پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 آبان 1402 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 140793

راه اندازی کاروان های تبلیغاتی تخلف است

علی احمدزاده بر تشکیل جلسات و جشنوار‌ها در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست سران ایلات، طوایف و ریش سفیدان می‌تواند در تشویق مردم به حضور باشکوه در انتخابات ۱۱ اسفند ماه مؤثر باشد.

صدای جنوب:

لجسه هیئت استانی تبلیغات انتخابات مجلس با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی، دادستان مرکز استان و جمعی از مسوولان عضو این هیئت برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب به نقل از کبنا، ‌امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، گفت: برای نخستین بار تلویزیون‌های محلی برای پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندید‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ایجاد می‌شود.
وی افزود: هدف از راه‌اندازی این شبکه‌ها، ایجاد عدالت اجتماعی و امکان استفاده همه داوطلبان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
وی اضافه کرد: هر کدام از داوطلبان که به تأیید شورای نگهبان برسند، می‌توانند با حضور در «شبکه دنا» برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کند.
مدیر کل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخابات گذشته شاهد بودیم که فردی که از پشتوانه مالی بیشتری برخوردار بوده بیشترین تبلیغات را انجام داده بود.
رئوف با بیان اینکه از سه ماه پیش که ستاد انتخابات در وزارت کشور و در استان‌ها تشکیل، یک ستاد انتخابات در صدا و سیما هم ایجاد شد اضافه کرد: تلاش صدا و سیما این است که با پخش برنامه‌های متنوعی با موضوع انتخابات چهار راهبرد رقابت، سلامت و امنیت و مشارکت که مد نظر مقام معظم رهبری است را جامعه عمل بپوشاند.
سید علی ملک‌حسینی، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه قانون جدید انتخابات مجلس مرداد ماه امسال ابلاغ شد، گفت: شاید فرصت اجرای برخی از این قوانین امسال نباشد.
ملک حسینی با بیان‌ اینکه هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات را طبق مواد قانونی ۷۰ تا ۸۱  را انجام می‌دهد، افزود: فعالیت نامزد‌ها تا ۸ روز قبل از آغاز انتخابات مجلس شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه در قانون سابق، تبلیغاتی که در این برهه زمانی اتفاق می‌افتاد، جرم محسوب نمی‌شد، گفت: در این قانون، نوآوری انجام شده، که ابتدا مراجع اداری و انتظامی به تبلیغات زودهنگام ورود می‌کنند و بعد دستگاه قضایی موظف به برخورد با تخلفات است.
دادستان یاسوج افزود: کاندید‌اها باید این را بدانند اگر تخلفات آن‌ها مشخصاً جرم انگاری نشده باشد، اما قابل بررسی است و می‌تواند در هیأت‌های اجرایی نیز فرد بر اساس این تخلفات رد صلاحیت شود.
وی با اشاره به اینکه  بر اساس ماده ۷۲ انتخابات حتی برای چاپخانه‌ها و آگهی‌های تبلیعاتی وظایفی مشخص شده و حتی جرم انگاری شده، بیان کرد: در ماده ۷۳، هر گونه استفاده کارکنان و مدیران از جایگاه خود برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
ملک‌حسینی اضافه کرد: در ماده جدید ۷۴ قانون انتخابات، دستگاه‌های برگزار‌کننده انتخابات مکلف هستند فهرست و امکاناتی که می‌توانند برای تبلیغات استفاده کنند را مشخص کنند و در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارناول‌های انتخاباتی باید تذکر داده شود و باید به کاندیدا‌هایی که کاروان‌های تبلیغاتی را  راه می‌اندازند، صراحتاً گفته شود که در این ایام این کار کاملاً تخلف است.
سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به تشکیل هیأت استانی تبلیغات اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا تخلفی در روند برگزاری انتخایات انجام نشود.
هاشمی مهر با ابراز گلایه نسبت به برخی نامزد‌های انتخاباتی، افزود: تبلیغات از ماه‌های قبل آغاز شده که این کار خلاف قانون است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این جلسه به بحث مشارکت اشاره کرد و گفت: یک سری کار‌ها با برنامه‌ریزی اصولی باید برای مشارکت مردم در حوزه‌های انتخابیه انجام شود.
وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: یک برادری بین شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی حاکم است. باید بین همه ارکان انتخابات برادری و همدلی وجود داشته باشد. با این روحیه و تغامل می‌توانیم هم مشارکت بالا می‌رود و هم انتخابات خوب و سالمی برگزار می‌شود.
سیدعلی احمدزاده  ادامه داد: افزایش مشارکت مردم در امر انتخابات موضوع مهم و حساسی است و باید دستگاه‌ها از هر فرصت و ظرفیتی برای تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات غافل نشوند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه‌های استان برای‌امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی گفت: دهیاران سه مرکز حوزه انتخابیه در مرکز استان گردهم خواهند آمد و برای برگزاری جشنواره‌های مختلف در روستا‌ها و مشارکت افراد تأثیرگذار کشوری و استانی برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی اظهار داشت: نظیر چنین برنامه‌ای برای شورا‌های اسلامی در روستا‌ها تدارک دیده شده است که با مردم صحبت کرده و آن‌ها را تشویق و ترغیب به حضور در انتخابات کنند.
احمدزاده بر تشکیل جلسات و جشنوار‌ها در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست سران ایلات، طوایف و ریش سفیدان می‌تواند در تشویق مردم به حضور باشکوه در انتخابات ۱۱ اسفند ماه مؤثر باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه، حوزه زنان و خانواده استانداری هم جلسات تأثیرگذاری داشته باشند اظهار داشت: بانوان به دلیل نقش مهمی که در خانواده و جامعه دارند می‌توانند در افزایش مشارکت انتخابات مؤثر باشند.
وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در میان مردم سرلوحه کار مدیران باشد، گفت: یکی از ارکان مهم نظام شورای نگهبان است و خوشبختانه در استان وحدت و همدلی میان دولت، اعضای هیأت اجرایی و نظارت و شورای نگهبان خوب دارد.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل آرامش در استان وجود شورای تأمین پای کار است، گفت: نباید اجازه دهیم برخی حرکت‌ها موجب دلسردی مردم و یا تضعیف نقش مؤثر و سازنده شورای نگهبان شود.
احمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه روند انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز انسجام بهتری پیدا می‌کند، گفت: صدا و سیما با برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مفرح و شاد زمینه ایجاد شور و نشاط و‌امید در میان مردم را ایجاد کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: دولت در راستای‌امیدآفرینی در سطح جامعه برنامه‌هایی برای کنترل قیمت‌ها و تأمین نیاز‌های جامعه و ایجاد آرامش دارد که قیمت ثبیت و افزایشی نداشته باشند.
وی افزود: فرآیند و روند انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس دستورالعمل‌ها و مر قانون به پیش می‌رود و‌ امیدوار‌کننده است و احساس مسئولیت، همکاری و هماهنگی بیشتر و همه جانبه مسئولان را در پی دارد.
احمدزاد ضمن قدردانی از دادگستری و دادستان استان گفت: قوه قضاییه در کنار ما حمایت از مجریان انتخابات، هیأت‌های نظارت و اجرایی را در دستور کار خود دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت