پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اسفند 1395 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 14287

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت:

با بهره برداری از طرح آبرسانی به امامزاده جعفر(ع)بیش از یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود

میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین های کشاورزی گچساران ۸۴۰میلیارد ریال برآورد شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که افتتاح طرح آبیاری ۲ هزار ۲۴۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر این شهرستان که قرار است روز شنبه ۱۴ اسفند انجام شود گامی به سوی تحقق توسعه و ایجاد فرصت های شغلی است.

غلام رضا تاجگردون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بهره برداری از طرح آبرسانی به امامزاده جعفر(ع) گچساران بیش از یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین های کشاورزی گچساران ۸۴۰میلیارد ریال برآورد شده است.


به گفته کارشناسان سالانه سه میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۵۲ متر مکعب از چاههای دشت امامزاده جعفر(ع) برای امور کشاورزی، آشامیدنی و صنعت استفاده می شود که اجرای طرح آبرسانی گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره های زیر زمینی است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر هکتار زمین کشاورزی دشت امامزاده جعفر با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال شده و درآمد هر هکتار در هر سال ۹۰ میلیون ریال است بیان داشت: اجرای این طرح، اقتصاد زندگی مردم این منطقه متحول خواهد کرد.
وی تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر برای حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های بزرگ مانند زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، خان احمد و دشت مور را از خدمات ماندگار حوزه کشاورزی در این شهرستان در چهار سال گذشته تاکنون ذکر کرد.
تاجگردون بیان کرد: اختصاص ۷۰ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، ۱۰ میلیون مترمکعب برای دشت مورباشت از سد کوثر ۵۵ میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و ۲ میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.
وی ابراز داشت: با ابلاغ این میزان آب از سد کوثر و سد در حال ساخت چم شیر نیاز کمبود آب ۱۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق مختلف گچساران و باشت جبران می‌شود.
شهرستان گچساران ۳۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در بخش کشاورزی این شهرستان هفت هزار نفر فعالیت دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت