پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1402 ساعت 17:06:: شناسه خبر: 139070

همه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد خانه دار می شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان خانه دار می شوند.

«به گزارش صدای جنوب و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد» سید علی احمدزاده یکشنبه در آئین افتتاح یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که به صورت وبیناری در سراسر کشور به بهره برداری رسید، گفت: بیشترین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند که در تلاش برای تامین زمین جهت ساخت مسکن این افراد هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همه شهرستان ها عملیات احداث طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و در گچساران و کهگیلویه بدون هیچ مشکلی در حال اجرا هستند.
به گفته استاندار، در حال حاضر ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در همه نقاط استان در دست اجرا می باشد که بیش از هفت هزار واحد آن در روستاها است.
احمدزاده به طرح جوانی جمعیت اشاره و عنوان کرد: این طرح برای سه هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده و همچنین به بیش از ۴۰۰ خانوار در قالب این طرح زمین واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر متقاضی ساخت مسکن در شهر یاسوج هستند، افزود: چندین هکتار زمین در محدوده شهر یاسوج جهت احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی در ۱۰ هکتار این اراضی آغاز می شود.
استاندار با اشاره به اینکه با همکاری جهاد کشاورزی این مقدار اراضی در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته، گفت: در قسمت هایی از زمین آزمایشات انجام شده و در صورتی که تایید شود این اراضی درجه یک و دو برای کشت محصولات کشاورزی نیستند تغییر کاربری می دهیم و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرند.
احمدزاده بیان کرد: عملیات ساخت واحدهای کارکنان سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی که اراضی آنها تایید شده و هیچ مشکلی ندارد اجرایی و آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مشکل زمین در مرکز استان همچنان وجود دارد، گفت: برای ۱۰ هزار نفری که در مرکز استان متقاضی خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن هستند واحد مسکونی احداث می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان به نسبت جمعیت در حوزه مسکن دارای جایگاه خوبی در سطح کشور است و رتبه برتر را در اختیار دارد.
گفتنی است در این آئین ۲ هزار و ۵۴۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان همزمان با یکصد واحد سراسر کشور به بهره برداری رسید.
از این تعداد ۳۰۱ واحد مسکن حمایتی، ۳۳ واحد مسکن مهر، ۲۳۷ وحد مسکن بازآفرینی بافت فرسوده، یکهزار و ۷۰۹ واحد مسکن روستایی و ۲۶۳ واحد مسکن خود مالکی است.

 

نویسنده و خبرنگار ربیعی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت