پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 فروردین 1403 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 144558

تقاضای امام جمعه چرام از نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شورای اسلامی

امام جمعه چرام با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و برکت الهی است، افزود: رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند «هنگامی که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‌هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‌شوند».

صدای جنوب:

امام جمعه چرام با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و برکت الهی است، افزود: رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند «هنگامی که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‌هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‌شوند».

وی با بیان اینکه امروز روز جهانی آب است، عنوان کرد: طبق بیان کارشناسان ۷۵٪ سطح زمین را آب فرا گرفته، ۹۸٪ آنها شور و فقط ۲٪ آن شیرین است و بیشتر آبهای شیرین نیز یخ زده است و انسان فقط کمتر از ٪۱ آبها را می تواند استفاده کند.

افشار اضافه کرد: باتوجه به ارزشمندی و جایگاه ویژه و اختصاصی آب بویژه شیرین آن، لازم است تا همگان در مصرف درست و بهینه آب بکوشند و مصرف آن را مدیریت نمایند تا همه بخشهای گیاهی، جانوری و انسانی به درستی و متناسب به نیاز، از آب مطلوب و گوارا بهره مند شوند، گاهی چندین دقیقه یک خانمی درب خانه، آب را اسراف می کند و این یکی از امور اتلاف آب و منابع خدادادی است.

وی بیان کرد: نکته دوم هر کجا آب باشد، آبادانی و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت، برای نمونه دشت های خوزستان را مشاهده نماییم تا این موضوع برایمان ملموس شود.

خطیب جمعه چرام گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق پربارش است و فقط در بارندگی اخیر حدود ۱۲۰میلی باران از طرف خدای متعال بر شهرستان چرام نازل شد و امسال تا کنون حدود ۵۰۰ میلی بارش رحمت الهی را در چرام داشته ایم و در فروردین باران های رحمت الهی خواهیم داشت و این درحالی است که برخی از استان ها کمتر از ۲۰۰میلی بارش داشته اند، سوال اساسی این است، با وجود باران های متعدد چه موقع مردم این شهرستان باید از این موهبت خدادادی بهرمند گردند؟

افشار افزود: آب سد کوثر از کوه ها و مناطق چرام به این سد سرازیر می شود اما زمین های چرام که متصل به سد هستند حق برداشت آب را ندارند، این موضوع سالیان سال است که مردم از آن گلایمند هستند اما توجهی صورت نمی گیرد و نمی دانیم این درد، کی درمان می شود.

افشار ادامه داد: با احداث سد آبریز باعث رونق کشاورزی در دو شهرستان محروم و مظلوم چرام و کهگیلویه می شود اما تا حال نتیجه مطلوب برای مردم حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: همانطور که نمایندگان برخی از استان ها منافع مردم استان خویش را بصورت جمعی دفاع می کنند تقاضای مردم مظلوم چرام و کهگیلویه از هرسه نماینده محترم استان واستاندار محترم، این است با وحدت و پیگیری مداوم، این مساله را در دستور کار خویش قرار دهند و امسال شاهد نتیجه کار آنها در کلنگ زنی سد آبریز باشیم، اگر آبریز احداث نشود با سیل مهاجرتی که از روستاها به شهرها سرازیر شده است در آینده نزدیک شاهد متروکه شدن بسیاری از روستاها خواهیم بود.

افشار بیان کرد: برخی می گویند منابع خدادادی آب ملی هستند، اگر ملی است چرا نباید مردم شهرستان از آن بهرمند شوند؟ چرا حق آبه ای به این شهرستان محروم تعلق نمیگیرد؟

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل روستاها و خدمات رسانی به مناطق محروم، گفت: از مدیر محترم آب و فاضلاب شهرستان و همکارانشان، در رفع مشکل آب شرب بلدان کمال تقدیر و سپاس را دارم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، بیان کرد: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد، یکی از مسائل مهمّ ما باید این باشد که استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور کنیم.

افشار با بیان اینکه ریشه مشکلاتی که منجر به سوء‌استفاده، توطئه و تحریم‌های ظالمانه دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده ناشی از وابستگی ما به نفت و عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی، یعنی دولتی کردن اقتصاد است، افزود: مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما تصدّی‌گری دولتی است، بیشترین توجّه ما در دهه‌ی ۶۰ به این مسئله بود که کلید اقتصاد کشور را به دولت بسپریم شاید مهم‌ترین نقطه‌ضعف اقتصاد ما تصدّی‌گری افراطی دولت است.

افشار عنوان کرد: وقتی مردم از مدیریّت اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی کنار می‌مانند، کارهای بزرگ، شرکت‌های مهم، تولیدهای ثروت‌ساز برای کشور در اختیار دولت قرار می‌گیرد و در اختیار فعّالان اقتصادی از مردم قرار نمی‌گیرد، همین مشکلاتی پیش می‌آید که ما امروز در اقتصادمان مشاهده می‌کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت