پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1403 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 144571

شمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید ۹۶ هزار و ۱۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سه فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این آمار نشان‌دهنده افزایش تمایل مردم به سفر به استان است.

سعید طالبی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در روز سوم فروردین ماه ۱۴۰۳، پنج هزار و ۸۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اسکان ۹ هزار و ۷۴۰ نفر در مجموع اسکان‌های رسمی و غیررسمی در روز سوم فروردین ماه، افزود: این آمار نشان می‌دهد که ظرفیت‌های استان برای اسکان گردشگران به خوبی پاسخگو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از بازدید ۲۸ هزار و ۹۰۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در روز دوم فروردین ماه خبر داد و گفت: این آمار نشان‌دهنده جذابیت‌های گردشگری استان برای مسافران است.

طالبی‌پور با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین امسال، ۲۳ هزار و ۱۸۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده شده‌اند، تصریح کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش طول سفر گردشگران به استان است.

وی مجموع اسکان نوروزی در استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ را ۳۴ هزار و ۹۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نشان‌دهنده افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان است.

طالبی‌پور با اشاره به آمادگی کامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای ارائه خدمات به گردشگران، از همکاری مردم استان با ستاد اجرایی خدمات سفر قدردانی کرد.

وی همچنین از مسافران و گردشگران خواست تا با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، سفری خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت