پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 آذر 1402 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 140950

گزارش کامل بازدید فرماندار کهگیلویه و ادارات خدمات رسان به بخش دیشموک+تصاویر

نخستین سفر سید حمزه محقق زاده به عنوان فرماندار به بخش دیشموک همانطور که انتظار می رفت با استقبال گرم مردمی همراه بود که در همان نگاه اول از زاویه پاسداری و هم لباسی سردار شهید سلیمانی به فرماندار جوان کهگیلویه نگاه می کردند و اننظار ها و درخواست ها از ایشان نیز بر مبنای روحیه بسیجی و سپاهی بود.

صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه که معاون عمرانی خود و  مدیران دستگاه های خدمات رسان، همچون اداره عشایر، جهادکشاورزی، بهزیستی،راهداری،برق،بنیادمسکن،  گاز و مخابرات  را با خود همراه داشت در بازدید از هرروستایی پای درد دل مردم نشست و پروژه هایی را که بازدید نمود میزان پیشرفت و یا کندی و راکدی آن پروژه را کارشناسی مطالبه نمود و از مسئولان مربوطه پاسخ خواست.

نوروزی بخشدار دبشموک روستاها و پروژه های مسیر مورد نظر را درغک ، دهنو، ده رستم زمانی، شهولی، اسفندان،پروژه رود ایک، فرج اباد،سرهنگ، سردو، تنگ چویل، دم رود ایک، رودسمه، پاتاوه، دلی، ده احمد،بونه کلو، ریزک،چندار،رخ رش، مخزن پروژه گندمکار بیان نمود و نشست شورای اداری در محل دفتر امام جمعه پایان بخش این بازدید یک روزه بود.
درغک نخستین ابستگاه محقق زاده و همراهان بود.حجم کار اداره بنیاد مسکن باتوجه به مشاهدات خبرنگار صدای جنوب رضایت بخش بود و مردم درخواست هایی در زمینه راهداری داشتند و فرماندار خطاب به دیانتی مدیر این اداره در زمینه پیگیری و برطرف نمودن مشکلات مطرح شده دستور لازم را صادر نمود.

 


شاید روستای اسفندان مطالبات بیشتری از فرماندار وهیات همراه داشتند ازهمین رو در حوزه بهداشت و درمان، اینترنت، اسفالت معابر و جدول کشی جاده ها، علمک گازبرخی منازل، آب آشامیدنی، وضعیت مسجد و همچنین جاده اسفندان به خوزستان،درخواست هایی از سوی ساکنان روستا بیان شد، اگرچه محمدی دهبار روستا با تکذیب تمامی این ادعاها تنها مشکل روستا را آسفالت برخی از معابر عنوان کرد.

مردم ادعا داشتند این روستا آمبولانس دارد، راننده ندارد، بیمار دارد، پزشک و پرستار ندارد.

جلیل پور مدیر بهداشت کهگیلویه در این زمینه به خبرنگار صدای جنوب گفت: این روستا پزشک دارد و پرستار آن در سالیان گذشته به سوق کهگیلویه انتقال داده شده است. وی درزمینه راننده امبولانس نیز گفت: در حال طی کردن موارد اداری وقانونی برای جذب نیروی مورد نظر در این روستا هستیم.

سید حمزه محقق زاده و همراهان سپس جاده صعب العبور تنگ چویل را طی نمود و از نزدیک بر روند پیشرفت پل این منطقه آشنا شد.

آنچه فرماندار و همراهان را نگران نمود وضعیت پایه پل در حال احداث است که محقق زاده هشدار داد اگر اقدام فوری و اساسی برای جلوگیری از خالی شدن پایه های این پل نشود باتوجه به بارش های پیش رو، شاید شاهد ریزش این پل و هدر رفت بیش از ۱۵٠ میلیاردتومان باشیم در حالی که می شود با مبلغی کمتری وضعیت این پل را پایدار و از تخریب پایه های آن جلوگیری نمود.

روستای محروم رودسمه مقصد دیگر فرماندار کهگیلویه و ادارات خدمات رسان بود.
محقق زاده از روند پیشرفت کاری پل رودسمه بازدید کرد و از پیمانکار ومسئولان متولی توضیحات لازم را دریافت نمود.

بازدید از مخزن گندمکار دیگر پروژه ای بود که از نزدیک مورد بازدید فرماندار کهگیلویه قرار گرفت.

محقق زاده سپس در ساعت ۱۵ در محل دفتر امام جمعه شورای اداری را باحضور مدیران بخش دیشموک و دستگاه های خدمات رسان شهرستانی تشکیل و در جمع بندی سفر، توصیه ها و درد دل حجت الاسلام راوند را نیز شنید.

 

پذیرش عضو شورای شهر دیشموک در این نشست اظهارداشت : باانتخاب محقق زاده بعنوان فرماندار، مردم به حل مشکلات وگرفتای های خود امیدوارند.
وی بااشاره به کنده کاری ها ازسوی اداره آب گفت: اداره آب متاسفانه قول سه ماهه اسفالت را داده اما تاکنون خبری نشده است.

پذیرش ادامه داد: اداره برق نیز مشکل جایجایی پایه های برق را درپی تعریض خیابان هنوز برطرف نکرده است وهمکازی نمی کند
پذیرش افزود: جوانان زیادی مشغول گذراندن اوقات فراغت در چمن ورزشی بودند اما هیچگونه اقدامی در زمینه مرمت آن ازسوی اداره ورزش وجوانان نشده است.

وی نسبت به رفتار برخی مدیران دیشموک باارباب رجوع انتقاد کرد و گفت: تکبرو خودبرتربینی مدیران نسبت به مردم موجب نازضایتی مردم ازدولت مردمی آیت الله رییسی میشود.
وی با بیان اینکه نسبت به اداره ثبت احوال باید چاره ای اندیشید خواستار استقرار بانک های عامل( بانک کشاورزی وصادرات) شد.
پذیرش همچنین خواستار استقرار بنیادمسکن دردیشموک شد وگفت: نبوداین اداره مشکلات زیادی رابوجوداورده و مردم برای تشکیل پرونده باید به دهدشت بروند.

بخشداردیشموک نیز دراین جلسه باقدردانی از موسوی فرماندار سابق،
استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات این بخش رابرشمرد و گفت: انتظار است این مشکلات برطرف شوند.


نوروزی افزود:امیدواریم فرماندار جدید با روحیه بسیجی مطالبات به حق مردم را درزمینه توسعه بخش دیشموک و پیشرفت پروژه ها پیگیری و کام مردم را شیرین نماید.

وی علمک گذاری منازل روستاهای فاقد گاز، ساماندهی استادیوم دیشموک،
اورژانس اجتماعی، بستردرمانی، اینترنت فضای اموزشی وسرویس ایاب وذهاب را از جمله مطالبات مردمی بیان نمود.

سرپرست شهرداری دیشموک نیز گفت: دبشموک به عزم جهادی وتفکربسیجی نیازدارد چون یعدازبیست سال همانند یک روستا است.
اسفرم گفت: بعدازسفررییس جمهور هیچ دستاوردی بیان نشده ورنیازاست وشنگری شود و دربحث توسعه وجذب اعتبارات به دیشموک توجه ویژهذشود.
وی ادامه داد:هفتاددرصدمردم زیرپوسش کمیته وبهزیستی هستند وشهرداری درامدی ندارد.
سرپرست شهرداری دیشموک تصریح کرد: بخش هفت هزارنفری دیشموک یک پارک مناسب ندارد.
وی ادامه داد: دربرخی مناطق امکان ساخت مدرسه نیست و باتوجه به مشکلات باید سرویس ایاب وذهاب مهیاتادانش اموزان ابتدایی ترک تحصیل نکنند..

امام جمعه دیشموک هم گفت: مدیران شعارندهند، مردم عمل مبخواهند و باتوجه به انتخابات پیش رو زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود و ازطرفی بارعایت حق الناس در انتخابات ارامش را به جامعه تزریق نماییم.

حجت الاسلام راوند به سفر معروف استاندار به دیشموک اشاره کرد وگفت: همچنان منتظر عملی شدن قولهایی هستیم که در آن بازدید داده شد.
راوند ادامه داد: بودجه قطره چکانی دوای درد پروژه گندمکارنیست و میبینیم پروژه دلی اسفندان با پروژه امامزاده جعفر کلنگ زنی شد اما سالهاست که پروژه امام جعفر به بهره برداری رسیده است.


وی بی عدالتی درتقسیم بودجه، نبود
اینترنت،  راه و تلفن را سبب خالی شدن روستاها ازسکنه و ترک تحصیل دانش آموزان حتی در مقطع ابتدایی عنوان نمود وگفت: علیرغم سیاست دولت در مهاجرت معکوس،ما شاهد خالی شدن روستاهاهستیم.

پل رودسمه، جاده ده قاضی و ریختن اسفالت روی خاک ازدیگر مواردی بود که حجت الاسلام راوند به ان اشاره کرد وگفت: دربرخی پروژه ها اگر پول نیست چرا عجولانه فعالیت را اغاز می کنید و اگر پول هست چرا سریع آن رابه سرانجام نمی رسانید و دراین شرایط باید با وظبفه شناسی، پیمانکارخلع ید گردد.
راوند باانتقاد دوباره از وضعیت جاده های ارتباطی تاکیدکرد: اگر فرد سالمی بخواهد مریضی را به بیمارستان در دهدشت انتقال دهد خودش مریض می گردد.

فرماندار کهگیلویه نیز با تبریک هقته بسیج گفت:
خدمات انجام شده نظام مقدس اسلامی رابابدببینیم و آنها را نادیده نگیریم.
سبد حمزه محقق زاده افزود: جای کارزیاداست و علیرغم همه کارهای انجام شده، دیشموک نیازمند حمایت ویژه است.


محقق زاده افزود: عملکرد بنیادعلوی قابل قبول است و انتظار داریم دیشموک رارهاننمایند.
وی بابیان اینکه باهمراهی استاندار درسطح ملی و استانی مشکلات را پیگیری خواهیم کرد، گفت: بیشتر مشکلات مربوط به پیمانکاراست وفریادهابابد بر سر مدیران کل زده شود و نیازمند پیگیری از استان است.
وی باانتقاد از پای کار نبودن برخی پیمانکاران اظهارکرد:
ازسازمان بازرسی ومراجع قضایی خواهان ورود به موضوع پیمانکاران هستم.
محقق زاده تصریح کرد: درحوزه برق وگاز کارهای خوبی انجام شده و ادارات نباید بگذارند حرف استاندارروی زمین بماند.

وی تاکید کرد: باطری پنل روستای سرتنگ لیراب ۲سال است که خراب بوده و اداره برق نسبت به شارژ آن اقدام نماید.

فرماندار کهگیلویه تاکیدکرد: هرگونه کم کاری غیرقابل قبول است و هدف همه ما خدمت رسانی به مردم میباشد.

برپایه گزارش صدای جنوب، سفر محقق زاده وهمراهان ساعت ۶عصر به پایان رسید و مردم چشم انتظار عملی شدن وعده هایی هستند که در این سفر داده شد هرچند نباید فراموش کرد رضایتمندی مردم راازدستگاه های خدمت رسانی چون امور عشایر و جهادکشاورزی را و البته برخی دستگاه هایی که نیازاست ببشتر پای کارباشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت