پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 خرداد 1402 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 135949

مرور خطبه های نماز جمعه امروز شهرهای کهگیلویه وبویراحمد

آیین نماز جمعه امروز هم درسراسر استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار کرد: آن امام بزرگوار می فرمایند در روز قیامت ضمانت و شفاعت چهار گروه را می‌کنم اول کسانی که در زندگی اهل انفاق و دستگیری از مستمندان باشند همنوع بودن خود را در انفاق به دیگران نشان دهند.

وی گفت: لذا شایسته است در بین فامیل و همسایگان آدمهایی که تمکن مالی دارند در این وضعیت سخت اقتصادی و بازار دستگیری از نیازمندان داشته باشند.

این خطیب جمعه به دومین مورد از روایت حضرت امام صادق اشاره کرد و گفت: دوم این که مروج سلام کردن در جامعه باشند و اینکه زودتر به دیگران سلام کنیم و منتظر نمانیم که دیگران به ما سلام کنند زیرا سلام محبت و سلامت می آورد و از اسماء الهی است و سوم اینکه اگر اهل مجادله نباشی حتی اگر حق با خودت باشد در مجادله شرکت نکنید و چهارم در برخورد با مردم اهل انصاف و عدالت باشید و همه چیز را برای خودنان نخواهید و آنچه را که برای خودتان می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نزدیک بودن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و روز چهاردهم و پانزدهم خرداد گفت: این انقلاب با تفکر امام به پیروزی رسید و همچنین ادامه دهنده راه امام راحل مقام معظم رهبری است که ۳۴ سال جامعه را به سوی ثبات و عزت و سربلندی برده است و انقلاب را به زیبایی به رغم همه مشکلات و تهدیدات خارجی و برخی مشکلات داخلی و همچنین پیچ های خطرناک حکیمانه کشتی‌بان بوده است.

وی گفت: در آستانه سالگرد ۱۵ خرداد هستیم که آغاز حرکت و جنبش اصلی انقلاب در این روز بوده و شهدای بسیاری را در ۱۵ خرداد تقدیم کردیم که به شهدای روز تاریخی ۱۵ خرداد درود و سلام می فرستیم.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود به تبیین و تحلیل راه و شخصیت گفتمان و مکتب امام اشاره کرد و گفت: دشمنان در طول این چندین دهه به دنبال تحریف مکتب انقلاب و خط فکری امام بودند لازم است صاحبان قلم و اندیشه شخصیت امام را بیش از پیش برای مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین کند به خصوص برای کسانی که انقلاب را درک نکرده‌اند و امام را ندیده‌اند.

وی گفت: امام با شخصیت قاطعانه و بزرگ خود انقلاب را در کوران حوادث قرن بیستم پدید آورد انقلاب بزرگی انجام داد که به نظر می‌رسد پشتیبان اصلی انقلاب امام، نصرت الهی بود.

امام جمعه موقت یاسوج به تبیین نصرت الهی پرداخت و گفت: خداوند سنتی به نام نصرت الهی دارد که در آیات مختلفی نصرت الهی را وعده داده البته ملاک نصرت الهی ایمان به خداست پس ما معتقدیم که امام را خداوند یاری کرد.

وی در همین خصوص افزود: جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا تنها یک سال پیش از انقلاب به شاه گفته بود که ایران جزیره ثبات است اما ببینیم نصرت الهی چگونه به یاری امام آمد که همان جزیره ثبات دچار انقلاب بزرگی شد که فقط نصرت الهی پشت آن بود و هر شخصی به دنبال حاکمیت آموزه های دینی باشد خداوند به او کمک می کند.

حکمتی نیک در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص شخصیت امام گفت: امام خصوصیات بسیار زیادی دارد اما از مهمترین آنها دوراندیشی و آینده نگری است که آینده انقلاب را پیش بینی کرده بود دیگری صدور انقلاب بود که امام همیشه می فرمود باید انقلاب خود را به مرزهای بیرون از کشور صادر کنیم و این گفتمان به تمامی دنیا صادر شد.

وی با بیان اینکه امام دوراندیشی بسیار زیادی داشت و به گورباچف گفته بود که صدای خرد شدن استخوان کمونیسم به گوش می‌رسد یادآور شد: تنها اندکی پس از آن هشدار تاریخی نظام کمونیستی شرق مضمحل شد و الان ۱۰۰ میلیون مسلمان در کشورهای بلوک شرق مشغول انجام اعمال اسلامی خود هستند.

این خطیب جمعه با بیان اینکه امام انسانی مبتکر و خلاق بود گفت: انقلاب اسلامی و مدیریت ناب مردمی و انقلابی از ابتکارات امام راحل بود امام در عینیت بخشیدن نقش مردم در جامعه سرآمد بود.

**

امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک گفت: هر کار و اقدامی که از رونق مساجد بکاهد تلاش در جهت خرابی مسجد است در نگاه مقام معظم رهبری مساجد پایگاه اجتماعی، مشورت، مقاومت و برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی و محور ذکر نماز و توجه به خداوند و مرکزی برای مشورت و همکاری و تصمیم گیری در مسائل مهم اجتماعی سیاسی و نظامی است پایگاه انسان ساز، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزا و زمینه ساز برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نگاه مقام معظم رهبری امام جماعت محور مسجد است باید حضور منظم ‌و با طمانینه، با کیفیت نماز و گفتگوی با مردم و تشکیل حلقه های معرفتی پاسخ به سوالات جوانان حق مسجد را ادا کند مساجد هسته ی مقاومت فرهنگی هستند اگر حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود این حرف نائب امام زمان عج است انقلاب و نظام اسلامی ما با ایمان دینی مردم پیروز شد دشمن امروز ایمان دینی ما را مورد هدف قرار داده است برای پیشبرد اهداف و آرمان های نظام و انقلاب نیاز به مجاهدان و مومنان تربیت شده در مساجد داریم.

وی افزود: دیروز نسل دفاع مقدس تربیت شده مسجد بودند و این انقلاب را پیروز کردند امروز نسل تربیت شده در مسجد می‌تواند این انقلاب را به اهداف و آرمان هایش برساند لذا مساجد نیازمند مدیریت علمی هستند باید اولویت حوزه های علمیه سازمان تبلیغات اداره اوقاف ارشاد اسلامی سپاه و بسیج ساماندهی و رونق مساجد باشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: در شهرستان بهمئی ۶٠ مسجد بدون امام جماعت است نهادهای متولی چه اقدامی برای رونق مساجد انجام دادند؟ حداقل انتظار این است که مردم شریف و عزیز دین با مردم حفظ میشود مردم وارد صحنه شوند و زمینه حضور امام جماعت را فراهم کنند اما سهل انگاری ها و بی توجهی ها به مساجد ظلم فرهنگی است مدیری که نمی‌تواند مساجد را رونق بدهد بداند که دارد مرتکب ظلم و انحراف فرهنگی میشود و این بزرگ ترین ظلم است ماندن شما ظلم و عامل انحراف است چه دردی را برای شما درمان می‌کند؟.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در آستانه ۱۴و ۱۵ خرداد هستیم ارتحال جانسوز امام راحل و عظیم شان امام راحل مهندس و معمار اسلام در دوران معاصر است امام هم فهمیدند دین چه میگوید و هم دین را در جامعه اجرا نمودند و متولی دین در جامعه شدند امام دارای مکتب است مکتب امام شاخص هایی دارد عقلانیت معنویت عدالت سه بعد اصلی مکتب امام هستند مظهر این عقلانیت مکتب امام گزینش مردم سالاری برای نظام سیاسی کشور و تکیه بر آرا مردم بود این مظهر عقلانیت مکتب امام است.

صلواتی بیان کرد: مردم صاحب کشور و مملکت اند از دیگر مظاهر عقلانیت امام این است که امام به دشمنان اعتماد نکردند روح اعتماد به نفس و خود اتکایی را به مردم تزریق کردند تدوین قانون اساسی اینها از مظاهر عقلانیت مکتب امام است از جمله مظاهر معنویت مکتب امام:  اخلاص، برای خدا کار کردن، توکل بر خدا، توسل، اخلاق مداری و اخلاق محوری در بعد عدالت مکتب امام اصرار بر رسیدگی به محرومان توصیه اکید به مسئولان به اجتناب از اشرافیت توصیه به مردمی بودن مسئولان مکتب امام ضمانت بخش پیروزی ها فتح های خرمشهرها و عبور ازگردنه های سخت است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: امام اهل انس با قرآن مداومت بر نماز و ذکر و مونس با دعا خاصه دعای کمیل و مناجات و شعبانیه و چون اهل ارتباط با خدا بودند همه چیز را از خداوند می دانستند برای خدا کار میکردند، این راز اقتدار و ماندگاری و نفوذ در دلها بود و می بینیم هر روز اندیشه امام و راه امام زنده تر می شود.

وی ادامه داد: درس بزرگ امام روحیه و عمل انقلابی امام بود امام نقشه راه پر امید ملت ماست، لذا باید مکتب امام را شناخت و تنها راه مقابله با تحریف مکتب و شخصیت امام این است که نهادهای فرهنگی تبیین و ترویج مکتب امام را اولویت خودشان قرار دهند.

وی گفت: علامه طباطبائی در مورد علامه حسن زاده می فرمایند آقای حسن زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج) آنوقت علامه حسن زاده آملی در توصیف رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب می فرمایند قائد ولی وفی رائد سائس حفی مصداق بارز نرفع درجات من نشا می‌باشند ایشان می فرمایند گوش‌تان به دهان رهبر باشد چون ایشان گوششان به دهان حجهبن‌الحسن (عج‌) است رهبر عظیم شانتان را دوست بدارید عالمی رهبری موحدی دینداری انسانی ربانی پاک و منزه کسی که دنیا شکارش نکرده است قدر این نعمت عظما را که خداوند به شما عطا کرده است را بدانید.

صلواتی ادامه داد: قدر این رهبر ولی وفی و الهی را بدانید ایشان می فرمایند سینه خود را شکافتم به هر جای آسمان ها رفتم این سید را دیدم باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود پس یک معتقد واقعی به اسلام ناب و کارآمدی آن در عرصه ی اداره جوامع بشری، دارای ایمان راسخ به وعده های الهی و آیات الهی به سنت های تغییر ناپذیر الهی شیفته ی قرآن و عاشق و دلباخته  عترت اسلام شناسی فرهیخته سخنوری فصیح و بلیغ وارسته و ساده زیست دارای خلوص مثال زدنی مظلوم نواز و ظالم ستیز، دور اندیش، مدیر،مدبر، مقتدر و در عین مظلومیت، سیاست مداری اخلاق مدار،دشمن شناسی زیرک، اینها الطاف خداوند متعال در حق رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: شهید دستغیب در جمله ای می فرمایند ” من اطاع الخمینی فقد اطاع الله ما بر اساس همین مبنای اعتقادی و منطقی و عقلانی در مقطع پس از امام راحل می گویی با همین مبنای اعتقادی و منطقی و عقلانی در مقطع پس از امام راحل هم می گوئیم من اطاع الخامنه ای فقد اطاع الله، من عصی الخامنه ای فقد عصی الله،من احب الخامنه ای فقد احب الله، من ابغض الخامنه فقد ابغض الله، و من احب الخامنه ای فقد احب الله ، چرا که خداوند متعال در سوره نساء فرماید  اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم فی زماننا اولی امر امام خامنه ای است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شاهد سفر سلطان عمان به کشورمان ایران اسلامی بودیم در میان ۶ کشور ساحلی جنوب خلیج فارس بهترین و نزدیک ترین روابط را ما با این سلطان نشین عمان داریم همواره ارتباط تهران مسقط رو به توسعه بود از عمانی ها با عنوان میانجی گر موفق و خاموش یاد میشود همیشه یکی از میانجی گرها میان غرب و جمهوری اسلامی ایران بود در نزدیک کردن دیدگاه های ایران و مصر می تواند نقش آفرینی کند منتهی آنچه عامل واگرایی مصر و ایران است روابط نزدیک ژنرال السیسی با دولت آمریکا و روابط نظامی بین مصر و آمریکا است.

صلواتی افزود: که یکی از قرارداد های آنها بالغ بر ۲/۵ میلیارد دلار است برداشتن گام هایی از سوی مصر برای بهبود روابط با ایران در تضاد با مواضع آمریکا است و این برای مصر سخت است و حتی آمریکا مصر را تحت فشار قرار میدهد که این روابط برقرار نشود علاوه بر آمریکا رژیم خبیث صهیونیستی هم از دیگر عوامل بازدارنده روابط مصر و ایران است آنها میدانند نزدیکی مصر و ایران با منافع آنها در تضاد است عوامل همگرایی هم وجود دارد روابط ایران و مصر بعد از خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان درس بزرگی برای کشورها شد آنها متوجه شدند نمی توانند به آمریکا به عنوان یک متعهد دائمی نگاه کنند سد النهضه باعث شکاف بین روابط مصر و رژیم صهیونیستی شده است چون این رژیم خبیث از اتیوپی در این مسئله حمایت کرده است لذا مصر نیازمند متعهدان جدید است.

وی افزود: مصر و ایران در بحران سوریه همسویی داشتند هم بر حفظ تمامیت ارضی و هم بر اینکه بشار اسد باید بماند تاکید داشتند در بحران یمن مصر از حمله به این کشور حمایت نکرد منتهی مهم ترین پیشران برای بهبود روابط تهران و قاهره از سر گیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی است عراق هم نقش مهمی در این عرصه داشت سفر سلطان عمان به تهران مهم ترین نشانه بهبود روابط ایران و قاهره است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شاهد پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه بودیم اولا شکستی بود برای آمریکا اردوغان خدمات زیادی برای غرب داشت اما غرب هیچگاه به آن اعتماد نکرد تازه بر علیه آن اقدام به کودتا کرد در انتخابات اخیر آمریکا خیلی تلاش کرد و میخواست که ترکیه را از نزدیک شدن به روسیه و چین دور کند و به آغوش آمریکا بازگرداند در واقع به دنبال شکست اردوغان برآمدند اما آمریکا یک شکست دیگری را متحمل شد و انتخاب مجدد اردوغان به نفع منافع ایران است.

وی در بحث دیگری در خطبه دوم گفت: تذکر اولم در مورد صاحب خانه ها نه تنهای در سطح شهرستان بلکه در سطح استان است‌.

صلواتی افزود:  امام صادق علیه السلام می فرماید هر کس خانه ای داشته باشد و مانع از سکونت مؤمنی شود که به سکونت در آن خانه نیازمند است، خداوند متعال می فرماید: ای ملائکه من! بنده من بر بنده من نسبت به سکونت در خانه دنیا بخل ورزید. به عزّت و جلالم سوگند که هرگز در بهشت من ساکن نخواهد شد اگر ما خانه ای اضاف داشته باشیم و مستاجری نیازمند آن است و ما آن را به پرداخت بیشتر رهن اجاره مجبور کنیم و چاره ای ندارد که از خانه بیرون بزند این عواقب نامیمون و نامبارک در انتظار ما است.

صلواتی گفت: امیرالمومنین، علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) می‌فرمایند: إرحَمْ تُرحَمْ.رحم کن، تا به تو رحم شود پیامبر اکرم (ص) به اهل زمین رحم کنید تا اهل آسمان به شما رحم کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: صاحب خانه ها انصاف و مردانگی کجا رفت؟ نگذارید بر مردم اینهمه فشار تحمیل شود افزایش بی رویه نرخ مسکن اجاره بها و رهن باعث نارضایتی مردم است باید یک ملاک و معیاری باید باشد تا دادستان ها بتواند ورود کند باید بربازار رهن و اجاره و مسکن نظارت دقیق تر شود.

صلواتی در ادامه گفت: مسئولان یاسوج نشین خوش آب و هوا به داد مردم غیرتمند و نجیب بهمئی برسیداز ماه ها قبل فصل گرما شروع شده است گرد و غبار هم بر این شهرستان سایه افکنده است مهمان ناخواسته ی هر روز میهمان مردم است.

امام جمعه شهرستان بهمئی اشاره کرد: قطعی مکرر برق باعث سوخته شدن وسایل برقی و نیم سوز شدن آنها و تحمیل هزینه های زیاد برای خانواده ها و مردم شده است تا به گرمای طاقت فرسای تابستان نرسیدیم برای مردم چاره اندیشی کنید.

صلواتی گفت: نگذارید این مردم پا برهنه ی ایستاده ی پای انقلاب و نظام امام و شهیدان و ولایت اینهمه درد و رنج متحمل شوند  ظاهرا با نصب ترانس دوم ایستگاه برق شهرستان بهمئی این مشکل تا حدودی حل میشود انتظار است این یاسوج نشینان مسئولی که آنجا هستند به فکر این منطقه باشند اینجا بیشتر از ۲۷٠ کیلو متر بامرکز استان فاصله دارد اما درد و رنج این مردم را متوجه بشوید به فریاد این مردم برسید.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: به برادران و خواهران و مردم شریف بهمئی هم توصیه می کنم در مصرف برق صرفه جویی و مدیریت مصرف را رعایت کنیم.

**

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: ممکن است دنیاپرستان هوسباز، چند روزی بروبیایی داشته و کامیاب و برخوردار باشند، ولی فرجام خوشی ندارند.

امام جمعه چرام افزود: قرآن کریم عاقبت و فرجام نیک را از آنِ تقوا و اهل تقوا می داند.

وی با بیان اینکه مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی پس از ارتحال حضرت امام فرمودند: امام یک افسانه بود، ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب درباره اخرین ساعات عمر مبارک امام (ره ) می فرمایند اتکا به خداوند مهم‌ترین سخن و توصیه امام در وصیت‌نامه‌ی سیاسی ـ الهی ایشان؛ «در آن لحظه‌یی که امام رحمه‌الله‌علیه ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند، ما به‌شدت نگران بودیم. وقتی که من رسیدم، ایشان انتظار و آمادگی برای بروز احتمالی حادثه را داشتند. بنابراین، مهم‌ترین حرفی که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً می‌باید در آن لحظه‌ی حسّاس به ما می‌گفتند و ایشان گفتند: قوی باشید، ‌احساس ضعف نکنید، به خدا متّکی باشید، «اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید،‌ هیچ‌کس نمی‌تواند به ما شما آسیبی برساند. به نظر من، وصیت سی‌صفحه‌یی امام رحمه‌الله‌علیه می‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود.»

 

افشار با بیان اینکه نقش کیمیاگری حضرت امام (ره ) کیمیا از دیرباز به شاخه‌ای از علم اطلاق می‌شده که مس را به طلا تبدیل می‌کرد، به داروی جاودانگی نیز که کیمیاگران و برخی دانشمندان به‌دنبال جستجوی آن بوده‌اند اکسیر می‌گفته‌اند، ابراز کرد: عرفا نیز لفظ کیمیا را برای نظر عنایت مراد که وجود مرید را خالص می‌سازد به کار برده‌اند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیان دیگری با اشاره به پیام امام (ره ) به مناسبت فتح بستان در عملیات طریق‌القدس که فتح الفتوح را عبارت از ساختن این‌گونه انسان‌ها و جوان‌ها که روحیه‌ی بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و روحیه‌ی شهادت‌طلبی دارند دانسته بودند می‌فرماید: «فتح‌الفتوح خود او بود، او بود که این انسان‌ها را ساخت.»

افشار ادامه داد: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی امام راحل چنین گفته‌اند: «ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا بود، او اکسیر بود. ما زندگی معمولی‌ای داشتیم، او خمودگی‌ها را تبدیل به‌ تحرک و تپش کرد و انسان ساخت»، ابتکار عمل حتی در سنین بالای هشتاد سالگی در تصمیمات و هدایت انقلاب و نظام و مداومت بر ادعیه خصوصاً دعای کمیل و مناجات شعبانیه؛ «یک بار از ایشان سؤال کردم که در میان دعاهای معروف، به کدامیک از آنها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأمّلی فرمودند: «دعای کمیل و مناجات شعبانیه»، وقتی که شما به این دو دعا مراجعه می‌کنید… در این دو دعا و مناجات، حالت استغفار و انابه و استغاثه و تضرّع به پروردگار را به شکل عاشقانه‌ی آن مشاهده می‌کنید».

 

افشار با اشاره به پیش‌بینی فروپاشی شوروى و آمریکا، گفت: تا چند صباح قبل از این، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ابرقدرت شرق این‌گونه متلاشى بشود. اگر دو سال قبل کسى می‌گفت که ابرقدرت شرق از بین خواهد رفت، عدّه‌اى فیلسوفانه ریش می‌جنباندند که بله، شما ساده هستید! آن روزى که امام در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این مارکسیسم را باید در موزه‌ها پیدا کرد، عدّه‌اى پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود که آن پیشگویى تحقّق پیدا کرد. بعد از درگذشت امام، به یک سال نرسید که همه چیز دگرگون شد.

 

وی افزود: فروپاشی و نابودی امپراطوری آمریکا نیز از بشارت‌های امام(ره) است؛ آن هم در زمانی که این ابرقدرت در اوج قدرت و همینه خود قرار داشت و بسیاری گمان می‌کردند سیطره آمریکا قرن‌ها طول خواهید کشید و حتی حکومت آمریکا را مدینه فاضله بشری و اوج تمدنی می‌دانستند که بشر می‌تواند بدان دست یابد، در این فضا است که

مرد الهی قرن با بینش عمیق خود نابودی قریب الوقوع این امپراطوری را مژده می‌دهد و نابودی آن در آینده نزدیک را پیش‌بینی می‌کند:

«خداوند زمینه رسوایی و زبونی آمریکا را به‌دست غیب خود فراهم می‌آورد و اقتدار معنوی پرچم لااله‌الاالله را بر پرچم کفر به نمایش می‌گذارد و دل بندگان خالص خویش را شادمان می‌سازد».

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه مردم شریف و با بصیرت ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، امام عزیز و بزرگوار را به‌عنوان رهبر دینی و سیاسی انقلاب و نظام پذیرفته بود و این انتخاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی به‎‌عنوان یک اصل اعلام گردید، عنوان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امام عظیم الشان بیش از ۱۰ سال سکاندار هدایت کشتی انقلاب بود تا به امروز نیز فکر نورانی و عمل خالصانه آن عزیز سفر کرده هم‌چنان چراغ راه امت اسلامی چه در ایران و چه در میان ملت‌هاست.

وی افزود: در ماه‌های آخر عمر مبارک حضرت، که با بیماری همراه بود، همه دلسوزان نظام و انقلاب و جامعه اسلامی قلباً نگران آینده انقلاب بودند، انقلابی که برای بارور شدنش بیش از دویست هزار شهید نثار گردید و هر چه به روزهای پایانی عمر مبارک امام عزیز نزدیکتر می‌شدیم و بیماری آن بزرگوار نمایان‌تر می‌شد، دلهره و اضطراب ملت و مسئولین بیشتر خودنمایی می‌کرد.

وی افزود: همه در دل می‌گفتند که با ارتحال امام چه کسی باید عهده‌دار رهبری این امت و این انقلاب نوپا گردد، چرا که دشمنان منتظر ارتحال امام عزیز بودند و فکر می‌کردند که با رفتن امام اختلافات داخلی اوج می‌گیرد و چه بسا به جنگ داخلی تبدیل شود و بوق‌های تبلیغاتی دشمن هم به شدت بر این خیال خام، یعنی ایجاد اختلاف و درگیر نمودن جریان‌های داخل، تلاش بی‌وقفه‌ای می‌کردند اما نمی‌دانستند که خدا تعالی مکر آنان را می‌داند و نخواهد گذاشت توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی دشمنان جامه عمل به خود بپوشاند لذا فکر نمایندگان خبرگان رهبری را متمرکز در شخص و شخصیتی نمود که خداوند او را به زعامت انقلاب اسلامی به ودیعه گذاشت.

افشار تاکید کرد: او که از بهترین شاگردان امام بزرگوار بوده، همان روز ۱۴ خرداد که غم سنگین ارتحال امام عزیز امت او را عزادارکرده بود، همچنان که مسئولین در فکر تشیع باشکوه و بی‌نظیر پیکر مطهر امام عزیز بودند در یک جلسه فوق‌العاده اعضا خبرگان بعد از قرائت وصیت‌نامه سیاسی امام در یک انتخاب به‌جا، مطمئن و با اکثریت قاطع آرا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای را به رهبری انقلاب اسلامی برگزیدند و با اعلام این خبر و حرکت هوشیارانه، تمام دشمنان مایوس شدند.

وی افزود: دشمنان دیدند که تیرشان به سنگ خورد و شخصیتی بجای امام انتخاب شد که مطمئن‌ترین فرد برای ادامه خط و راه اوست و امروز بعد از گذشت ۳۴ سال از رهبری داهیانه آن بزرگوار، همه دنیا متوجه شدند که این انقلاب نصرت و یاری خدا را انشاالله همیشه به همراه خواهد داشت و دیدیم که چگونه این رهبر حکیم، انقلاب و نظام را همانند سلف صالح خود امام بزرگوار از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت عبور داده و آنرا حفظ کرده است.

افشار با بیان اینکه حوادث بعد از ارتحال حضرت امام(ره) هر کدام می‌توانست نظام را ساقط کند و فتنه ها و توطئه های گوناگونی شکل گرفت، عنوان کرد:

خدا را بر این نعمت عظیم الهی شاکریم که اگر امام عزیز را از ما گرفت، جانشینی شایسته و خلفی صالح را ناخدای کشتی انقلاب قرار داد و امیدواریم به فضل الهی و توجهات حضرت مهدی ارواحنافدا این انقلاب با زعامت رهبر حکیم و فرزانه به انقلابی جهانی حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت متصل شود و ما شاهد حکومت جهانی آن حضرت باشیم و قابلیت یاری رساندن آن حضرت را داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه جمله ای از رهبر حکیم انقلاب نقل است که فرمودند :ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد، افزود: این سخن، سخنی بسیار با مفهوم و عمیق است و نشان از توجه به مردم توسط آن حکیم فرزانه دارد که مسولین نیز باید نگاهشان به رضایتمندی مردم باشد و تورم کام مردم را تلخ نکند اما اینکه چه مقدار به سمت تحقق این سخن در عمل حرکت شده است جای سوال از مسئولان حوزه سلامت کشور دارد و وضعیت موجود خلاف این امر را بیان می کند.

وی با بیان اینکه گران شدن وکمبود برخی اقلام مورد نیاز مردم ، فشارهای مضاعف بر آنها ایجاد می کند و باعث رنج دوچندان خواهد شد، عنوان کرد:

از جمله اموری که مردم در صورت نیاز ،ناگزیر از استفاده هستند دارو می باشد و قیمت های سرسام آور دارو هایی که در ایران تولید می شود قطعا اقشار مختلف مردم را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

وی افزود: آقایان محترم مسول در وزارت بهداشت آیا توجه به گران شدن چندین برابری داروها دارید؟ برنامه ی شما برای مدیریت بازار دارو چیست؟

افشار ادامه داد:برای مثال یک بسته قرص آموکسی کلاو ساخت ایران بیش از صد هزار تومان به فروش می رسد.قیمت همین قرص سال گذشته ببینید چقدر بوده و الان چقدر است؟ مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید؟

وی تاکید کرد: دولت ونهادهای نظارتی جلوی کارخانجات داروسازی را بگیرند تا فشار بر مردم عزیز وارد نشود.

 

**

حجت الاسلام  کیانی اصل امام جمعه سوق:
ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گرامی میداریم یاد و خاطره این فقیه عادل ،مجتهد اعلم ،سیاستمدار عارف را ودرود میفرستیم به روح پر فتوح این ابر مرد تاریخ اندوه فقدان مردی بزرگ در ۱۴ خرداد بر دلها سایه افکند و عروج روح مطهر اسوه تقوا،پرهیزگاری و مجاهدت غمی سنگین بر سر امت اسلامی فرو ریخت
حاکمیت حقیقی دین در ایران و انتشار جهانی ارزش‌های الهی و انسانی، به برکت #انقلاب_اسلامی و وجود آن عبد صالح خدا رقم خورد و حقیقتاً این انقلاب، بی نام “امام خمینی” در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
امام خمینی ره مهندس و معمار اسلام در عصر معاصر بود
حضرت امام خمینی(قدس‌سره) نه تنها «مهندس اسلام» بود، بلکه «معمار اسلام» نیز بود. ایشان نه تنها فهمید که دین چه می‌گوید، بلکه کوشید تا دین را از صفحه کتاب به‌درآورد و در صحنه جامعه اجرا کند
درس بزرگی که باید از امام خمینی(ره) آموخت‌
آنچه می‌توان از حضرت امام خمینی(ره) نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی آموخت، ایجاد خودآگاهی نسبت به اسلام است. در این حالت است که می‌توان برکات مسلمانی و انقلابی بودن را در زندگی خود وارد کرد و ازبی‌تفاوتی نسبت به حق و حقیقت، خود را رهانید و گرفتار زندگی سرد و رفاه‌زده نشد. امروزه بسیاری از اندیشمندان دنیا، با فرهنگ غرب مخالف‌اند، اما همه آن‌ها نسبت به آن فرهنگ، یکسان موضع‌گیری نمی‌کنند. عده‌ای فقط می‌دانند زندگی غربی زندگی بدی است، بدون آن که قدمی در جهت برون رفت از آن بردارند، فرهنگ غرب را پذیرفته‌اند و همه زشتی‌های آن فرهنگ، در زندگی آن‌ها وارد شده است و در عمل، با آن‌هایی که نسبت به ضعف‌های فرهنگ غرب جاهل‌اند، مساوی عمل می‌کنند.
گروهی دیگر با فرهنگ غرب مخالف‌اند ولی به جای مقابله با آن به‌کلی با آن قهر می‌کنند، در گوشه‌ای از طبیعت بدون استفاده از وسایل زندگی غربی، زندگی می‌کنند و بنا ندارند در مقابل آن فرهنگ، فرهنگ و تمدنی بسازند که بستر تعالی انسان‌ها باشد بلکه به‌صورت منفعل در مقابل غرب عقب‌نشینی کرده‌اند.ولی امام آمد و این بی تفاوتی و منفعل بودن را کنار زد و یک خودآگاهی در انسان برای رسیدن به تعالی ایجاد کرد
انتخاب شایسته امام خامنه ای به رهبری
کسی که امام در وصف او فرمود
امام خمینی(ره): من آقاى خامنه‌اى را بزرگ کردم؛(صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۲۰۰) (کسى) که آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است؛ سربازى فداکار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطیبى توانا در جمعه و جماعات و راهنمایى دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین سیاست.(صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۵۰۴) شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، (در بین) رئیس‌جمهورها و سلاطین و امثال این‌ها، (مى‌توانید) یک نفر را مثل آقاى خامنه‌اى پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بناى قلبى‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى‌کنید. من ایشان را سال‌هاى طولانى مى‌شناسم و در آن زمانى که اول نهضت بود، ایشان وارد بود و به اطراف براى رساندن پیام‌ها تشریف مى‌بردند و بعد از این هم که این انقلاب به اوج خودش رسید، ایشان همه‌جا حاضر واقعه بود تا آخر و حالا هم هست. (او) یک نعمتى (است که) خدا به ما داده (است).
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای -مد ظله العالی- با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل عظیم الشأن را پیموده و با تبیین اندیشه‌های آن مرد الهی، جامعه اسلامی را به سمت اهداف بلندش هدایت می کنند. امروز تنها کسانی می‌توانند ادعای پیروی راستین از امام و انتساب به ایشان را داشته باشند که به مقام منیع ولایت فقیه ملتزم و در مسیر رهنمودهایش رهرو باشند.
کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ی نعمت ولایت است. کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند. فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور را با التزام به اندیشه‌ی امام و رهبری مدیریت کنند تا امیدواری، کرامت و عزت مردم در این عرصه‌ها تأمین و حفظ شود.
یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و یاران مخلص امام راحل عظیم الشأن به ویژه شهدای قیام مؤمنانه ۱۵ خرداد -اعلی الله مقامهم- را گرامی می‌داریم و عهد خود را در پاسداری از نظام اسلامی، آن ارمغان ارزشمند امام و شهیدان، تجدید می‌کنیم. ۱۵خرداد حلقه وصل نهضت های ملت ایران بود قیام ۱۵ خرداد تحولی هم در اهداف مبارزه و هم در روش مبارزه ایجاد کرد و بر همین اساس امام راحل آن را مبدا انقلاب اسلامی دانستند
اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به‌ویژه در کوتاه‌مدت، نرخ ارز است و اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که نوشته می‌شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود.
اگر نرخ ارز تثبیت شود و مقداری نرخ را پایین‌تر بیاورند، اولاً بانک مرکزی سفته‌بازی و دلالی را مهارمی‌کند؛ثانیا ین‌که می‌تواند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند؛ ثالثاً این‌که تورم را مهار می‌کند و وقتی تورم مهار شود، رشد اقتصادی در جامعه را خواهیم داشت

 

**

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و اظهار کرد: امام راحل شخصیت مهم و تاثیرگذار قرن بود.

 

امام جمعه کهگیلویه افزود: امام راحل، مسیر او ادامه‌دهنده راه انبیا بود و مقابل کفر ایستاد.

 

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام راحل را انس با قرآن و تلاوت روزانه قرآن عنوان و تصریح کرد: راه نجات و سعادت در قرآن و عمل کردن به آن است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: هم‌چنین آن امام همام تا آخرین لحظات عمر خویش اهل نماز و ذکر بود.

 

**

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: یاد و خاطره حضرت امام (ره) را گرامی می‌داریم و به روح بلند و ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و همه شهیدان راه انقلاب اسلامی درود و صلوات می‌فرستیم. یکشنبه چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و همچنین انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: حقیقتاً درباره شخصیت معنوی حضرت امام هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و در یک جمله امام راحل راهی را مقابل پای ملت بزرگ ایران، مسلمانان و آزادی خواهان قرار دادند که راه خداوند و ائمه اطهار علیهم‌السلام بود. حضرت امام (ره) راه مقابله با استکبار جهانی را به بشریت آموخت و نشان دادند انسان آزاده تازنده است نباید زیر بار ظلم و ستم برود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: حضرت امام در مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادند و امام (ره) چنین راه ارزشمندی در مقابل بشریت گشودند، دوشنبه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی است و اما این مردم عزیز و شریف امام راحل را خوب شناختند و خوب هم تبعیت کردند چراکه فهمیدند امام (ره) در مسیر خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

امام‌جمعه موقت گچساران تصریح کرد: وقتی سحرگاه ۱۵ خرداد سال ۴۲ مأمورین ساواک به درون خانه امام ریختند که امام را ببرند، خادم امام مقابل آن‌ها قرار گرفت و نیروهای ساواک جسارت‌ها کرد که در این حال امام فریاد کشیدند که چه برخوردی است که انجام می‌دهید روح‌الله خمینی من هستم و به این بنده خدا چه‌کار دارید، بنابراین رژیم پهلوی بسیار از امام می‌ترسید.

وی افزود: امام شجاع بودند و از غیر خدا ترسی به دل راه نمی‌داد اما مردم وقتی از دستگیری امام خبردار شدند به طرفداری از امام قیام کردند و حرف امام این بود که حکومت با مردم ایران با خشونت برخورد می‌کند و با دیده حقارت و بردگی به این مردم نگریسته می‌شود. رژیم پهلوی قانون کاپیتولاسیون را در مملکت ترویج می‌داد و این قانون در مجلس شورای ملی شاهنشاهی به تصویب رسیده بود بااین‌حال امام به مقابله ایستاد و مردم را بیدار کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: حضرت امام در خصوص کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها روشنگری کردند و مردم را بیدار کردند که منجر به قیام خونین ۱۵ خرداد شد و در ادامه نیز رژیم منحوس پهلوی مردم را به گلوله بستند و به شهادت رساندند. لذا امام فرمودند که ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم لذا یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره ملی شهدای سبزوار و نیشابور مواردی بیان کردند که زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا خود جهاد بزرگی است و حضرت آقا شهدای انقلاب اسلامی را به‌مانند شهدای کربلا ترسیم کردند و امروز باید خانواده معظم شهدا نیز تکریم شوند.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند یک جوان عارف همچون شهید ناصر باغانی تا یک انسان مجاهد همچون نورعلی شوشتری را می‌توان دید که وصیت‌نامه‌های آن‌ها پر از معرفت است و وصیت‌نامه شهدا درس برای امت است. رهبری باز فرمودند هریک از شهدا به‌نوعی می‌توانند الگو باشند و شهادت شهید الداغی افکار عمومی کشور را تحت تأثیر قرارداد.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: بنابراین هنوز کسانی هستند که در دفاع از غیرت و ناموس به میدان بیایند و این روزها در کشور ما مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم است و اخیراً لایحه‌ای قوه قضاییه تنظیم کرده است که هنوز به‌صورت رسمی و به‌عنوان یک قانون اعلام‌نشده است؛ اما باید مسئولین مقدار بیشتری نسبت به مسئله عفاف و حجاب به میدان بیایند چراکه این مسئله کم‌کم در جامعه باب می‌شود و این‌یک ننگ است.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: این‌همه شهید و این‌همه تلاش برای اجرای دستورات اسلام لذا نباید کوچه‌ها و خیابان‌های ما به این سبک باشد هم مردم و هم مسئولین همه در این خصوص مسئول هستی و شهید الداغی به ما درس می‌دهند و برای مردم یک الگو است و بی‌تفاوت نباید به مسائل دین باشیم.

وی افزود: هفته محیط‌زیست را گرامی می‌داریم، محیط‌زیست لازمه زندگی همه ما انسان‌ها است و هرچه این محیط پاک‌تر باشد زندگی برای انسان‌های جامعه بهتر خواهد بود. امسال بارندگی خوبی داشتیم و مردم از طبیعت بهره‌ها بردند و باید این محیط‌زیست را قدر دانست و از آن مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای مناطق محروم از مشمولین برای کار معلمی می‌خواهند استفاده کنند درحالی‌که معلم بودن خود قانون دارد و مسیر از طریق دانشگاه فرهنگیان است لذا نسبت به این مسائل هم مسئولین باید برای دانش آموزان ارزش قائل شوند و هم اینکه یک معلم باید معلمی را بلد باشد و آموزش‌های لازم در این خصوص را دیده باشد.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: برخی نقاط شهرمان با قطعی آب مواجه است که مسئولین آبفا توجه داشته باشند و این مشکلات را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند، برخی خیابان‌ها هم روشنایی ندارند و نیاز است مسئولین توجه کنند و انتظار این است که مردم هم نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه لازم را داشته باشند.

**

حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت اظهار کرد: معضلی که در مناطق جنوب کشور وجود دارد رانندگان و خودروهای به اصطلاح شوتی هستند.

وی با ابراز تاسف از حوادثی که برای رانندگان شوتی اتفاق می‌افتد گفت: چه بسیار جوان هایی که در این مسیر جان خود را از دست دادند.

گنجه‌ای افزود: در همین شهر کوچک باشت تا الان تعداد زیادی جوان بر اثر تصادف در مسیرها از دنیا رفته اند و تعداد زیادی خانواده را داغدار کرده اند.

امام جمعه باشت با درخواست از دولت و مجلس برای پیشگیری از این مشکل گفت: از مجلس و دولت محترم تقاضا داریم این معضلی که کل منطقه جنوب کشور را درگیر خود کرده و شامل یک شهر و دو شهر نیست حتی فراتر از یک استان و دو استان می باشد را چاره ای بیاندیشند.

گنجه‌ای تصریح کرد: مجلس و دولت تاملی کنند، برنامه ای بریزند همانند قوانینی که برای کولبرها وضع شد تا جایی که به اقتصاد کشور صدمه ای وارد نشود انتقال کالا از جنوب به شمال را تسهیل گری کنند که کمتر شاهد داغدار شدن خانواده باشیم.

وی یادآور شد: در آخر توصیه ما به خانواده ها این است که فرزندان خود را مدیریت کنید که با جانشان معامله نکنند.

گنجه‌ای تصریح کرد: حق می‌دهم که بیکاری یک آسیب است اما بیکاری بهتر است از اینکه جوانی جان خود را از دست بدهد.

**

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی به رحلت امام راحل و انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: زندانی شدن امام خمینی(ره) به دست مأموران ستم‌شاهی حرکت تمدن ساز حضرت امام راحل از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و در امتداد حرکت انبیا و اولیاء الهی مخصوصا خاتم النبیین و امیرالمومنین علیهما السلام برای نجات ملت ایران و همه مستضعفان عالم از یوغ استکبار و طاغوت آغاز شد.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: این حرکت و ظلم ستیزی با حضور ملت بزرگ ایران و همراهی جوانان و همه اقشار جامعه صورت گرفت و بعد بارها قیام و نهضت و شکست، قیام ۱۵ خرداد حلقه وصل تمام این قیامها شد و بعد از گذار از سختیها و رنجهای وابستگی به عزت و استقلال که آرمان تمام آزادیخواهان و غیوران و جنگاوران سالهای مبارزه با طاغوت و ظالمان بود رسید.

وی افزود: از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ بزرگترین هنر امام عزیز شناحت گوهر ذی قیمت ملت ایران و ظرفیت های دینی و ایمانی و ملی آن بود. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.

این خطیب جمعه اضافه کرد: بدون شک در تاریخ ملت ایران هیچ شخصیتی همچون امام قدر ملت ایران را نشناخت و ندانست و هیچ شخصی مثل حضرت امام دل این ملت را شیفته و عاشق خود نکرد و چه به حق فرمود که من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اللَّه(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین(ع) و حسین بن علی(ع) می‌باشند.

وی گفت: چه زیبا این ملت قدردانی کرد از امام خود چه در بازگشت از وطن و چه در تشییع به عالم آخرت و این سیره ملت ایران است که هیچوقت خادمین و فدائیان خود را ناسپاسی نمی‌کند و این را در تجلیل از شهدا و علما مخصوصا خلف صالح حضرت روح الله امام خامنه ای عزیز می‌بینیم که خود یکی از شاگردان راستین و صادق مکتب امام عظیم است.

حیدرخواه یادآور شد: می‌بینیم که هر جا نام شهدا باشد این ملت در صحنه هست علیرغم همه هجمه ها و مشکلات امروز باید در سرلوحه همه برنامه ها همه قوانین همه ملاحظات تکریم ملت ایران باشد.

حیدرخواه تاکید کرد: مشکلاتی که امروز این ملت مظلوم و مقتدر با آن دست و پنجه نرم می کند اگر از ناحیه عدم تلاش مسئولین باشد اگر از بی‌عرضگی باشد اگر از خدای ناکرده از فساد و تبعیض باشد نابخشودنی است و امروز این وضعیت نظام بانکی شایسته ملت ایران نیست، خیانت است، این حرفها که امروز کارشناسان در باره نظام بانکی  بیان می کند اگر درست باشد بدون شک فساد و تبعیض و خیانت است.

وی بیان کرد: برادران و خواهران امروز عزم دولت بر مبارزه با این ناراستی ها در زیر ساخت های اساسی است و نظام بانکی ما باید به نفع ملت و مردم تغییر کند نه در جهت منافع قشر و افراد خاص باشد. نظام مالیاتی ما باید به نفع تولید کننده و مصرف کننده تغییر کند نه سوداگران و دلالان باشد و بعضی قصد دارند با نظریات فریبنده مانع اجرای قوانین اساسی در این زمینه شوند.

حیدرخواه تصریح کرد: یادمان نرفته همین چند سال قبل بعضی ها می گفتند نباید به حساب مردم سرک کشید. چرا؟ برای اینکه سوداگران و دلالان را از نظارت مالیاتی نجات دهند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: وضعیت نابسامان محیط زیست امروزه تبدیل به یک معضل عمومی در جهان شده است. کشور ما ایران نیز بامشکلات زیادی در این عرصه روبروست مع الاسف در موارد زیادی مطالبه برای سلامت محیط زندگی تبدیل به یک کار فانتزی شده و در برخی مواقع گروهها و افرادی و جریانهایی داعیه‌دار و پرچم‌دار گفتمان حفظ محیط زیست می‌شوند که چندان با معارف دینی و انقلابی میانه ندارند.

وی یادآور شد: در مقابل جریانهای اسلامی و انقلابی و گروههای جهادی در این عرصه کمتر حضور دارند. یا مبلغان دینی و امامان جماعت و مساجد و هیأتها کمتر به این حوزه توجه دارند. این در حالی است که رهبران و پیشوایان دینی ما پیشتاز این عرصه بوده‌اند.

**

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت