پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1402 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 139304

شبی در موکب های شهرستان کهگیلویه/بدرقه شیعیان افغانستانی وپاکستانی باخاطره خوش/اینجا همه پای کار اباعبدالله الحسین(ع) هستند

خدمت رسانی موکب های کهگیلویه درمسیر دهدشت بهبهان بی وفقه ادامه دارد و همه زوار بویژه شیعیان خارجی با مهمان نوازی و خاطره خوش سفر اربعین خود رابه پایان میرسانند.

صدای جنوب:

به اتفاق برخی از خبرنگاران کهگیلویه برای ارایه گزارش از عملکرد موکب های این شهرستان به سمت بهبهان حرکت نمودیم.

سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) که از پیاده روی اربعین باز می گشتند و مهمان نوازی موکب داران تصاویر زیبایی را رقم می زد.بیشتر زوار از دوکشور افغانستان و پاکستان بودند و آنها بااستراحت خودرابرای بازگشت به کشورشان آماده می کردند تا رنج سفر در مسیر باقیمانده کاهش پیدا کند. اینجا همه بدون هیچگونه چشم داشتی درحال خدمت هستند از کودکان تابزرگسالان خدمت به زایران را افتخار میدانند.  در کنار موکب شهدای کهگیلویه، هلال احمر این شهرستان نیز به زوار خدمت رسانی می کند.

برپایی چادر امدادی، استقرار دو دستگاه آمبولانس، استقرار دو دستگاه خودروهای امدادی، تست فشار خون، تست قند خون، استقرار خیاط جهت خیاطی در موکب برای دوخت لباس های زوار، استقرار کفاش جهت دوخت و واکس زدن کفش های زوار، پذیرایی از  زوار، همکاری باموکب شهدای کهگیلویه با۱۶ امدادگر وپیش بینی پریز برق جهت شارژ کردن گوشی زوار از جمله خدمات وعملکرد هلال احمر کهگیلویه است که توسط سیدحشمت الله افسردیر برای خبرنگاران تشریح شد.

اگرچه موفق به گفت وگو با اقای زینی پور مدیر موکب مردمی کهگیلویه نشدیم اما سیدعلی اصغر پوربهشت از مسئولان موکب شهدای کهگیلویه درگفت وگو باخبرنگاران اظهارداشت: موکب شهدای این شهرستان از سال ۱۳۹۶ افتتاح و در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و سه کشور همسایه به زوار ابااعبدالله‌الحسین(ع) خدمت می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت در خصوص فلسفه نامگذاری این موکب به نام شهدای کهگیلویه گفت: زمانی رسیدن به کربلا برای دلدادگان یک آرزو بود و امروز این امنیتی که داریم و به راحتی به زیارت حرم امام حسین(ع) می‌رویم به برکت جانفشانی و ایثارگری شهدای عزیز است و به همین جهت موکب به نام شهدای کهگیلویه نامگذاری شده است.

وی افزود: این موکب در این سا‌ل‌ها خدمات قابل توجهی انجام داد، در ایام کرونا نیز موکب فعالیت خود را داشت و به یاری بیماران شتافت و در بحث کمک‌های مومنانه فعال بود.

پوربهشت ادامه که: موکب شهدای کهگیلویه فقط مختص زمان اربعین نیست و در تمام طول سال ارائه خدمت می‌کند، در بحران‌های کشور از سیل و زلزله، سیل خوزستان فعالیت چشمگیر داشت، در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان نیز این موکب خدمات قابل توجهی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت با بیان این‌که تا دو روز بعد از اربعین خدمات‌دهی در این موکب ادامه دارد گفت: طی این ۱۰ روز اخیر بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمت در موکب شهدای کهگیلویه ارائه شد.

وی این خدمات را شامل پذیرایی در سه وعده، انواع نوشیدنی، خدمات پزشکی، خدمات مشاوره‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، برپایی نماز جماعت و سخنرانی همراه با نشست‌های روشنگری عنوان کرد.

پوربهشت اظهار کرد: کمک‌های مردمی عامل اصلی و کمک‌دهنده ما در این زمینه هستند.

وی افزود: در این موکب ۲۵ نفر به صورت ثابت و ۲۰۰ نفر دیگر در سطح شهرستان در این موکب به عنوان خادم فعالیت می‌کنند.

پوربهشت عنوان کرد: موکب شهدای کهگیلویه به عنوان پیشانی فرهنگی استان و یک افتخار است و برای استان‌های شرقی و کشورهای در مسیر تردد، نام آشنا است.

وی خاطرنشان کرد: موکب شهدای کهگیلویه این آمادگی را دارد که در طول سال در بحران‌های مختلف کمک‌کار باشد.

پوربهشت گفت: مسؤولان شهرستان همکاری خوبی داشتند اما بیشتر از همه مدیون مردم هستیم.

وی عنوان کرد: از رسانه‌ها که این کار خیر را بازنشر می‌دهند تشکر می‌کنیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت