پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1402 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 141392

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه وبویراحمد

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

صدای جنوب:

دهدشت

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت با بیان اینکه این روزها همچنان نگاه دنیا به مردم مظلوم غزه است، افزود: و همچنان رژیم غاصب صهیونیستی با حملات متعدد با ادوات نظامی آمریکایی و اروپایی بر سر این مسلمانان مظلوم و بی دفاع می‌ریزد و علی‌رغم بیداری جهانی که مسئله غزه ایجاد کرد دولت های منطقه و دنیا اجازه اظهار نظر مردم را نمی‌دهند.

وحدانی فر با بیان اینکه قاعده جنگ نسل کشی، طفل کشی، زن کشی و بستن آب و راه نیست، گفت: آنهایی که برای حقوق زنان ادعایشان می شود ببینید که در غزه چکار می کنند.
وی در ادامه افزود: ۲۰ هزار شهید را این مدت محدود به شهادت رساندند ولی صدای هیچ سازمان بین‌المللی و حق بشری که در نمیاد هیچ بلکه روزانه میلیارد ها دلار هزینه می‌کنند برای اینکه یک باریکه کوچک ۳۶۵ کیلومتری را از بین ببرند.
حجت‌الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: موفق نشدند و نخواهند شد چرا که جبهه مقاومت هشیار است همه تکیه های پازل جبهه مقاومت همانطور که طراحی شده بود دارد پیش می‌رود.
وی به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و از مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت به عنوان چهار راهبرد مهم که باید مورد توجه همه باشد نام برد.
وحدانی فر به نقش مردم برای آینده کشور اشاره کرد و گفت: به افراد رأی ندهید به برنامه ها رأی دهید.
امام جمعه دهدشت بیان اینکه اگر استان ما محروم است، ماحصل تصمیم گیری های گاها نادرست در انتخابات است، گفت: مراقب باشیم که انتخابات حق‌الناس است، نماینده مجلس رأی که می‌دهد برای همه ملت ایران رأی می‌دهد.
 وحدانی فر خاطرنشان کرد: برخی از کاندید ها در خصوص بیان مسئله فاتحه خوانی ها از ما گلایه کردند، اما برای باز هم می‌گوییم اجازه دهید مردم اموات خود را دفن کنند بعد بروید، فاتحه خوانی جای انتخابات نیست.
وی با بیان اینکه آقایان به جای اظهار نگرانی و گلایه به ما رویه را اصلاح کنند، افزود: بعضی ها فکر می‌کنند که با این حرف ها بنده دست از روشنگری بر میداریم، امکان ندارد شک نکنید هر چه جلو تر رویم شاخص های یک انتخاب درست را از نظر امام راحل و مقام معظم رهبری را برای مردم خواهیم گفت و اگر نیاز باشد برخی از نکات را به مردم گوشزد هم خواهیم کرد.
حجت الاسلام وحدانی فر به روز نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: یکی از مبارک ترین دستاورد های انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سواد آموزی و جریان سازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم ایران اسلامی بود.
امام جمعه دهدشت با انتقاد از وضعیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خدمت رسانی کارکنان بعضی از ادارات در استان ما جای سوال دارد که آیا آن‌ها سرویس مدارس بچه هایشان هستند یا نیرو خدوم دولت !؟
وی خاطرنشان کرد: اینکه بین دو تا سه ساعت از وقت روزانه مردم در ادارات برای اینکه آقایان صبحانه می‌خورند و بچه هایشان را مدرسه می‌برند و می‌آورند میگذرد مطلوب نیست.
حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: چرا مردم را اذیت می کنید اگر این چنین است ادارات را ساعت ۱۱ تعطیل کنید تا آقایان به مدرسه بچه هایشان برسند.
وی بیا کرد: عملا خدمات به مردم ارائه نمی‌شود فکری به حال این مسئله شود کار ناپسندی است، این رویه را اصلاح کنید.

لیکک

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اقتدار حزب الله لبنان و انصارالله یمن در مقابل اسرائیل خائن گفت: اسرائیل غاصب و همپیمانانش تمام قوانین بین المللی را نقض می‌کنند و، اما بدانند با این دست و پا زدن‌های بیهوده سرانجام نابودی این رژیم غاصب رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی، به ۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی ره و برکات این نهاد مقدس اشاره کرد و با اشاره به برخی مشکلات استخدامی آموزشیاران خواستار پیگیری و رفع مشکل این قشر شد و افزود: پیش از انقلاب نرخ با سوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۴۷ درصد بود، اما در حال حاضر این میزان به ۹۷ درصد رشد داشته است که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این نظام ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در استان و نقاط مختلف شهرستان‌ها، بویژه شهرستان بهمئی باید فعال شود که این موضوع مورد توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و با فرستادن هیئتی به شهرستان بهمئی مشکلات بررسی شد که جای قدردانی و تشکر دارد.

 

چرام

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام با بیان اینکه درجات مختلفی را برای تقوا بیان کرده‌اند گفت: در روایتی به نقل از امام صادق (ع)، سه مرتبه برای تقوا ذکر شده که عبارتند از تقوای عام که ترک محرمات به سبب خوف از عذاب جهنم است، تقوای خاص که عبارت است از این که شخص، نه تنها محرّمات، بلکه شُبُهات (کاری که احتمال حرام بودن دارد) را نیز ترک کند و تقوای خاصُّ الخاص، مرتبه‌ای است که شخص نه تنها شبهات، بلکه (بعضی از) امور حلال را نیز ترک می‌کند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه اخیرا طی اطلاعیه‌ای سازمان بازرسی کل کشور، مجددا این خبر اختلاس با عنوان چای دبش را مطرح کرد که فضای عمومی کشور را تحت تأثیر قرار داد، افزود: این قضایا فرصتی است تا فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی و فراتر از اتهام زنی‌های مختلف، به اصل مبارزه با فساد و شناسایی عوامل و ریشه‌های آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه گام اول در مبارزه بافساد، شناخت عوامل مختلف فساد اقتصادی و مالی است، ادامه داد: بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست، نگاه تک بُعدی به این موضوع، راهزن خواهد بود و به جای نمایاندن راه‌های مبارزه راه را گم خواهد کرد.

افشار به عوامل حقوقی در ایجاد و تقویت فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تعدد و تورم قوانین و مقررات، عدم شفافیت قوانین و مقررات، کاستی‌ها و خلأ قوانین و مقررات است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه عوامل فرهنگی بروز و ظهور فساد اقتصادی است، عنوان کرد: ضعف ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه، زدوده شدن شدن قبح فساد و ضعف کنترل‌های درونی، رواج مادی‌گرایی واشرافیگری دربین مدیران، نگاه طلبگارانه و متوقعانه مدیران، رویکرد قومی- قبیله‌ای و چیرگی روابط بر ضوابط است.

افشار با بیان اینکه فساد – کم یا زیاد- در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن که کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است و برای اصل نظام می‌ماند، افزود: بنابراین تشدید مباحثات جناحی و سیاسی نه تنها مشکل را نمی‌کاهد بلکه مردم را ناراحت‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این‌که حکومت و دستگاه اجرایی کشور چگونه با فساد برخورد می‌کند؟ رسیدگی به پرونده تخلفات در جمهوری اسلامی در رده‌های مهم مدیریتی انجام گرفته و کدام مسئول، فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟

افشار با بیان اینکه برخی‌ها القاء میکنند که برخوردی در مواجهه با فساد صورت نمی‌گیرد، گفت: اکبر طبری (معاون سابق اجرائی حوزه ریاست قوه قضائیه) و برخی قضات آلوده، تا پرونده برادر و دستیار رئیس‌جمهور سابق، تخلفات چند نماینده سابق مجلس، برخی مدیران سابق بانک مرکزی، رؤسای وقت ایران خودرو و سایپا، دختر و داماد دو وزیر اسبق صمت و کار و رفاه، رئیس اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، و… تا این اواخر، در قالب تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مدیران دستگاه قضائی و پرونده تخلفات ارزی مربوط به واردات چای، پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت و از رئیس‌جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند و یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند، بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

امام جمعه چرام افزود: از آغاز به‌کار دولت فعلی و حتی در ایام انتخابات، آقای سیدابراهیم رئیسی از گشت ارشاد مدیران سخن گفت و آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای در کسوت رئیس دستگاه قضا از سوت‌زنی و افشای فساد حمایت کرد و خبر بازداشت مدیرعامل شرکت چای دبش و تعدادی از مسئولان و مدیران در ماجرای این فساد ۳ میلیارد دلاری، از همین جنس بود.

 

لنده

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به اینکه ظلم پایدار نمی‌ماند گفت: ظلم کردن انتقام خداوند متعال را در پی دارد و کسانی که از مظلوم در برابر ظالم کمک می‌کنند مورد تقرب الهی قرار می گیرند.

وی افزود: مصداق ظلم در عالم اسرائیل و آمریکا هستند همان کسانی که یا مستقیم در امورات عالم و ملت‌ها دخالت و جنایت می‌کنند و یا از طریق نوچه‌هایشان تحت عنوان گروه‌های تروریستی امنیت جوامع را به هم می‌زنند، در همین کشور ما در هفته گذشته ۱۱ انسان جوان و بی‌گناه از کارکنان خدوم نیروی انتظامی توسط عمالشان به شهادت رسیدند ودر فلسطین اشغالی همچنان شبانه روز با ریختن بمب بر سر مردم چه جنایت‌های فجیعی به وجود آوردند.

امام جمعه لنده گفت:در آستانه ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی یکی از مبارک‌ترین نهاد‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی هستیم.

وی گفت:نهضت سوادآموزی تاثیر پربرکتی برای مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و حل مشکلات سیاسی و اقتصادی فرهنگی مردم و سطح سواد آن‌ها نسبت به رژیم ستم شاهی بصورت صد درصد ارتقاء پیدا کرد.

وی به ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: نامگذاری این روز تکریم خانواده از جمله مادران و همسران شهدا که مورد احترام مردم هستند، زمانی که بانوان و همسران و فرزندان رشید خود را برای مبارزه با دشمنان به جبهه‌های حق علیه باطل می‌فرستادند شیره جان خود را فدای این ملت و انقلاب کردند

 

سرفاریاب

 

امام جمعه سرفاریاب به نقش تربیتی خانواده، به موضوع کاهش معنویت در خانواده‌ها به عنوان یکی از عوامل منفی و مهم تربیتی اشاره و گسترش گناه و معصیت در خانواده و جامعه را مهمترین عامل فاصله گرفتن خانواده‌ها از معنویت عنوان کرد و گفت: گناهانی مثل کسب مال از راه حرام و اصل قرار دادن امور دنیوی مثل تأمین رفاه و امکانات بیشتر از هر طریق ممکن، باعث شده است تا انجام واجبات دینی و پیروی از سیره ائمه معصوم (ع) کم رنگ شده و عامل مهم تربیتی در خانواده که مسائل معنوی است، کنار گذاشته شود؛ که لازم است با پرهیز از گناه و الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی معصومین (ع)، فضای معنویت را در خانه برای تربیت صحیح فرزندان، ایجاد کنیم.

وی در خطبه دوم با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی، طاغوت ستیزی و مبارزه با کفر و استکبار را از مأموریت‌های همه انبیاء و اصول همه ادیان الهی از جمله مسیحیت عنوان کرد.

خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به توجه اساسی دین اسلام به موضوع خواندن و نوشتن و سواد و آگاهی که در همان ابتدا پیامبر به امر الهی جامعه‌ی عرب آن زمان را به این کار مهم دعوت و توصیه کرد، سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و افزود: سواد آموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست بلکه ابزاری حتمی برای استمرار حیات طیبه انقلاب و نظام اسلامی است و هر چه مردم آگاه‌تر و با سواد‌تر باشند اهداف نظام اسلامی در دسترس‌تر و منافع و رضایت مردم هم بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام زارعی پور روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را یادآور شد و گفت: برخی بحران را «فرصت خطرناک» نامیده اند، یعنی ترکیبی از تهدید و فرصت؛ و به نظر می‌رسد این تعریف منطقی‌ترین نوع نگاه به مقوله‌ی بحران است؛ چرا که بحران‌ها هم یک تکانه و شوک خسارت بار می‌توانند باشند و هم رویکرد فعالانه و آمادگی برای مقابله با آن با بررسی پیامد‌های منفی در گذشته به عنوان یک فرصت و مزیت محسوب می‌شود و شکست مدیریت بحران، معمولا ناشی از عدم به کارگیری دانش مدیریت در این زمینه می‌باشد.

 

دیشموک

امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به برپایی میز خدمت کارکنان و مسئولین دولت در مصلی‌های نماز جمعه و ارائه خدمات توسط چند اداره به مردم، گفت: این کار، حرکت خوبی است، اما نظارت بالا دستی بر کار مسئولین در بخش وجود ندارد.

حجه الاسلام راوند ورود ناظران و بازرسان بر کار‌ها و فعالیت‌های ادارات در این بخش را امری لازم و ضروری دانست و افزود: اگر بازرسان ورود کنند و جلوی تخلفات را بگیرند، هم کار‌ها بهتر پیش می‌روند و هم ادارات می‌دانند که توسط مقامات بالاتر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و تلاش بیشتری خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات و محرومیت منطقه دیشموک تصریح کرد: اینکه مدیرکل از اول دوره خدمتش تا پایان دوره مدیریتش حتی یکبار به منطقه محروم دیشموک نیاید و مشکلات را از نزدیک نبیند و نظارتی صورت نگیرد و نمی‌تواند برنامه ریزی خوبی داشته باشد پذیرفتنی نیست.

امام جمعه دیشموک با اشاره به اقتدار حزب الله وانصارالله و جبهه مقاومت در دفاع از فلسطین بیان کرد همه میدانند که اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت در یک تقسیم کار هوشمندانه به کمک حماس و جهاد اسلامی آمدند و معادلات صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار را به هم زدند.

حجه الاسلام راوند با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان گفت؛ مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند ((همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در تسقند ماه فراهم آورند)).

وی چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت را ازمهمترین توصیه‌های رهبری درباره انتخابات عنوان کرد و افزود؛ دربین چهار راهبرد مشارکت بالا و رقابتی بودن، نباید دوقطبی کاذب رواج یابد و آنچه مهم است جهاد همگانی برای تحقق انتخاباتی با مشارکت بالاست.

وی با بیان اینکه با تاسیس نهضت سواد آموزی از سال ۶۹ تا ۷۵ با آموزش بیش از ۴ میلیون نفر بی سواد مطلق، نرخ با سوادی در ایران به بتلای ۸۰ درصد رسید افزود: بیسوادی برای جوامع بشری ننگ است و این ننگ برای جوامع اسلامی و مسلمانان ناگوارتر است و هرچه مردم آگاه‌تر باشند نظام اسلامی سودمندتر خواهد بود.

حجه الاسلام راوند اعمال سابقه تحصیلی در کنکورسراسری را ظلم به مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد و افزود: تا زمانی که عدالت آموزشی برقرار نشود و همه دانش آموزان به طور یکسان از آموزش‌های لازم برخوردار نشوند، این کارظلم و نابرابری است و ظلم در نظام اسلامی شایسته مردم نیست و انتظار است مسئولان در سطح کلان و کشوری فکری به حال این موضوع کنند.

 

پاتاوه

 

خطیب موقت جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی نماز این بخش به مصادیق تقوا اشاره کرد و گفت:یکی از مصادیق تقوا، شناخت دشمن و بشریت و دوری جستن از او است.

 

حجت الاسلام آبرومند نسب افزود: اسرائیل وآمریکا، گاهی کشور‌های ضعیف را مستعمره خود می‌کنند، گاهی آن‌ها را گرفتار جنگ داخلی و خارجی ، فتنه‌ کرده و گاهی هم ترور دانشمندان را در دستور کار قرار می دهند.

 

وی گفت: رژیم صهیونیستی آب و برق ، جایگاه‌های سوخت در غزه را مختل می کند و با کمال بی شرمی مسئولیت آن را نیز برعهده می گیرد که این رفتاری غیر انسانی و جنایت جنگی است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت