پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1403 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 146785

مجموعه‌ای فرهنگی ورزشی در یاسوج که ماه‌هاست خاک می‌خورد

برخی علاقه‌مندان به ورزش و افرادی که سالها در مجتمع قدیمی فرهنگی و ورزشی کارگری یاسوج و در رشته های مختلف مشغول انجام فعالیت های ورزشی بودند از اینکه این مجتمع حدود هشت ماه است تعطیل شده و مردم به ویژه کارگران از خدمات آن بی‌بهره شده اند ابراز گلایه دارند و خواستار تعیین تکلیف و رونق دوباره آن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد آخرین استانی بود که از مجتمع ورزشی کارگران بهره مند شد.ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران یاسوج از تیرماه ۸۵ در زمینی جنب فرودگاه یاسوج آغاز شد و پس از چند سال در سایه سو مدیریت ها در نهایت به بهره برداری رسید.

مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شد و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید که اکنون با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال هم این مجموعه ورزشی ساخته نمی شود.

این مجتمع ورزشی با مساحت پنج هزار متر مربع از طرحهای سفر فروردین سال ۱۳۸۵ رییس جمهوری و هیات دولت به این استان بوده است.

این مجموعه کارگری بخش‌های متعددی از جمله استخر، زمین چمن، سالن‌های چندمنظوره دارد و در نوع خود یکی از بهترین‌ها است. بااین‌حال هنوز هم کمبود مکان‌های تفریحی، ورزشی، فرهنگی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس می‌شود.

روستاهای مادوان و بلهزار در حوالی این مجموعه قرار دارند و عمدتا قشر کارگر هستند اما در کنار کوزه آب و تشنه لب اند و تاکنون فکری اساسی برای استفاده مناسب کارگران از این مجموعه نشده است.

رویکرد ورزشی علاوه بر سلامت محور بودن در خدمت تولید کشور است و باید بستر لازم برای ورزش کردن کارگران همراه با آرامش فراهم شود.

فرهنگ ورزش کردن برای کارگران می بایست نهادینه شود که تحقق این امر نیازمند آموزش، کارهای تبلیغاتی، تکرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است که با همراه شدن مسئولان و پشتیبانی از این ورزش می توان شاهد موفقیت در این عرصه بود.

یکی از کارگران ساختمانی گفت: بنده به عنوان یک کارگر تاکنون از این مجموعه استفاده نکرده ام و نمی دانم مزایای آن چیست، برای ورزش کارگری در این استان و خانواده ما کارگران آنچنان اهمیتی قائل نمی شوند.

این کارگر تاکید کرد: از لحاظ مالی پرداخت هزینه های کلاس های ورزشی زیاد است اما اگر این مجموعه فعال شود بسیار کمک هزینه ما خواهد بود.

این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در یاسوج هشت ماه است که در تعطیلی به سر می‌برد و اگر به آن سری بزنید، تلی از خاک جلوی دَر این مجموعه مشاهده می شود.

تعطیلی و بدون استفاده ماندن این مجموعه ورزشی در این مدت باعث می شود که تمامی دستگاه ها و تأسیسات آن مستهلک شوند و بیت المال هدر برود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص تعطیلی مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران یاسوج اطلاعی ندارد و به جد پیگیر موضوع خواهد شد.

سید احسان عسکری عنوان کرد: امروز با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تماس گرفته اما پاسخگو نبوده است.

این در حالی است که خبرنگار ایرنا مرکز یاسوج چندین تماس با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته است اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

۷۴ هزار کارگر در کهگیلویه وبویراحمد در بخش های ساختمانی،خدماتی،تولیدی و توزیعی فعالیت می کنند.

شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است که کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می دهند.

کهگیلویه و بویراحمد اکنون بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع ایرنا

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت