پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اردیبهشت 1402 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 134855

بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد کاهش چشمگیری دارد

سید جواد هاشمی مهر در نشست آسیبهای اجتماعی استان با حضور وزیر کشور، بیکاری را یکی از این معضلات در استان عنوان کرد و افزود: طی سالهای اخیر کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

صدای جنوب:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج معضل و آسیب اجتماعی اصلی این استان شناسایی شده اند.

سید جواد هاشمی مهر در نشست آسیبهای اجتماعی استان با حضور وزیر کشور، بیکاری را یکی از این معضلات در استان عنوان کرد و افزود: طی سالهای اخیر کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی خودکشی را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی استان ذکر و اظهارکرد: مطالعات زیادی انجام شده است و مشکلات هم مشخص شده و برنامه ریزی هایی هم انجام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مورد خودکشی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحقیقات بسیار خوبی صورت گرفته و اطلس خودکشی مشخص است. در زمینه خودکشی در بین استان‌های کشور نسبت به جمعیت دومین استان و نسبت به فراوانی نوزدهمین استان کشور هستیم.

هاشمی مهر طلاق را یکی دیگر از معضلات استان در حوزه آسیب های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: در سنوات اخیر شاهد افزایش طلاق به دلایل مختلف بوده ایم که البته با اقداماتی که انجام شده آمار طلاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته ایم و تقریبا مساوی بود.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی در کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج نگرانی ها و مشکلاتی زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گرایش به مواد مخدر یکی دیگر از معضلات استان است که متاسفانه در میان جوانان هم رواج یافته و عواملی از جمله در دسترس بودن، یاس و ناامیدی، سخت بودن نه گفتن جوانان و دوستان ناباب باعث شده که شیوع گرایش به مواد مخدر بالا باشد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت