پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1402 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 137745

متن وحاشیه سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به کهگیلویه

معاون وزیر آموزش وپرورش با یادآوری نقش مهم مقطع ابتدایی گفت : زبر بنای کار اموزش ،ابتدایی است و به خاطر همین اهمیت در بحث رتبه بندی معلمان ،معلمان ساغل در مناطق محروم ، مرزی ،مدارس خاص و استثنایی و ابتدایی متفاوت دیده شدند.

صدای جنوب:

نماینده کهگیلویه :مدارس غیر انتفاعی توجهی به بخشنامه ها و دستورات وزارت آموزش و پرورش ندارند.

 

به گزارش صدای جنوب، ،سید محمد موحد با انتقاد از گرمای سالن جلسه گفت: جنای آقای احمدی لاشکی؛ وضعیت عملی سالن نامناسب و هوای گرم سالن نشان محرومیت ماست و وشما به عنوان معاون وزیر که البته سابقه نمایندگی مجلس را هم دارید ،خود عملا شرایط ما را می بیند.

وی ادامه داد ؛ شما از وضعیت و شرایط مناطق به اعتبار سابقه نمایندگی واقف هستید ولی بدانید منطقه ما محروم و مستعد است و در ترازهای مختلف قابل مقایسه با سایر جاها نیست و مردم استان ما بعد یزد بالاترین درصد حضور در جبهه و همراهی با نظام و انقلاب را دارند.

 

سید محمد موحد گفت؛ مردم ما هر جا بودبرای افتخار و شرف نظام در صحنه بوده و همواره همراه امامین انقلاب بوده و قاعدتا باید به این مردم مدال و افتخار دهند ولی مردم ما در شان خود امکانات و توجه ندیدند.

 

نماینده کهگیلویه با تمجید از احمدی لاشکی معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش گفت : احمدی لاشکی به روز ترین معاون وزیر است و با توجه به تجربیات فراوان باعث بالانس در وزارت آموزش وپرورش است ،بخاطر همین توانایی باید حضور وی تشریفاتی نباشد و آثار آن را در آینده ببینیم.

 

موحد افزود؛ با اقدامات نامناسب اموزش وپرورش را تکه پاره کردیم و مدارس غیر انتفاعی توجهی به بخشنامه ها و دستورالعمل های وزارت و اداره کل ندارند و با افزایش شهریه مدارس غیر دولتی به مردم فشار می آورند در حالی که خروجی بهتری نسبت به مدارس دولتی ندارند و می بینیم برخی مدارس دولتی در کنکور کارنامه بهتری دارند و وزارت آموزش وپرورش باید برای این مشکل چاره اندیشی کند.

 

سید محمد موحد گفت: راهی نداریم جز اینکه دولت و مجلس فکر اساسی برای آموزش وپرورش داشته باشند و با محوریت قانون آموزش و پرورشی پویا و توانمند

 

داشته باشیم و در این راه باید به سمت دانشگاه فرهنگیان که اتفاقا مورد توجه جدی مقام معظم رهبری است توجه جدی به آن برویم.

 

امام جمعه دهدشت : اگر معلم تکریم شد جامعه تکریم شد

 

امام جمعه دهدشت ؛ از رییس جمهور بابت اجرایی کردن قانون رتبه بندی تشکر می کنم و انتظار داریم این قانون برای جامعه فرهنگیان به شکل کامل اچرا شود.

 

حجت السلام وحدانی فر ضمن گلایه از عدم توجه به جوانان در آموزش وپرورش گفت : توجه به جوانان و اعتماد به جوان اهمیت فراوانی دارد و هر جا به جوانان اعتماد کردیم سود بردیم و هر جا نبودند متضرر شدیم.

 

امام جمعه دهدشت خطاب به معاون وزیر آموزش وپرورش گفت : مشکلات معیشتی معلمان مهم است و خوب نیست همچنان امکانات رفاهی درمانی معلمان کم باشد.

 

وحدانی فر ادامه داد ؛ نیروهای متخصص در آموزش وپرورش در جای خود استفاده نمیشوند و معضل مهم آموزش کشور مدارس غیر انتفاعی است وکه هر کسی پول بیشتری داشته باشد و سطح مالی بالاتر شرایط بهتنری دارد و صندلی های رشته های مهم کشور در دانشگاه ها در اختیار فرزندان مرفهان بی درد است.

 

امام جمعه کهگیلویه افزود؛ مدارس غیر انتفاعی فامیلی شده و این باعت تحقیر معلمان شده و نگاه پولی به تحصیل باعث ایجاد فاصله طبقاتی شده که باید حل شود.

وی افزود : تدریس تخصصی در مدارس انجام نمیشود که باعث آن مهاجرت معلمان نخبه گرمسیری به دیگر مناطق شده و باید شرایط جغرافیایی در حقوق و مزایای معلم باید در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از جوانان در وزارت آموزش وپرورش گفت : نیروهای خدماتی در آموزش وپرورش دیده نمیشوند و این تبعیض قایل قبول نیست و باید به این افراد زحمت کش نیز توجه جدی شود.

 

معاون وزیر آموزش وپرورش : حذف مراکز تربیت معلم جفا به آموزش وپرورش بود.

 

به گزارش”صبح خرد” ، احمدی لاشکی معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش خطاب به مدیران و معاونان مدارس دهدشت گفت؛ سالن تخصصی حق آموزش وپرورش است و انشالله این مورد را منعکس و درصدد حل آن خواهیم بود.

 

 

احمدی لاشکی افزود: اگر خواستید بدانید وصعیت آینده کشور چگونه است امروز آموزش وپرورش را ببنید و امروز نتیجه کار دیروز است و بدانیم هر چقدر به آموزش وپرورش بها دادیم نتیجه دیدیم و هر جا غفلت کردیم ضرر کردیم.

 

وی با تقدیر از امام جمعه دهدشت گفت؛ در دو سال کرونا بچه ها در اختیار خانواده بوده و اسباب آموزش فضای مجازی بوده و نتیجه شده حضور بچه های کف داخل خیابان و ضمن احترام به همه اگر معلمان نبودند جمع نمی شدند و امنیت جامعه امروز بسته به زحمات معلمان است.

 

احمدی لاشکی تصریح کرد ؛نیروی انسانی با ۴۹۳مرکز تربیت معلم فعال بوده که تعطیل شدند و زمانی معلمان را با۲۵سال بازنشسته کردیم که خیانت بوده چرا که کار معلم انسان سازی است و انسانیت از هر موضوعی مهم تر است.

 

معاون وزیر آموزش وپرورش با یادآوری نقش مهم مقطع ابتدایی گفت : زبر بنای کار اموزش ،ابتدایی است و به خاطر همین اهمیت در بحث رتبه بندی معلمان ،معلمان ساغل در مناطق محروم ، مرزی ،مدارس خاص و استثنایی و ابتدایی متفاوت دیده شدند.

 

لاشکی ادامه داد؛ در لایجه تقدیمی دولت به مجلس نکات خوبی است که نیازمند تکمیل و حمایت جدی نمایندگان مجلس است چرا که پنج سال آینده کشور ریل گذاری می شود و معتقدم باید درگاه ورود معلم دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس باشد.

 

معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش افزود: بر خلاف کشورهای توسعه یافته مدت اموزش در ایران برای معلمان کم است ولی چاره ای جز تامین نیرو با توجه به کمبود شدید معلم نداریم.

 

وی گفت؛ با همکاری سازمان استخدامی و برنامه بودجه انشالله دغدغه تامین نیرو با استخدام معلم حل میشود.

 

وی با مهم دانستن موضوع رفاهی فرهنگیان گفت؛ دنبال افزایش سهم بودجه آموزش وپرورش از بودجه عمومی دولت هتیم و سهم اموزش و پرپرش در بودجه۱۴۰۲ حدود ۱۱درصد است که پیشنهاد ما ۱۵درصد با افزایش نیم درصدی هر ساله است.

 

لاشکی افزود آموزش وپرورش بدون امکانات جواب نمی دهد ولی حدود ۹۸درصد بودجه وزارت صرف پرداخت حقوق میشود وبابد حرف همه و همه جا آموزش وپرورش باشد و این باید در تمام وزارت خانه ها مهم و اولویت جدی باشد.

 

وی با اشاره به اجرایی کردن قانون مهم رتبه بندی بعد سالها گفت : رتبه بندی کار بزرگی بود هر چند مشکلاتی دارد ولی تمام مراکز علمی کشور نود هزار هیات علمی ندارند ولی آموزش وپرورش در یک سال حدود یک میلیون معلم رتبه بندی شدند و باید یادی کنم از نوری وزیر سابق که حقیقتا شهید راه رتبه بندی است و تا آخرین لحظه پای قانون رتبه بندی ماند.

 

احمدی ضمن تاکید مجدد به اهمیت اجرایی کردن قانون رتبه بندی گفت : علی رغم اجرایی شدن این قانون مهم رتبه بندی نیازمند اصلاح است و کمک مجلس را می طلبد اما باور کنیم اصل کار، کار بزرگی بود.

 

وی ضمن تاکید بر این تکته که احتمالا وزیر آموزش وپرورش در شورای اداری شهرستان حضور خواهد یافت گفت : در صورت حضور وی مشکلات شهرستان در حوزه های مطرح شده بررسی می شود و در غیر اینصورت با حضور نماینده کهگیلویه در تهران این مشکلات بررسی و هر جا امکان بود حل و سعی میشود قول غیر معقول ندهیم گفت : بیمه دانا معلم کار خوبی بود و برخلاف گذشته خدمات بهتری دارد وعلی رغم ایرادات فراوان خدمات خوبی ارایه میدهد.

احمدی لاشکی ضمن تقدیر مجدد از همه مجموعه گفت : آزمون نهایی پایه دوازدهم کار مهم دیگری بود که پنج هزار مجموعه امتحانی با امتحان دقیق توسط معلمان با حداقل هزینه انجام گرفت چرا که معلم عشق به نظام و کشور و آموزش وپرورش دارد.

 

مدیر کل آموزش وپرورش : کهگیلویه نیازمند یک سالن تخصصی است.

 

حسنعلی عزتخواه مدیر کل آموزش وپرورش استان در فرصت کوتاه خود با قرائت شعری از مثنوی معنوی با اشاره به فضای نامناسب سالن جلسه گفت :

 

((آنک یک دیدن کند ادراک آن -سالها نتوان نمودن از زبان)) سالن گرم باعث عرق شرم من شد و کهگیلویه نیازمند یک سالن تخصصی است و معلمی که سالن گدایی کند چگونه می تواند سلیمانی تربیت کنند.

 

مدیر کل آموزش وپرورش افزود؛در بین هزار و ۶۰۰ هنرستان در کشور هفت هنرستان استان ما در سطح کشور درخشیدند که دو هنرستان از کهگیلویه بوده و در هوش مصنوعی بین۲۴کشور جهان رتبه اول داریم و علی رغم استعداد فراوان امکانات اندکی داریم و انتظار داریم به فکر استان ما باشید و حتی سرانه مدارس منصفانه نیست.

 

عزتخواه در پایان ضمن تقدیر مجدد از حضور معاون وزیر گفت : ۸۱۰مدرسه زیر ده نفر دانش آموز در استان داریم که امکانات مدارس دیگر را نیاز دارند ولی سرانه کمی دارند و انتظار جدی ما دیده شدن مدارس استان ما است.

 

مدیر آموزش وپرورش دهدشت :ورود غیر قاعده مند معلم به بدنه آموزش وپرورش کار را سخت و دشوار می کند.

 

فریدون فاطمی مدیر آموزش وپرورش دهدشت گفت : اموزش وپرورش شهرستان با بیش ۲۳هزار دانش اموز در مدارس شهر و روستا مشغول تحصیل دارد که تعداد زیادی از دانش آموزان در ۳۴مدرسه تخریبی ، ۱۷مدرسه کانکسی و ۱۵مدرسه دو نوبته تحصیل می کنند.

فاطمی افزود: شهرستان کهگیلویه معلمان و دانش اموزانی مسنعد در تمام حوزه ها دارد که کسب رتبه های برتر کشوری واستانی در تمامی شاخص ها نشان این ظرفیت بالا است.

 

مدیر آموزش وپرورش دهدشت ادامه داد ؛ هنرستان های شهرستان به سمت درآمد زایی رفته و با آموزش دانش اموزان در مرکز یادگیری برای هنرستان و دانش اموزان بی بضاعت درامد ایجاد کردیم.

 

فاطمی تصریح کرد ؛ در جشنواره های ورزشی و علمی رتبه های مهمی کسب کردیم ولی هنرستان ها از لحاظ امکانات و تجهیزات دچار مشکلات جدی هستند و رشته تربیت بدنی هیچ گونه امکاناتی ندارد و اگر چه ۳۴درصد دانش اموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل داریم اماهنرستان های شهرستان امکانات اولیه و زیر ساختی را ندارند.

 

فاطمی در ادامه افزود: ساختمان های فرسوده برخی مدارس به ویژه هنرستان قدیمی و کهنه هستند عمر برخی به بیش از چهل سال می رسد، در حوزه هوشمندی سازی مدارس علی رغم علاقه همکاران و کسب رتبه های مهم امکانات اولیه را نداریم و لازم است در این مورد توجه جدی به شهرستان شود.

 

مدیر آموزش وپرورش با گلایه گفت : هر دوماه یک بار همکاران را در حوزه هوشمند یازی پایش می کنیم و حتی یک سالن اجتماعات و امتحانات در شان شهرستان و فرهنگیان نداریم و انتظار جدی داریم این یک مورد در صدر توجهات قرار بگیرید.

 

فاطمی زاده با انتقاد از نبود امکانات لازم برای هنرستان ها علی رغم تاکید وزارت به این حوزه گفت : هنرستان های شهرستان مواد مصرفی ندارند و برای پایگاه اوقات فراغت که برنامه تابستانی وزارت است حداقل امکانات را نداریم و حمایتی صورت نمی گیرد.

 

وی با یادآوری برخی طرح ابتکاری شهرستان گفت : اولین شهرستانی بودیم که علی رغم نداشتن سالن استخر ولی برنامه شنا را اجرا کردیم ودر ماه رمضان برنامه افظاری با محوریت دانش افزایی و مهارت آموزی ویژه والدین و دانش آموزان اجرا کردیم.

 

فاطمی زاده افزود : با تعداد فراوان معلم و دانش آموز درمانگاه و باشگاه فرهنگیان نداریم و برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش دغدغه سالن و امکانات سرمایشی داریم که بخش زیادی از انرژی ما را می گیرد.

 

مدیر آموزش وپرورش با انتقاد جدی از شیوه استخدام و جذب در آموزش وپرورش گفت : معلم محور تعلیم و تربیت است و ورود معلم باید از مجرای درست باشد و در غیر این صورت مشکل ساز میشود و به جذب نیرو غیر قاعده مند نگران و معترضیم و امکانات و وقت ما صرف اموزش نیروهای شد که تازه وارد اموزش و پرورش شد.

وی ادامه داد ؛ سن و سال برخی افراد جذب شده بالا است و این و کار را برای ما و آموزش و پرورش سخت می کند و متاسفانه این فرایند ادامه استخدام مشکل ساز، شده و وقت و انرژی ما صرف اموزش انها میشود و این در حالی است که هیچگونه اطلاعی از سابقه ها نداریم.

 

فاطمی زاده با تقدیر از دولت برای اجرای کردن قانون رتبه مندی معلمان گفت : علی رغم انجام این کار خوب اما بسیاری از معلمان به نوع و شکل اجرای آن اعتراض دارند که امیدوارم جدی و مورد توجه قرار گیرد.

 

 

گزارش و خبر : ادریس کشاورز

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت