نشست شورای هماهنگی و سیاست گذاری جام رسانه امید استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و دبیر اولین دوره این جام و رویداد در استان معرفی شد.
به گزارش صدای جنوب در دوره ای که همگان یکی از ضعف های دولت را بخش اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای آن عنوان می کنند “جام رسانه ای امید”روزنه ای امیدبخش برای اطلاع رسانی خدمات دستگاه های مختلف اجرایی و روابط عمومی ها است.
جام رسانه ای امید به مثابه بازی برد برد به مسئولان اجرایی و مدیران این فرصت را می دهد که دستاوردهای خود را در یک بازه زمانی مشخص برای اصحاب رسانه و تیم های شرکت کننده رسانه ای ارایه دهند و هر تیم رسانه ای در این راستا تولید محتوا نموده و دستاوردها و اقدامات و پیشرفت های هر نهادی را نیز در قالب های مختلف خبری شامل( خبر، گزارش، تیزر، یادداشت، موشن گراف، اینفوگراف، عکس، فیلم و یا پادکست و..) تدوین و در ظرفیت ها و سکوهای مختلف رسانه ای منتشر کند.
این رویداد مهم البته معیار سنجش رسانه ها هم هست؛ شاخص ها و ملاک های ارزیابی در این جام به گونه ای است که میزان سواد رسانه ای افراد و تیم های شرکت کننده رسانه ای به خوبی نمایان می شود و با حضور داوران و ناظرانی از کارشناسان و متخصصان امر و اهل فن کارکردهای رسانه ای استان عیار سنجی می شود.
در نشستی به همین مناسبت و با هدف تبیین بهتر و موشکافی این جام با حضور برخی اصحاب رسانه و دست اندرکاران و با محوریت بسیج رسانه استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
جزئیات و فرآیند برگزاری این جام ، شمار تیم های شرکت کننده، میزان و چگونگی اهدای جوایز و بیان برخی شاخص ها و معیار های ضروری برای این جام از جمله محورهای این نشست هم اندیشی و شورای سیاست گذاری جام رسانه ای در کهگیلویه وبویراحمد بود.
سرگرد عباس رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان درخصوص جزییات برگزاری این جام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جام و رویداد «رسانه امید» برای نخستین بار در استان و با همکاری و مشارکت دستگاه ها و ادارات مختلف برگزار خواهد شد.
وی بر ضرورت همراهی و همکاری همه مدیران دستگاه های مختلف اجرایی، روابط عمومی ها و رسانه های استان برای برگزاری پربار این جام در راستای ایجاد نشاط و امیدبخشی بیشتر در سطح جامعه تاکید کرد.
نحوه اجرای جام رسانه امید
مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه وبویراحمد گفت :در این جام، ابتدا تیم های دو تا پنچ نفره ی رسانه ای در دبیرخانه جام رسانه امید ثبت نام کرده و در روزِ برگزاری رویداد، استاندار و تعداد دیگری از مدیران استانی در حضور این تیم های رسانه ای به بیان عملکردها و دستاوردهای خود و سازمانشان پرداخته و یا از مطالبات، مشکلات و ابهامات موجود در جامعه سخن می گویند.
رضایی افزود: سپس بر اساس تشریح موضوعات مطرح شده ی مسئولین، تیم های رسانه ای در یک بازه ی ۴۸ ساعته در بستر تولید و انتشار محتوا با یکدیگر به رقابت می پردازند و بعد از آن، بر اساس رصد پایشگرهای قوی و هوشمند و هم چنین بررسی و تحلیل تیم داوری جام، تیم ها و تولیدات برتر در مراسمی با جوایز ارزنده مورد تشویق قرار می گیرند.
وی درباره نتایج این رویداد رسانه ای گفت: شناسایی استعدادهای برتر تولید و انتشار در استان، تجلیل از استعداد های نقشآفرین در تولیدات امید آفرین، ایجاد رقابت اثربخش ، ارتقای توان حرفهای، افزایش انگیزه، خلاقیت و خودباوری جریان رسانهای انقلاب و هم چنین ترغیب برای تولید و انتشار پیشرفت های کشور از نتایج این جام خواهد بود.
جام رسانه ای امید بازی بُرد- بُرد برای رسانه و روابط عمومی ها
مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم برگزاری جام رسانه ای در استان را یک فرصت مغتنم و به نوعی بازی برد برد برای مجموعه مدیران و روابط عمومی های دستگاه های مختلف اجرایی و رسانه ها دانست و گفت: در این جام هم فرصتی برای حمایت از رسانه ها فراهم می شود و هم با ارائه عملکرد دستگاه ها می توان روزنه های بیشتری از امید و نشاط را در سطح جامعه و میان مردم تزریق کرد.
محمدصادق درفشی اظهار کرد: مدیران و روابط عمومی ها این فرصت را باید غنیمت بشمارند و از این رهگذر به بیان اقدام ها و دستاوردهای خود در طول حدود ۲ سال و نیم از فعالیت دولت سیزدهم بپردازند.
وی بیان کرد: باید بپذیریم که دولت سیزدهم به شدت با ضعف اطلاع رسانی مواجه است و به هیچ وجه میزان دستاوردها و پیشرفت هایی که داشته با میزان بیان و اطلاع رسانی آنها سنخیت و همخوانی ندارد.
پیوست رسانه ای پروژه ها
درفشی یادآور شد: یکی از ضعف های محسوس در این راستا نداشتن پیوست های رسانه ای در طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف است که به عنوان نمونه یک پروژه هرگونه پیوستی اعم از زیست محیطی، اجتماعی، امنیتی برایش تعریف می شود به جز پیوست رسانه ای که این خلاء باید با تدبیر و تلاش روابط عمومی ها و تعامل بیش از پیش با رسانه ها مرتفع شود.
وی بیان کرد: از اسفند ماه جاری و با دستور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همانگی با سازمان برنامه و بودجه استان قرار است برای هر طرح عمرانی و اقتصادی در سطح استان پیوست های رسانه ای نیز تعریف و عملیاتی شود.
وی بیان کرد: البته این پیوست رسانه ای هم نباید موضوعی تشریفاتی در بین مدیران قلمداد شود و باید همه دستگاه های اجرایی و با توجه به تاکید مجموعه رسانه ای و اطلاع رسانی دولت و مدیریت اجرایی استان به معنای واقعی نسبت به آن اهتمام ورزند.
درفشی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده استانداری با تمام توان و با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه و در خور شان این جام پشتیبانی های مالی و معنوی را انجام خواهد داد.
عملکرد دستگاه های جامع، محور رویداد باشد
سید ولی موسوی اصل، مسئول هییت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان نیز برگزاری این برنامه را موجب افزایش توانمندی خبرنگاران و در راستای جهاد تبیین و امید آفرینی عنوان کرد و گفت: ادارات و سازمان هایی باید در این جام ارائه عملکرد داشته باشند که جامعیت داشته و خدمات گسترده تری در سطح جامعه داشته باشند.
وی هم چنین پاسخ به شبهات، اطلاع رسانی گسترده ی خدمات انجام شده و هم چنین آماده کردن فضای استان برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را از نتایج این جام خواند.
معرفی دبیر جام رسانه امید و جشنواره ابوذر کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه این جلسه سید حمداله اکوانی به عنوان دبیر اولین جام رسانه امید و هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و حکم مسئولیت خود را از دستان متولیان این جام دریافت کرد.
اکوانی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی، دانشیار و عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج است.
وی دارای کتاب، مقالات و پژوهش های متعددی در حوزه رسانه بوده و در سازمان صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران دارای نیز مسئولیت های متعددی برعهده داشته است. اکوانی دبیری و داوری جشنواره های مختلف رسانه ای را نیز به عهده داشته است.
اکوانی در این نشست بیان کرد: دشمن با تمام توان، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است و این موضوع نقش فعالان رسانه را در راستای مقابله با جریان تحریف، یاس و ناامیدی که دشمن ایجاد کرده پررنگ میکند و تولید محتوا در این بخش، جبهه رسانهای معاند را به عقب میراند.
وی با تاکید بر اهمیت چنین رویدادهایی افزود: شاخصهای ارزیابی در جام رسانه امید استان، شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکسالعمل مخاطب خواهد بود.
دبیر جام رسانه امید استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایده پردازی، گزارش مکتوبِ خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر، اینفوگرافی و کلیپ موبایلی، قالبهای مسابقه در این رویداد رسانه ای بوده و محل انتشار آثار تولید شده در رسانههای رسمی و شبکههای اجتماعی خواهد بود.
گفتنی است روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، پوستر اولین جام و رویداد رسانه ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان استانی در یاسوج رونمایی شد
انتهای پیام/