پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 فروردین 1403 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 144560

تداوم بد اخلاقی در کهگیلویه و لزوم برخورد قاطع با رسانه های زرد

انتخابات کهگیلویه برزگ با همه حواشی پایان یافته و توسط شورای محترم نگهبان نیز رسما به تایید رسید .

صدای جنوب:

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین دهدشت  نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

تداوم بد اخلاقی رسانه ای در کهگیلویه

انتخابات کهگیلویه برزگ با همه حواشی پایان یافته و توسط شورای محترم نگهبان نیز رسما به تایید رسید .

متاسفانه برخی از سایت های خبری استانی که از مدتها قبل بد اخلاقی رسانه ای را شروع کرده بودند کماکان بر تداوم همان مسیر قبلی اصرار دارند.

سایت هایی که بر خلاف رسالت اصلی و ماهیت رسانه ای خود که اطلاع رسانی صحیح و بدون جهت گیری است مدتها قبل از انتخابات کهگیلویه در راستای مخالفت با جریان عزت مدار و شخص سید محمد موحد تمام تلاش و کوشش خود را به کار گرفته و در این مسیر از هیچ کوششی نیر دریغ نکردند.

در تطابقی تاریخی نیز یاد آور خاطره روزنامه های زنجیره ای در ابتدای دولت اصلاحات را در اذهان زنده می‌کند که برخی روزنامه ها با سو استفاده از ازادی بیان مسیر خلاف اخلاق رسانه ای را در پیش گرفته بودند و با ورود به موضوعات غیر اخلاقی حتی از ورود به حیطه زندگی خصوصی بزرگان نظام نیز ابایی نداشتند .

کار را به جایی رساندند که مقام معظم رهبری خود وارد عمل شدند و دستور برخورد با آنها را صادر نمودند.

اقدام روزنامه های مذکور تحت عنوان لج پراکنی فرهنگی تعبیر گردید‌ که بی شباهت به برخی اخبار منتشره توسط برخی سایت های خبری امروز نیست.
.

امروز نیز در منطقه کهگیلویه بزرگ شاهد هستیم برخی سایت های خبری بعد از اینکه مردم شریف کهگیلویه بزرگ به تمام لج پراکنی چند ماهه آنها پاسخ منفی دادند و با رای خود پاسخ محکمی به یاوه گویی های این سایت ها دادند متاسفانه کماکان به بد اخلاقی خود ادامه می‌دهند و همچنان بر خلاف موج موحد خواهی مردم منطقه در حال شنا هستند و از همه خطوط قرمزها در حال عبور هستند.

 امروز شرایط به گونه ای است که بحث ابرو و حیثیت شخصی موحد مطرح نیست.امروز امنیت روانی منطقه کهگیلویه بزرگ مطرح هست.

امروز بحث حقوق عامه در میان است.با توجه به شرایط قومی و قبیله ای و نسبت های فامیلی و ایلی موجود در منطقه تداوم چنین اقداماتی موجب تنش ها و اختلافات محلی بوده و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد لذا بنابر بر اصل پیشگیری مقدم بر درمان است باید مسئولان امر در این خصوص تدبیر نمایند‌.

یکی از سایت های خبری که در چند ماه مانده به انتخابات کهگیلویه بزرگ تمام مساعی خود را برای ناکامی جریان عزت مدار به کار گرفت متاسفانه در اقدامی خلاف اخلاق رسانه ای خبر فیش حقوقی نجومی یکی از نزدیکان جناب آقای موحد را مطرح نموده است.

جهت اطلاع مردم شریف و مسیولان امر و فعالان رسانه ای باید گفت سیستم حقوق و دستمزد وزارت نفت و شرکت های یکی از دقیق ترین سیستم های حقوق و دستمزد در کشور است.

تمام ارقام دریافتی پرسنل وزارت نفت اعم از شرکت های تابعه وزارت نفت در فیش حقوقی درج می گردد.افزایش سنواتی نیز تابع قوانین بودجه سالانه کشور است.

 در بودجه سالانه کشور که سالانه به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز می رسد سقف و کف دریافتی پرسنل اعم از شمال و جنوب و سکوهای دریایی و مناطق نفت خیز به تفکیک و دقیق مشخص شده است و هیچ گونه پرداختی خارج از این چارجوب نیز ممنوع است

.

 در این میان برخی اقلام مانند وام پس انداز ،وام قرض‌الحسنه و برخی وام های خاص مصوب دولت که به پرسنل پرداخت می گردد خارج از این سقف می باشد

.از طرف دیگر وزارت نفت از جمله دستگاه‌های اجرایی است که هر گونه دریافتی کارکنان تحت هر عنوان الزاما باید در فیش حقوقی درج گردد‌این موضوع قابل استعلام از مراجع رسمی نیز هست

در این خصوص باید به این نکته مهم اشاره کرد که سخت گیریهای اعمال شده نسبت به حقوق و دستمزد و پرداخت پایان سال و اعمال سقف حقوق برای پرسنل صنعت نفت به گونه است که در چند اخیر با ملاحظه تورم و افزایش مالیات بسیاری از کارکنان صنعت نفت هیچ افزایش حقوقی نداشته و تنها به امید افزایش مستمری بازنشستگی به خدمت ادامه می دهند و با کمال تاسف باید گفت بسیاری از متخصصان صنعت نفت کشور به همین دلیل خود را پیش از موعد و در اوج شکوفایی و کارامدی بازنشسته کرد و یا به خارج از کشور مهاجرت کرده اند .

با این شرایط شاهدیم برخی سایت های خبری به جای اینکه مدافع حقوق سربازان گمنام خط مقدم جبهه اقتصادی کشور باشند با درج برخی اخبار نادرست و ساختگی باعث ایجاد ذهنیت منفی در میان مردم نسبت به این قشر می باشند .

متاسفانه این  سایت خبری در کمال بی انصافی و بد اخلاقی رسانه ای تحت عنوان حقوق نجومی فیش مربوط به یک تاریخ خاص که شامل برخی وام های مطروحه بوده است را به عنوان حقوق نجومی ماهیانه نزدیکان نماینده در فضای رسانه ای استان و منطقه مطرح نموده اند و این تصور غلط و عاری از حقیقت را در میان مردم ایجاد کرده اند که پرسنل وزارت نفت نجومی بگیر هستند‌.

در خاتمه نکاتی را خدمت فرماندار ،شواری تامین ،مجموعه اداره ارشاد،پلیس فتا و دادستان محترم کهگیلویه بزرگ مطرح می نماید.

همگان می‌دانیم که در این دوره از انتخابات کهگیلویه بزرگ برخی از همان ابتدا دنبال ایجاد حواشی و تنش و دامن زدن به اختلافات محلی و قومی بوده و متاسفانه در حالی که دوران رقابت های انتخاباتی به پایان رسیده است کماکان در حال و هوای پیش از انتخابات هستند.

برخی سایت های خبری به اندازه کافی در چند ماه اخیر با روح و روان مردم بازی کرده و مردم را خسته نموده اند متاسفانه هنوز هم دست بردار نبوده و همچنان با انتشار برخی اخبار وشایعات بی اساس امنیت روانی مردم را نشانه گرفته اند.

به عبارتی حال که مردم شریف منطقه بر خلاف میل انان انتخاب دیگری داشته اند به دنبال انتقام از انتخاب مردم هستند.این در حالی است که توسعه منطقه در بستر ارامش و امنیت شکل می‌گیرد.

 بر این اساس انتطار عمومی مردم این است که شورای محترم تامین ،فرماندار محترم ،دادستان محترم و سایر عوامل ذی مدخل در انتشار چنین مطالبی ، تسامح و تساهل و مصلحت سنجی و رودر بایستی را کنار گذاشته و با برخورد قاطع با چنین سایت هایی موجبات ارامش و امنیت و توسعه منطقه را فراهم اورند.

اجازه ندهید تعدادی از افراد و سایت های معلوم الحال شیرینی انتخابات و حماسه باشکوه مردم کهگیلویه بزرگ در کام آنان تلخ نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت