پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 دی 1402 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 142107

مخالفان حجت الاسلام موحد به جای نقد کردن، نق می زنند…

نقد شناختن سره از ناسره و شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف یک اثر، یک رویه و یک شخصیت است. نقد به دو نوع نقد درونی و بیرونی تقسیم می شود که هر کدام از این دو نوع نقد، اسلوب‌ها و اصول ویژه خود را دارد. اگر چه اعتقاد راسخ داریم که حق نقد و نقادی در دنیای مدرن کنونی برای همه آحاد مردم حقی پذیرفتنی است اما لازم است تذکار دهیم که مرز بسیار مشخصی بین نقد کردن منصفانه و تخریب وجود دارد.

صدای جنوب:

نقد شناختن سره از ناسره و شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف یک اثر، یک رویه و یک شخصیت است. نقد به دو نوع نقد درونی و بیرونی تقسیم می شود که هر کدام از این دو نوع نقد، اسلوب‌ها و اصول ویژه خود را دارد. اگر چه اعتقاد راسخ داریم که حق نقد و نقادی در دنیای مدرن کنونی برای همه آحاد مردم حقی پذیرفتنی است اما لازم است تذکار دهیم که مرز بسیار مشخصی بین نقد کردن منصفانه و تخریب وجود دارد. این مهم به تکرار در سخنان رهبری معظم انقلاب آمده است و معظم له همگان را به جای تخریب به نقد منصفانه دعوت کرده اند. در حوزه علوم انسانی به دلیل دو ویژگی انسان(اختیار و آگاهی) که انسان را از سایر موجودات جدا می کند، حقیقت چون عروس نقاب درکشیده ای به سختی رخ می نماید و به دلیل همین دو ویژگی، اکثریت قریب به اتفاق گزاره ها در علوم انسانی و به تبع آن در علم سیاست که یکی از رشته های علوم انسانی ست از جنس سابجکتیو بالقوه و بالفعل بوده و مطلق نیستند و این ویژگی علوم انسانی آن را از سایر علوم طبیعی (فیزیک، شیمی، زیست) جدا می کند. پس با این اوصاف واقعیت ها و حقایق در حوزه علوم انسانی دورهای هرمنوتیکی عدیده ای داشته و حقیقت در عالم و علوم انسانی به مثابه سایر علوم طبیعی واضح، عیان و مشخص نیست. علم سیاست و سپهر عمومی سیاسی هم از این قاعده مستثنی نبوده و به جهت همین ویژگی ها در حوزه عمومی سیاست، انسانها مبادرت به تشکیل دموکراسی ها و ارجاع به آرا عموم مردم و شکل گیری متدولوژی تحت عنوان انتخابات نموده اند. اگر چه اندیشمندانی معتقد به نخبه گرایی بوده و هستند که ملتزم به سلسله مراتب طبقه اجتماعی بوده، سلطه اجتماعی را قبول داشته و مردم و آرا مردم را به یک اندازه تاثیرگذار نمی دانند اما اکثریت قریب به اتفاق اندیشمندان معاصر معتقد به ارجاع به آرا عمومی و دموکراسی هستند. در کشور ما هم با تأکید قاطع قانون اساسی، ارجاع به آرا عمومی برای انتخاب نمایندگان در هر منطقه ای امری پذیرفته شده است. با شرحی که گذشت آیا کسی که شش دوره است با اتکا به آرا عموم مردم، منتخب مردم بوده و همیشه اکثریت قاطع آرا مردم کهگیلویه را تصاحب نموده است و به طور دائم، منش و مرام، رویه، نحوه مدیریت و سلوک ایشان را مردم با آرا خود مورد تایید قرار داده اند را می شود تحسین نکرد و به تخریب تمامی زوایا شخصیت،مرام،رویه مدیریتی و نحوه سلوک ایشان پرداخت. انصاف تان کجا رفته است که اینچنین این شخصیت تاریخی و این رهبر کاریزماتیک را برای مطامع دنیوی، غیرمنصفانه مورد تخریب قرار می دهید. این رویه شما جز نق زدن کودکانه چه می تواند باشد. آیا هفتاد هزار نفر کهگیلویه ای فرهیخته و دانا اشتباه کرده و شما سانتیمانتال های رسانه ای درست می گویید. اگر چه اعتقاد راسخ داریم که حاج آقای موحد
و رویه ایشان خالی از اشکال نبوده و ممکن است ایشان هم کم کاری ها و اشتباهاتی داشته باشند و وضعیت این روزهای کهگیلویه بزرگ وضعیت مطلوب نباشد اما نقد منصفانه شناسایی، نوشتن و گفتن تمامی نقاط ضعف و قوت با هم است. مگر می شود بار تمامی مشکلات کهگیلویه بزرگ را به گردن یک نفر آن هم نماینده مردم گذاشت. برای توسعه پایدار همه بخش های اجرایی، تقنینی، قضایی، اداری، فرهنگی، نهادهای مردمی و نیروهای اجتماعی فرهنگی باید دست به دست هم دهند تا توسعه اتفاق بیفتد. اگر می خواهید حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ از این وضعیت نجات پیدا کرده و به سمت توسعه پایدار حرکت کند، به جای نق زدن های کودکانه بیایید با همکاری و همراهی هم و با کمک به این سید بزرگ و این شخصیت بی تکرار، از تمام ظرفیت این شخصیت تأثیرگذار استفاده کامل و جامع نموده و ایشان را در برنامه ها و مدیریت ها همراهی نماییم. امام حسین (ع) سرور آزادگان و احرار عالم در فرازی تاثیر گذار و حکیمانه فرموده اند «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» پس تمنا داریم به آرا و نظر اکثریت مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ احترام گذاشته و نقد منصفانه داشته باشید.
حسام الدین چرامی
فعال سیاسی اجتماعی

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت