پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1402 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 135428

زنان دارای سه فرزند در کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان بیمه می شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت این صندوق را موظف کرده زنان دارای سه فرزند در استان را به صورت رایگان بیمه کند و از سوی دیگر، به ازای فرزند چهارم و پنجم ۲ سال به سنوات بیمه آنها اضافه می‌ شود.

سعید کرمی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تأسیس این صندوق بیمه، اظهار کرد: این صندوق، تنها صندوقی است که مولود انقلاب اسلامی است و با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و تبعیض، و بهبود رشد و ارتقا شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأسیس شده است.

وی افزود: هزینه بیمه در صندوق به این صورت است که دو سوم آن را دولت و یک سوم را افراد پرداخت می‌کنند و افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها، بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۳۰ هزار و ۹۱۹ نفر عضو (شامل ۱۸ هزار و ۱۵ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۸۹۰ نفر زن) در این استان از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

روستائیان، عشایر، کشاورزان و شهرنشینان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند و اکنون هزار و ۱۵۷ نفر مستمری‌بگیر و ۲۵ کارگزار در استان وجود دارد.

کرمی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان فعال ۱۳ هزار و ۸۳۰ نفر، مستمری از کار افتادگان ۱۹۳ نفر و مستمری‌بگیر بازنشستگی پیش از موعد نیز ۹۷ نفر هستند.

وی ابراز کرد: همچنین از مجموع بیمه شدگان سه هزار و ۶۳۹ نفر مددجو از سوی بهزیستی و ۲ هزار و ۶۸ نفر نیز مددجوی کمیته امداد هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، سختی کار آنچنان بالاست که چهره افراد جوان همچون افراد پیر به نظر می رسد و تلاش این صندوق پیوست عدالت اجتماعی است.

 

کرمی گفت: صندوق بیمه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۲۷ را در سطح کشوری به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و بهبود سطح زندگی روستائیان، کاهش فقر و عشایر از مهمترین مزایای این صندوق است.

هم اکنون بیش از ۲۵ کارگزار در استان فعال هستند تا افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت