پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1402 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 136393

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

معتمدی‌پور با همین فرمان جلو برود، کشاورزی استان را متحول می‌کند

احسان عسکری در قرارگاه امنیت غذایی این استان که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در  قرارگاه امنیت غذایی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اینجا جای تعارف نیست و با شاخص‌های علمی و اقتصادی می‌گویم که موتور محرکه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این دوره به حرکت درآمده و کارهای قابل تحسینی در این استان انجام شده و در حال انجام است.

صدای جنوب:

معاون امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های تحول‌آفرینی در دستور کار مدیریت ارشد بخش کشاورزی است که اگر با همین فرمان جلو برویم، توسعه این استان شتاب چشمگیری خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در قرارگاه امنیت غذایی این استان که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در  قرارگاه امنیت غذایی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اینجا جای تعارف نیست و با شاخص‌های علمی و اقتصادی می‌گویم که موتور محرکه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این دوره به حرکت درآمده و کارهای قابل تحسینی در این استان انجام شده و در حال انجام است.
معاون امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هر شاخص کشاورزی که دست بگذاریم شاهد یک حرکت امیدبخش هستیم و به جرات می‌گویم اگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان با همین دست‌فرمان و با همین انرژی و برنامه جلو برود بدون اغراق می‌گویم تا کمتر از سه سال دیگر انقلابی در کشاورزی ما به وجود می‌آید.
عسکری با بیان اینکه هماهنگی تیم اقتصادی این استان در کشور کم‌نظیر است، تصریح کرد: برای ایجاد تحول زیرساختی در بخش کشاورزی، صدها ساعت جلسات فشرده کاری که گاها تا پاسی از شب طول می‌کشید برگزار شد تا اینکه این تیم هماهنگ و توانمند شکل گرفته که در بخش کشاورزی به خوبی نمود این هماهنگی و انسجام پیداست.

معاون امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدت‌های مدیدی بود که در این استان بسیاری از مجوزهای توسعه‌ای از جمله احداث سردخانه و واحدهای پرورش مرغ صادر نمی‌شد اما با یک مدیریت خوب نه تنها این مجوزها گرفته شدند بلکه عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است.
وی افزود: تمام ظرفیت سردخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در کل تاریخ انقلاب اسلامی، به اندازه یک شهر در استان اصفهان هم نبود و تازه این ظرفیت سردخانه‌ای ما عمدتا اسمی و روی کاغذ بود ولی با یک مدیریت جهادی عملیات اجرایی ۳۲ هزار تن فضای سردخانه‌ای شروع شده که بخشی از آنها نیز به بهره‌برداری رسیدند و بخشی نیز در دست ساخت هستند.
عسکری گفت: این در حالی است که صدور مجوز سردخانه در کل کشور ممنوع بود ولی به خوبی این مطالبه به‌حق مردم در بخش کشاورزی اجرایی شد‌.
وی همچنین به بخش گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در کل استان تنها ۳۳ هکتار گلخانه فعال وجود داشت اما اکنون ۱۳۷ هکتار زیرساخت آماده احداث گلخانه داریم که با تزریق تسهیلات تحولی در این بخش نیز رقم خواهد خورد.
معاون امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شدن ۲ زنجیره کامل تولید مرغ به ظرفیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه را تحولی دیگر در تولید گوشت مرغ خواند و تاکید کرد: این زنجیره‌ها از صفر تا صد تولید مرغ را پوشش می‌دهند و این در حالی است که استان ما در تامین گوشت مرغ وابسته به دیگر استان‌هاست و این اقدامات زیربنایی زمینه قطع این وابستگی را فراهم می‌کنند.

عسکری افزود: در حوزه آبزیان نیز با وجود رتبه سوم تولید کشور اما حتی یک کارخانه تولید خوراک ماهی و آبزیان در این استان وحود نداشت اما در این دو سال، عملیات ساخت هشت کارخانه خوراک آبزیان و دام و طیور شروع شده که برخی از آنها بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و همگی تا چهار سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند.
معاون امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اقدامات زیرساختی در بخش کشاورزی نامی جز تحول و توسعه ندارند، گفت:  از این حیث کارنامه استان و سازمان جهاد کشاورزی روشن و امیدبخش است.
عسکری یادآور شد: آقای معتمدی‌پور حقیقتا خیلی خوب کارها را جمع می‌کند و با تیم هماهنگی که در درون جهاد دارد با یک مدیریت حساب شده سیاست‌های تیم اقتصادی استان را جلو می‌برد که آثار این تلاش‌ها تا دو سال آینده خودش را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت