پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1402 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 143263

موحد و جوانان در گام هفتم!

انتخاب سیاسی یکی از مقوله هایی است که در آینده فرد فرد جامعه جوانان تأثیرگذاری مستقیمی دارد و البته به اندازه دیگر انتخاب های یک جوان دارای اهمیت است و همه انتخاب های دیگر را در بر می گیرد وبر آنها اثر می گذارد.

صدای جنوب:

بسمه تعالی

موحد و جوانان در گام هفتم!
انتخاب سیاسی یکی از مقوله هایی است که در آینده فرد فرد جامعه جوانان تأثیرگذاری مستقیمی دارد و البته به اندازه دیگر انتخاب های یک جوان دارای اهمیت است و همه انتخاب های دیگر را در بر می گیرد وبر آنها اثر می گذارد.

پس ازدعوت قاطبه جوانان از سید محمد موحد و پاسخ مثبت ایشان، شور و هیجان جوانان در حمایت از ایشان به راه افتاد.
این موج به سرعت در جای جای کهن سرزمین کهگیلویه فراگیر شد. جلسه های مختلفی با موضوع حمایت از موحد شکل گرفت. ناظران عقیده دارند شور و هیجانی که در این روزهای منتهی به انتخاب دوازدهم در میان جوانان به چشم می خورد نشان دهنده دو نکته است: اول حال و هوای خاص انتخابات دوازدهم که پس از التهابات ناشی از مرگ مهیا امینی این فضا بیش از پیش پرشور تر شد.دوم‌ اعتقاد گروههای مختلف جوانان به تداوم راه توسعه و پیشرفت در امور مختلف با انتخاب مجدد سید محمد موحد.
در حقیقت نگاه جوانانه بر انتخابات و تبلیغات آن تاثیر گذاشته است.
جوانان حامی سید محمد موحد با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف برای تبلیغ از راههای نوآورانه نهایت استفاده را می کنند.شاید تعداد ویدیو کلیپ ها و همایش ها که در این دوره برای حمایت از موحد تهیه و برگزار شده است با هیچ دوره ای قابل مقایسه نباشد.

موحد روحانی نام آشنایی که در همه ادوار حضور وحمایت جوانان را با خود همراه داشته ،به طوری که می توان گفت پایه گذاران تشکیلات و سازمان رای مقتدر ایشان جوانان آگاه ونواندیش در کنار پیران خردمند بوده است،با هدف قرار دادن توامان موضوع اشتغال وآسیب های اجتماعی توانسته موج موحد خواهی را در میان جوانان حامی اش به راه بیندازد.

توجه خاص سید محمد موحد به اندیشه های نو آورانه جوانان و همچنین نگاهش به وضعیت اشتغال باعث شد جوانان به مانند ادوار گذشته به او اقبال نشان دهند.
او در باره اعتماد به جوانان می گوید« باید به جوانان اعتماد کرد .این اعتماد همه مشکلات را از بین خواهد برد. خواهیم دید که جوانان یار کهگیلویه ویار آینده وبزرگترین افرادی هستند که می توانند به پیشرفت دیار کمک‌کنند».

موحد با یاد آوری دوران هشت سال دفاع مقدس ونقش بی بدیل جوانان در اداره و فرماندهی جنگ ،جوانان را موتور محرکه پیشرفت و توسعه کهگیلویه می داند که استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های آنها در مناسب مدیریتی همچون دوره کنونی راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

در اندیشه موحد جوانان به مثابه‌ی نسلی جدید ،باانرژی و انگیزه ی قوی ،نقش بنیادی و ارزنده ای در ساختار جامعه وساختن کهگیلویه می باشد و یگانه نیروی محرک دانسته می شوند.
این قشر بزرگترین سرمایه وچشم امید آینده تلقی شده واز جایگاه ویژه ای در تشکیلات منسجم ومقتدر موحد برخوردار هستند.
حضور توده عظیم جوانان تحصیل کرده و مطرح کهگیلویه ،سهم وحضور گسترده ی آنها در جای جای کهگیلویه، در حمایت از. موحد در مقابل آزمندی وجاه طلبی بیش از حد کهن سالان وتشکیلات رقبای موحد، موضع گیری های تندقومی ولسانی، به ویژه تخریب چهره ی کاریزماتیک ودرد آشنای جوانان دیار (سید محمد موحد) در متینگ های تبلیغاتی ، نقش جوانان را در انتخاب موحد بی پیشینه و منحصر به فرد خواهد ساخت. با توجه به وضعیت جاری ،شدت گرفتن تنش های سمتی وزبانی در این انتخابات غیر قابل انکاری پنداشته می شود.
اما با وجود این همه، حضور گسترده وفعال جوانان تحصیل کرده ودانشور، اعم از مرد وزن در حمایت از موحد روزنه های امید به آینده را بیشتر می سازد. از جانبی حضور این جوانان باعث ایجاد انگیزه متحرک سایر جوانان شد وقشرجوان را وادار می سازد تا در انتخابات سهم وحضور گسترده وفعال داشته باشد،تاروند مردم سالاری وجوان‌ سالاری مورد نظر موحد در کهگیلویه نهادینه شود.

در نتیجه انتخابات و مشارکت سیاسی جوانان یگانه راه رسیدن به توسعه و پیشرفت در کهگیلویه است ،جز این راه وتدبیری نیست.
پس حضور جوانان وحمایت بی نظیر آنها از سبد محمد موحد در تداوم توسعه ونهادینه ساختن جوان سالاری و انتقال آن به متن جامعه ومبدل ساختن آن به یک اصل اجتماعی ،امری حتمی است.

با تحقق شفاف وعادلانه روند انتخابات ،برنده اصلی انتخابات و بازیگر اصلی میدان رقابت در کهگیلویه جوانان خواهند بود. به همان اندازه جامعه آگاه ،روشن ومتخصص خواهیم داشت،بدون شک سرنوشت وچیستی انتخابات بیشتر به جوانان حول محوریت موحد گره خورده و مستقیما متاثر از سهم گیری وحضور فعال همه جانبه ی جوانان است.

سید حسین حسینی
دکترای جامعه شناسی و فرهنگی ۳۵ سال خدمت آموزش و پرورش

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت