پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1402 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 135334

کم شدن سهمیه آرد برخی نانوایی های کهگیلویه و بویراحمد

مبنای تعیین سهمیه آرد در رعایت زمان پخت نان و نوع استفاده متعارف از دستگاه کارتخوان و تراکنش ها است.

به گزارش صدای جنوب  مدیرکل اقتصادی استانداری استان گفت: بعد از اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان و آرد حدود ۴۵۰ تن در ماه از سهمیه استان کم شده است.
رضاپور با بیان اینکه سهمیه آرد استان تا قبل از اجرای طرح هوشمند سازی حدود ۵ هزار تن بود افزود: با مستقر شدن پایانه های فروش برای اجرای این طرح بر اساس تعداد فروش نان، سهمیه ها تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه این طرح هوشمند است ادامه داد: جلسات متعددی با حضور خبازان استان برگزار شده و همه اطلاعات لازم در مورد طرح به آنها داده شد؛ که همه تراکنش های آنها رصد و بر این اساس سهمیه به آنها تخصیص داده می شود.
مدیرکل اقتصادی استانداری گفت: بر اساس پیش بینی ها، یارانه سی درصد آرد، به ازای فروش هر قرص نان به واحدهای نانوایی تعلق می گیرد.
رضاپور با اشاره به اینکه سهمیه آرد واحدهای نانوایی بر اساس هر کیسه پخت نان به آنها تعلق می گیرد افزود: برای پخت یک کیسه آرد برای نان لواش ۴۰۰ قرص در نظر گرفته می شود که اگر وزن چونه کم باشد و یا تخلفی در تراکنش ها داشته باشند از سهمیه آنها کسر خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین دلایل کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی، تراکنش های غیرمتعارف است که در سامانه ثبت می شود.
مدیرکل اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در هر ماه تعدادی از نانوایی ها سهمیه آنها کم می شود ادامه داد: این سهمیه ها جدا از سهمیه مناطق روستایی و عشایری است.
حدود ۷۰۰ نانوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت