پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اسفند 1402 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 144399

هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی ۲۹ اسفند و یکم فروردین کهگیلویه و بویراحمد میزبان بارشهای زیادی خواهد بود و به تبع آن جاری شدن سیل نیز دور از انتظار نیست؛ هر چند این بار مردم و مسوولان از آمادگی بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه برخوردار هستند اما وضعیت برخی از مناطق به گونه ای است که واهمه بروز خسارت بر اماکن و زیرساختها همچنان وجود دارد.

صدای جنوب:

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم با آماده باش کامل این بحران را مدیریت خواهد کرد.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی ۲۹ اسفند و یکم فروردین کهگیلویه و بویراحمد میزبان بارشهای زیادی خواهد بود و به تبع آن جاری شدن سیل نیز دور از انتظار نیست؛ هر چند این بار مردم و مسوولان از آمادگی بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه برخوردار هستند اما وضعیت برخی از مناطق به گونه ای است که واهمه بروز خسارت بر اماکن و زیرساختها همچنان وجود دارد.

 

علیرضا نیکروز روز یکشنبه در ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: هواشناسی این استان با توجه به شرایط جوی برای بامداد روز سه شنبه ۲۹ اسفند امسال هفته جاری تا عصر روز چهارشنبه یکم فروردین (عید نوروز) هشدار سطح قرمز صادر کرد.

 

آماده باش مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد

 

وی بیان کرد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه است.

 

نیکروز تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آب ها،سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ،آبگرفتگی معابر به صورت گسترده،،احتمال تخریب سازه های موقت و احتمال خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است.

 

بارش بیش از یکصد میلی‌متری باران

 

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش بیش از یکصد میلی‌متری باران نیاز است متولیان با صدور هشدارهای لازم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها، آبراه های درون شهری،خروج گردشگران از تفرجگاه ها،پرهیز دامداران از رها شدن دام در ارتفاعات و سکونتگاه های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت ها اقدام کنند.

 

پیش بینی می شود ۸۵ میلیون مترمکعب آب وارد سد کوثر شود

 

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به ارسال پیامک هشدار به همه پروانه داران حوزه منابع آب گفت: همه همکاران شهرستانی و استانی در این ایام به حالت آماده باش کامل هستند.

 

آرش مصلح افزود: مدیریت سدها و رودخانه ها با توجه به صدور هشدار قرمز در اولویت است.

 

وی بیان کرد: دو سد چمشیر و شاه قاسم با توجه به حجم ذخیره آب هیچ گونه مشکلی در این راستا نخواهند داشت.

 

مصلح با اشاره به پرشدن ظرفیت ۸۵ درصدی سد کوثر گچساران اضافه کرد: احتمال پرشدن این سد وجود خواهد داشت.

 

آماده باش مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد

 

وی تصریح کرد: برای مدیریت بهتر بحران کارکنان آب منطقه ای از زمان آغاز بارش در سد کوثر حضور خواهند داشت.

 

مصلح افزود: هشدارهای لازم به مردم پایین دست از روستای پادوک گچساران تا استان خوزستان برای رهاسازی احتمالی آب سد صادر شده و در این زمینه مشکل نخواهیم داشت.

 

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود ۸۵ میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، در این جلسه همه متولیان از جهاد کشاورزی، شهرداری ها، اورژانس، هلال احمر، برق، امور عشایر، راهداری، آب و فاضلاب و دیگر مسوولان بر آماده باش همه نیروها و کارکنان خود تاکید داشته و قول مساعد داده که این بحران به خوبی مدیریت خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره با اینکه شدت بارش ها نسبت به دیگر سامانه ها زیاد است گفت: این سامانه بارشی همه نقاط مختلف استان را در بر خواهد گرفت.

 

مرادعلی پیوند با اشاره برنامه ریزی و انجام اقدامات ضروری متولیان قبل از آغاز بحران تصریح کرد: آماده باش مدیران نقش مهمی در مدیریت بحران خواهد داشت.

 

وی بر مدیریت دانش دستگاه ها در شناسایی نقاط حادثه خیز تصریح کرد: هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی بسیار مهم و ضروری است.

 

پیوند بر اطلاع رسانی جامع اعضای مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: باید همه امکانات برای اسکان اضطراری مردم نیز به روز و تجهیز شود.

 

وی اضافه کرد: نیاز است شبکه دهیاران در روستاها برای خدمات رسانی بهتر در سطح مناطق مختلف تشکیل شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت