پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1402 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 137573

تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تا پایان شهریورماه

رییس امور مالیاتی گچساران گفت: میزان بخشودگی جرایم مالیات از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده است و این بخشودگی تا شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

صدای جنوب:

رییس امور مالیاتی گچساران گفت: میزان بخشودگی جرایم مالیات از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده است و این بخشودگی تا شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب،  نشست داریوش احمدی ، رییس اداره امور مالیاتی گچساران با اصحاب رسانه بر گزار شد.

در این نشست داریوش احمدی اظهار کرد: بخش عظیمی از منابع درآمدی بودجه دولت از مالیات تامین شده است.مالیاتی که پرسه بسیار سنگینی دارد و خوشبختانه در این سالهای اخیر با همکاری سربازان جبهه نرم اقتصادی همکاران امور مالیاتی در اقصی نقاط کشور و همکاری مردم اتفاقات بسیار خوبی در وصول مالیات انجام گرفت.
احمدی ادامه داد: ژی دو سال اخیر رشد بسیاری خوبی در امر مالیات و وصول آن داشته ایم.
وی افزود:همکاران ما در نقاط مختلف کشور به مبنای شفاف مالیات دست یافته و اولین اقدام در این خصوص نیز دستگاه پوز بوده است در چند هفته اخیر قریب بر ۶۰۰ ارباب رجوع به اداره مالیاتی مراجعه کرده که نسبت به نحوه ثبت نام ، اظهارنامه مالیاتی و برخی مشکلات بوده است. اگرچه برخی از مشاغل به اشتباه (سیستمی) مالیات آنها افزایش یافته بود که با رفع ایرادها مالیات آنها نیز کمتر شد.

احمدی گفت:ابلاغ های مالیات ۱۰۰ به صورت الکترونیکی است و چنانچه اعتراضی باشد در هیات ۲۳۸ ماده قانونی می تواند متعرض باشند و به اعتراض آنها رسیدگی می شود .

رییس اداره امور مالیاتی گچساران گفت: در سال گذشته سالی بی نظیر برای سازمان و مویدان مالیاتی بوده است.درآمد مالیاتی خوبی که برای اولین بار کسری بودجه تامین شود.

احمدی ادامه داد: با توجه به تبصره دولت برای سال ۱۴۰۱ که اعلام شد نسبت به سال ۹۹ مالیات وصول شده ۲۱۶درصد رشد داشتیم و از مجموع کل اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ نزدیک به ۱۹۴درصد افزایش داشته است.
وی افزود: شرکت پتروشیمی گچساران با توجه به اینکه به دلیل عدم راه‌اندازی و تولید، تاکنون مشمول مالیات نشده است.که با بهره برداری این پروژه سهم بسیار بزرگی در پرداخت مالیات دارد.

احمدی عنوان کرد: باید توجه کرد که برای هیچ پزشکی فرار از مالیات وجود ندارد،آمار پزشکانی که عمل جراحی انجام می دهند، از بیمارستان اخذ می شود و بر اساس استعلامات گرفته شده و براساس عمل های انجام شده در بیمارستان مالیات آنها کسر می شود.

رییس امور مالیاتی گچساران ابراز کرد: نکته دیگر اینکه یک درصد فروش پتروشیمی گچساران به عنوان عوارض آلایندگی به گچساران اختصاص داده می شود.عوارض و وصول مالیات نسبت به جمعیت شهری از محل منابعی که وصول می شود در اختیار دهیاری ها و شهرداری به جهت زیبا سازی شهر پرداخت می شود.

وی بیان کرد: از محل عوارض آلایندگی نفت (جرایم مالیاتی)مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرداری دوگنبدان ، باشت، چرام ، کهگیلویه پرداخت شد.

احمدی خاطرنشان کرد: میزان بخشودگی جرایم مالیات از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده است و این بخشودگی تا شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال با اتحادیه اصناف دو جلسه برگزار شد، سعی کردیم مفاهیم کلی مالیاتی تشریح شود .۹۰درصد ارباب رجوع به اداره مالیات از نحوه اخذ مالیات اطلاع یافتند با این حال برگزاری کلاس آموزشی برای کافی نت ها برای اولین بار را در دستور کار قرار دادیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت