پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اردیبهشت 1402 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 134525

گزارش کامل سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کهگیلویه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز ازبرخی پروژه های کهگیلویه بازدید کرد و سپس درنشست شورای این شهرستان شرکت کرد.

صدای جنوب:

علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر راه وشهرسازی، معاون وزیر نیرو، معاون بنیاد مسکن کشور و معاون وزیر بهداشت وارد این شهرستان شدند.

 

بازدیداز سیکل ترکیبی پادوک، بررسی مشکلات بیمارستان دهدشت جهت احداث بیمارستان جدید، بازدید پروژه زیرگذر روگذر دهدشت، پیشنهاد چهارخطه کردن دهدشت خیرآباد، ترمیم شبکه آب دهدشت و تشکیل جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های نائب رییس مجلس شورای اسلامی و معاونان وزرا به این شهرستان بود.

 

****

علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سفر نظارتی خود به کهگیلویه و بویراحمد، از محل احداث ایستگاه برق دژکوه سوق بازدید کرد.

طول اجرای این پروژه ۲۲ کیلومتر خط انتقال از خط ۱۳۲ هزار ولت فیلگاه تا محل ایستگاه دژ کوه با ۷۷ دکل است که همه تجهیزات از جمله ۷۷ دکل مسیر با تلاش و مدیریت برق منطقه‌ای خصوصاً مدیر برق منطقه‌ای خوزستان خریداری و آماده شده بودند.

***

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تقاطع دهدشت سوق و باند دوم جاده خیرآباد-دهدشت بازدید کردند.

***

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سفر نظارتی خود به کهگیلویه و بویراحمد، از محل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه پادوک دهدشت بازدید کرد.

سال ۹۶ ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک آغاز شد.
آخرین وضعیت این پروژه با حضور مسولان کشوری و استانی بررسی شد .

 

**

حجت الاسلام علی وحدانی فر ظهر شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: مشکل عمده استان، عدم اجازه برداشت آب است.

 

وحدانی فر به مسئله سد آبریز اشاره کرد و عنوان داشت: آب از شهرستان کهگیلویه رد می‌شود و سیل و مشکلات آن برای شهرستان است، اما حق استفاده از آن را نداریم.

 

وحدانی فر با بیان اینکه جوانان شهرستان برای کار راهی مناطق جنوبی می‌شوند، عنوان کرد: ۱۳٠ میلیون متر مکعب آب تخصیصی به کهگیلویه می‌تواند زمینه ۳٠ هزار شغل را ایجاد کند.

 

امام جمعه دهدشت به مشکلات احداث «سد بالیاب» اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیارد متر مکعب تولید آب استان بوده و اگر دو میلیارد مکعب آن را به استان بدهند، استان ما مشکلی نخواهد داشت.

 

وحدانی فر تصریح کرد: این خیلی نگران کننده است که روستاهای اطراف سد کوثر آب ندارند، اما آب تا ۸٠٠ کیلومتری انتقال داده شده است.

 

وحدانی فر خواستار همکاری نایب رئیس مجلس برای رفع مشکلات «سد آبریز و بالیاب» شد و عنوان داشت: دیشموک، دشمن زیاری و قلعه رئیسی با ایجاد یک سد کوچک نجات پیدا می‌کنند.

 

وحدانی فر گفت: آب سدهای مارون و کوثر در استان تولید می‌شود و حق استفاده از این ظرفیت را در کهگیلویه نداریم.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دهدشت تنها شهری است که مصلای آن ظرفیت برگزاری نماز جمعه را ندارد، گفت: با توجه به وجود زمین، توقع ایجاد یک مصلی را داریم.

 

وحدانی فر همچنین خواستار پیگیری مشکلات احداثی بیمارستان دهدشت شد.

*****

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به کهگیلویه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان و معاونین وزرایی که در این جلسه حضور دارند، در حقیقت نماینده وزیر هستند و انتظار می رود این مواردی که مصوب می شود، عملیاتی شود، لذا باید گفته شود که در یک ماه آینده برای بررسی و پیگیری این موضوعات در هیات رئیسه مجلس جلسه ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر ما در استان ها و شهرستان های مختلف برای نظارت میدانی و بررسی مشکلات حضور پیدا می کنیم، دلیلی بر دخالت در کار اجرایی دولتمردان نبوده است و قصد چنین کاری را نیز نداریم؛ بنابراین ما می خواهیم از بودجه در اختیار وزارتخانه ها برای حل این پروژه ها اختصاص دهیم و اصلا از بودجه استانی در اختیار استانداران برای تکمیل این پروژه ها استفاده نخواهد شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه نیز مواردی مشخص شده است که ان شالله با مساعدت و همکاری وزارتخانه های مربوطه برای تکمیل پروژه های مورد نظر بودجه لازم اختصاص داده می شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی در این شهرستان ها باشیم.
براساس این گزارش در نشست جمع بندی سفر نایب رئیس مجلس اقدامات زیر مصوب گردید:
الف) شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
۱-  مقرر شد احداث تونل شماره ۳ محور پاتاوه به دهدشت حداکثر تا شهریور ماه تامین اعتبار و تکمیل شود.
۲- مقرر شد در راستای قرارداد تکمیلی عملیات باقیمانده قطعه سه پاتاوه به دهدشت (شامل تقاطع های ابتدا و انتها)، مشکل معارضین توسط استانداری و فرمانداری مرتفع شود شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور متعهد شد عملیات احداث را حداکثر تا نیمه مرداد ماه آغاز نماید.
۳- مقرر شد شروع عملیات احداث باند دوم خیرآباد به دهدشت حداکثر تا پایان شهریور ماه آغاز شود.
ب) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
۴- مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تکمیل حسینیه انصار الحسین (ع)، حداکثر تا یک ماه آینده مبلغ یک میلیارد ریال مساعدت نماید.
۵- مقرر شد حداکثر تا ۶ ماه مطالعه و عملیات اجرایی جهت حل مشکل فاضلاب روستای مهد به اتمام برسد.
۶- مقرر شد جهت حل مشکل واحدهای مسکونی سوق، زمین ساختمانهای ساخته شده توسط مردم مشمول ۷۰ درصد تخفیف قیمت شده و ۳۰ درصد باقیمانده یکساله و به صورت قرض الحسنه تقسیط شود. مقرر گردید با هر گونه ساخت و ساز جدید مقابله صورت بپذیرد.
ج) معاونت توسعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
۷- مقرر شد جهت احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهر دهدشت حداکثر تا یک ماه آینده پیگیری لازم جهت اصلاح مصوبه احداث این بیمارستان و اخذ ماده ۲۳ قانون الحاق، توسط استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه پیگیری شود. وزارت بهداشت متعهد شد حداکثر تا ۲ ماه با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال (از محل منابع در اختیار وزارت بهداشت)، فندانسیون و اسکلت بندی این بیمارستان را آغاز نماید. این اعتبار علاوه بر مصوبه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی مصوبه سفر ریاست محترم جمهور خواهد بود. تامین زمین و صدور پروانه رایگان و اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ (جهت تغییر کاربری و ورود به حریم شهر) تا یک ماه توسط استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و اقدام خواهد شد.
د) سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور
۸- مقرر شد جهت کمک به ۹ شهرداری این حوزه انتخابیه ۲۰۰۰ تن قیر (به تناسب جمعیت) بین این شهرداریها توزیع شود.
۹- مقرر شد به هر کدام از ۹ شهرداری این حوزه انتخابیه، دو میلیارد ریال مساعدت مالی پرداخت شود.
۱۰- مقرر شد دو دستگاه ماشین آتش نشانی حداکثر تا ۶ ماه در اختیار شهرداری دهدشت و شهرداری چرام قرار گیرد.
ه) معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی
۱۱- مقرر شد جهت تملک بخشی از یافت تاریخی دهدشت، وزارت میراث حداکثر تا یک ماه آینده ۵۰ میلیارد ریال و در ۶ ماه دوم سال مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شود.
۱۲- مقرر شد یک هیات کارشناسی حداکثر تا ۱۰ روز آینده جهت بررسی مشکل صدور مجوز آبرسانی از سد کوثر به بهمئی به محل اعزام شده و با نظر مساعد، اعلام نظر نمایند.
و) شرکت مادر تخصصی مدیریت، تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)
۱۳- مقرر شد جهت آغاز عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی حداکثر تا ۱۰ روز بررسی نهایی توسط شرکت توانیر انجام شده و گزارش نهایی و برنامه اقدام به صورت مکتوب به استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه گزارش شود.
۱۴- مقرر شد جهت اتمام ۷۰ کیلومتر خط دو مداره دهدشت به قلعه رئیسی دیشموک، شرکت توانیر مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تا خرداد ماه و ۲۰۰ میلیارد ریال تا شهریورماه پرداخت شود. شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد متعهد شد این طرح را در این مهلت به بهره برداری برساند.
۱۵- مقرر شد جهت تکمیل طرح احداث خط انتقال ۴۶ کیلومتری و پست فوق توزیع دژکوه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تا خرداد ماه، ۱۰۰ میلیارد ریال تا تیر ماه و ۱۰۰ میلیارد ریال تا مرداد توسط توانیر پرداخت شود.
و) معاونت آب و آبفای وزارت نیرو
۱۶- مقرر شد وزارت نیرو اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی طرح آبرسانی ۵۵۵۵ هکتار اراضی دهدشت غربی را به صورت صد درصد تخصیص دهد.
ز) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
۱۷- مقرر شد ۴۰ کیلومتر از راههای روستایی این حوزه انتخابیه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بهسازی و آسفالت شود./

***

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در جلسه شورای اداری با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منطقه ما از خیلی مسائل برخوردار نیست اظهار کرد: نوسانات برق خسارات زیادی برای مردم به وجود آورده، امیدواریم به همت مجموعه توانیر تا پایان مردادماه ایستگاه دژکوه وارد مدار و اجرایی شود.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تقاطع غیرهمسطح دهدشت را از دیگر مطالبات مردم شهرستان عنوان و با بیان این‌که قرارگاه ۴۰۰ میلیاردتومان طلبکار است، گفت: امیدواریم با یک رایزنی با مجموعه راه این مطالبات تامین و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان این‌که بیمارستان دهدشت چهار شهر دیگر را پوشش می‌دهد و قریب به ۴۰ سال از ساختمان آن می‌گذرد و قسمت زیاد آن فرسوده است، گفت: تا دو سال قبل بیماران دهدشت از پنکه برای وسیله سرمایشی خود استفاده می‌کردند، لذا انتظار داریم بیمارستان دوم دهدشت مصوب شود و برای زمین آن مشکلی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام موحد هم‌چنین خواستار تامین اعتبار برای سایر بیمارستان‌های شهرستان‌های کهگیلویه جهت سرعت در کار آن‌ها از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش فارس، آسفالت راه‌های روستایی، ترمیم شبکه آب دهدشت، تخصیص اعتبار برای پروژه آبرسانی چهار شهر، بررسی مشکلات پتروشیمی از دیگر مطالبات نماینده کهگیلویه در حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی بود.

****

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر،یکی از ۱۲ پروژه اولویت دار و مهم برای افتتاح با حضوررییس جمهور است.

خیر الله خادمی اظهار کرد: این طرح به برنامه و بودجه کشور برای بازدید و افتتاح اولیه از سوی رییس جمهور اعلام شده و در سفر هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه ۲ مرحله ای خواهد بود که یک مرحله بهره برداری اولیه برای تردد مردم استان و مرحله دوم بهره برداری از کل پروژه است.

خادمی تصریح کرد: با همکاری قراگاه خاتم تونل ریزش کرده طرح ملی پاتاوه – دهدشت تا اخر شهریور تکمیل و مرحله اول برای تردد مردم استان زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی مرحله دوم را شامل بهره برداری از کل پروژه دانست و گفت: بر اساس برآورد قرارگاه خاتم یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان این طرح را تکمیل نهایی خواهد کرد.

خادمی اضافه کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد مطالبات قرارگاه است.

وی تصریح کرد: ایجاد روشنایی، تاسیسات و کارهای باقی مانده سازه ای که اولویت اصلی است با تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان درآینده نزدیک از منابع مختلف تکمیل خواهد شد.

خادمی افزود: با بهره بردای از این طرح تا پایان سال شاهد تحول توسعه در این استان خواهیم بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت