پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 خرداد 1402 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 135518

آیین کلنگ زنی زائر سرای حرم مطهر امامزاده جعفر گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات اجرایی ساخت زائرسرای بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

صدای جنوب؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات اجرایی ساخت زائرسرای بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.
اله‌کس نجیبی‌فر در آئین کلنگ زنی زائرسرای بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) اظهار کرد: این زائر سرا در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با زیر بنای ۶۵۰ متر احداث خواهد شد.


وی بیان کرد: این زائرسرا در ۲ طبقه در قالب هشت اتاق عمومی و ۲ سوئیت با کمک های مردمی احداث خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: برای تکمیل این طرح عمرانی فرهنگی بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


نجیبی‌فر عنوان کرد: زمین احداث این زائر سرا به یاد زنده یاد سلبعلی خادمی از سوی وراث آن مرحوم علیداد خادمی با نیت تسهیل در اسکان و خدمات رسانی به زائران به ویژه اربعین حسینی وقف شد.
روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران نیز در این آئین افزود: وجود بقعه متبرکه امامزاده جعفر در مسیر جاده ارتباطی گچساران به شیراز این روستا را تبدیل به استراحت گاهی برای زایران راهیان نور کرده است.


وی اظهار کرد: این اماکن یکی از مراکز ارزشمند با ابعاد فراوان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه استفاده از اماکن مذهبی مانند امامزادگان نقش مهمی در حفظ فرهنگ دینی مردم در جامعه دارد گفت: استفاده بهینه از فضای فرهنگی و دینی بقاع متبرکه، فرصتی مناسب برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است.
مراسم بزرگداشت امان زادگان بی بی حکیمه(س) و امام زاده جعفر(ع) با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در بقعه متبرکه امام زاده جعفر ع برگزار و از خادمان حرم این دو امام زاده شاخص در طرح بهاری تجلیل شد‌.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت