پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 خرداد 1403 ساعت 10:03:: شناسه خبر: 146814

گزارش کامل نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی بخش چاروسا با حضور مسئولان استان، شهرستان و معتمدین

با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی بخش چاروسا نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده ولی فقیه در استان،ائمه جمعه،مسئولان استانی و شهرستان و معتمدین بخش در مصلای قلعه‌رئیسی برگزار شد.

صدای جنوب:

با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی بخش چاروسا نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده ولی فقیه در استان،ائمه جمعه،مسئولان استانی و شهرستان و معتمدین بخش در مصلای قلعه‌رئیسی برگزار شد.

در این نشست ابتدا چند نفر از معتمدین، فرهنگیان و صلح یاران مشکلات و آسیب‌های شناسایی شده در چاروسا را مطرح و خواستار چاره‌اندیشی مسئولان برای رفع آنها شدند.

حجت‌الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در ابتدای نشست گفت: امروز جمع شدیم که برای مقابله با آسیب‌ها تصمیم بگیریم این نشست صرفا همفکری مسئولان، دلسوزان و معتمدان است با سعه صدر و حوصله بشنویم و نگذاریم کار آسیب‌ها به جای باریک کشانده شود.

 

حسنی رئیس حوزه قضایی چاروسا به رشادت‌های ملت ایران در مقابله با توطئه‌های مداوم دشمنان اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان به راز شکست ناپذیری ما پی برده‌اند این رموز را شامل تأسی از سیره اهل بیت، اعتقاد به ظهور منجی و اطاعت از علمای دین عنوان کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه دشمن بررسی کرده نهاد مادر در ایران مقدس است، افزود: به همین خاطر قداست‌زدایی از مادر را در دستور کار قرار داد و با ترفندها سعی در از بین بردن اعتقادات ملت داشته و دارند؛انتظار داریم مردم و معتمدین نگذارند جوانان در تله دشمن بیفتند مواظب فرزندان باشید هوشیار باشید در فضای مجازی فعالیت فرزندان را رصد و کنترل کنید.

برخورد قضایی با کلاهبرداران اینترنتی

حسنی در بیان مسایلی که در بخش چاروسا معضل شده است به کلاهبرداری اینترنتی «اد کن پول بگیر»اشاره کرد و گفت: تاکنون۶۰نفر در زمینه کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شده‌اند هشدار می‌دهم از این به بعد با شدت بیشتری برخورد می‌کنیم و اگر کسی واسطه شود با واسطه هم برخورد می‌کنیم.

 

وی با انتقاد از واسطه‌گری برای عدم مجازات مجرمان بیان کرد: از زمان دستگیری یک متهم تا صدور حکم خواب راحت نداریم واسطه‌ها اصرار دارند مجازات نشود.

قاضی دادگستری گفت: این شیوه کلاهبرداری شهر قلعه رئیسی را در کشور بدنام کرده است شهری که روزی نماد فرهنگ بود حالا به کلاهبرداری«اد کن» معروف شده است.

حسنی از حمل سلاح غیرمجاز و تیراندازی در مراسمات به دیگر معضلات نام برد و گفت: کمپین تشکیل دهید جلسه برگزار کنید نگذارید ادامه پیدا کند.

جای خالی ادارات فرهنگی در چاروسا

وی با اقرار به اینکه بخشی از مشکلات ناشی از کم کاری ما مسئولان است نبود نهادهای فرهنگی از جمله اداره تبلیغات اسلامی،دارالقران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را زمینه‌ساز آسیب‌ها دانست و گفت:طلاب و روحانیون فعالیت بیشتری داشته باشند آموزش و پرورش فعالتر شود اوقات فراغت دانش آموزان را غنی کنند.به گفته رئیس حوزه قضائی چاروسا معضل بیکاری جوانان را به سمت کلاهبرداری سوق می‌دهد برای رفع این مشکل می‌بایست به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی فکر کرد.

 

کریمی یکی از معتمدین بخش خطاب به مسئولان گفت: شما مقصریدچرا زودتر به فکر نیفتادید درد را باید متشخص تشخیص دهدحرف معتمد خریدار ندارد اگر قانون قاطع باشد به این روز نمی‌افتیم ما اشکمان جاری است جوان پاک ما به دام می‌افتد ما مؤآخذه می شویم.

وی با اشاره به اینکه موبایل ابزار مرگ فرزندان شده است، ادامه داد:جنگ نرم است سیاست دشمن جوانان را در خانه خفه کرده است بچه ها شب زنده‌دار مجرم شده‌اند بستر خواب زمینه ساز جرم شده است سالهاست داد شهرستان شدن می زنیم اما با کدام زیرساخت؟

فتحی از فرهنگیان چاروسا تعطیلی و راکد بودن طرح‌های بخش را عامل بوجود آمدن مشکلات دانست و افزود: هر طرحی داریم متعلق به قبل از سال ۸۰است طرحها یا راکد یا جابجا شده‌اند.وی از کارگاه‌گچ،پرواربندی،کانال آبرسانی از قلعه بنی تا قلعه جلو به تعطیل شده‌ها نام برد و گفت: دره خواجه تا گراب قرار بود سرسبز شود اما کو؟

 

تسهیلات بانکی به حساب نورچشمی‌ها می‌رود!

این فرهنگی تصریح کرد: آسیب ها را می‌شناسیم اما آسیب زدایی نمی‌شود وضعیت آدم ربایی در بخش نگران کننده است بانکها ۷۰درصد معضلات را بوجود می آورند هفت خان رستم برای دریافت تسهیلات باید طی شود و متقاضی را خسته و بی‌خیال از وام می‌کنند.قومگرایی در پرداخت وام‌ها بیداد می‌کند.

فتحی ادامه داد: نامه‌های مردم چاروسا در سفر رییس جمهور بی‌پاسخ ماند، حق کشاورزان چاروسا در اعتبارات جابجا شده است در تخصیص بودجه خشکسالی مسئولان جهاد کشاورزی مخفیانه به تعدادی نورچشمی اعتبار دادند، سرانه ورزشی به بخش تعلق نگرفته است.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان گفت: آمارها را بدون واسطه از مردم بپرسید مسئولان برای خوب جلوه دادن عملکرد خود، به شما آمار غلط و جابجا می‌دهند.

دادستان مرکز استان کلاهبرداری اینترنتی را مال حرام و سرقت از جیب مردم دانست و افزود: دغدغه‌ها را نه فقط در جلسات بلکه در خانواده و مجالس عروسی و..هم فریادبزنید.

ملک حسینی از تشکیل کارگروه تخصصی و همفکری برای بررسی آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها را بی‌سابقه خواند و گفت: در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت معتمدین، متنفذین و مشارکت مردم استفاده می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: برای برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه و فضای مجازی در چاروسا آمادگی داریم از فردا کار را آغاز کنیم.

درخشان در خصوص مشکلات مطرح شده درباره تالارها گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالارها مسئولیتی ندارد در شورای فرهنگ عمومی استان به این موضوع ورود خواهیم داشت.

مردم مراقب کارت بانکی خود باشند/سودجویان در کمین‌اند

عمران فر رییس پلیس فتا استان بخشی از اقدامات پیشگیرانه و مقابله با کلاهبرداری اینترنتی را تشریح کرد.
این مسئول در توضیح چگونگی این اقدام مجرمانه گفت: کلاهبرداران فضای سایبری فعالیت مجرمانه خود را در بخش دنبال می کنند تعدادی افراد اقدام به اجاره کارت های بانکی کرده و مبلغی به عنوان حق الاجاره پرداخت می کنند در سرزمین دشمن(کانال هایی در سکوی خارجی) فعالیت می کنند.

سرهنگ عمران‌فر با بیان اینکه افرادد بیسواد و عمده مددجویان تحت پوشش قربانی این کلاهبرداری شده‌اند، افزود: افراددسودجو در کنار باجه‌های بانکی به بهانه کمک به مددجو کارت سوخته به انها تحویل می دهند و با کارت آنها تحت عنوان اد کن پول بگیر کلاهبرداری می‌کنند.

 

به گفته رئیس پلیس فتای استان ۱۰۰ کلاهبردار تاکنون دستگیر و ۳۰۰ کارت بنکی و ۶۰ دستگاه تلفن همراه ضبط شده است.وی از مردم خواست هنگام مراجعه به باجه‌های بانکی مراقب باشند کارت خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

هاشمی از دیگر معتمدین چاروسا گفت: اگر آقایان ناراحت نشوند دفتر۴۰برگ در شهر ما نایاب اما قرص‌های روانگردان و مشروبات الکی فراوان یافت می‌شود.وی ادامه داد:تخلفات مجازی و آسیب‌های شناختی، بی تفاوتی به هنجارهای اجتماعی ولنگاری اجتماعی در فضای مجازی و توهین به مقدسات از دیگر آسیب‌هاست.پارک‌های شهر به جای تفریح انسان‌ها چراگاه دام‌هاست،مناطق گردشگری بخش از زیرساخت‌ها محروم‌اند.اگر قرار باشد مجرمی محاکمه شود اول باید معلم والدین و مسیولان به خاطر کم کاری محاکمه شوند.

کبری آذرشب به نمایندگی از جامعه بانوان تریبون به دست گرفت و آسیب‌های موجود در قشر دانش آموز به ویژه دختران را گوشزد کرد.مدیر مدرسه حضرت زهرا«س» گفت: با توزیع چند بروشور نمی‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی امیدوار شد ریشه آسیب‌ها در مدارس به کمرنگ شدن مباحث فرهنگی و پرورشی برمی گردد تا زمانی که نگاه صرف کنکوری باشد وضعیت بدتر می شود.

آذرشب بیا کرد: در رشد مهارت دانش آموز و متد روانشناختی گام برداشته نمی شود تاب اوری در برابر مشکلات آموزش داده نمی شود کدام مسئول برای برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس اقدام می کند؟ دانش آموزان امروزی افسرده نگران و خشمگین‌اند نه افق دیدی برای ادامه زندگی دارند ونه انگیزه ای و این نقطه آغاز تنش دانش اموزان است؛ اگربروز بدهند به خودکشی می انجامد اگر درون خود بریزند افسرده می شوند.

 

یک صلح‌یار برخورد قاطعانه با مجرمان را ضروری خواند و با بیان اینکه اگر برخورد نشود خرابکاران شادتر می‌شود و عزم برای تخلفات بیشتر جزم می شود،گفت: شرب خمر در تالارهای عروسی رواج پیدا کرده است کافه‌هایی بدون مجوز فعالیت دارند و مکانی برای توهین به نظام شده است.عرشیا ادامه داد: جلسه باید خروجی داشته باشد اگر برای برون رفت از معضلات تدبیری نباشد وقت تلفی است.

کافه‌های بدون مجوز موضوعی بود که در صحبت معتمدان هم مطرح شد.شایسته از معتمدین بخش گفت:برای تاسیس کتابخانه مجوز می‌خواهند اما کافه های فاقد مجوز به راحتی فعالیت دارند. خودروهایی با پرچم امریکا و حمل اسلحه در خیابان‌ها جولان می‌دهندو تالارها در شهادت ائمه به برپایی بزم مشغول‌اند، در تالارها برای نمازخانه فضای مناسبی وجود ندارد.

هاشمی معاون سیاسی استاندار در این نشست با بیان اینکه ما مشکلات و نواقص را می‌پذیریم اما خدماتنظام نباید نادیده گرفته شود، وضعیت چاروسا در گذشته را یادآور شد و گفت: در آن زمان نه برقی وجود داشت نه آب و گاز، شناخت کامل به مردم این منطقه داریم سطح مشکلات در این حدی که مطرح شده نیست.
هاشمی گفت: آنچه مربوط به سیستم اداری می‌شود را پیگیری می‌کنیم.وی در واکنش به بی‌پاسخ ماندن نامه‌های مردم به رئیس جمهور افزود: نامه‌های رییس جمهور همه در سامانه ثبت شد آنها ک قابلیت پاسخگویی و کمک داشتند جواب داده شد کد رهگیری را بفرستید شخصا پیگیری می کنم.

معاون سیاسی استاندار گفت: جابجایی اعتبارات کشاورزی را آقای فرماندار پیگیری خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه سال گذشته زمین ورزشی مطالبه مردم بود، افزود: پیمانکار مشخص شده و تا ۴۰روز آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

هاشمی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از بستر فضای مجازی جامعه را تهدید می کند،ادامه داد: اینکه همه مشکلات را متوجه مسئولان بدانید خوب نیست از جامعه سنتی معنوی به مدرنیته وارد شدن انتطار دیگری غیر از این نباید داشت. در مقابل هجمه های فرهنگی در بستر مجازی اول پدر ومادر مسئول اند بعد معلم و مسئول،، هیچ کسی نباید شانه خالی کند.

 

حجت‌الاسلام جعفری مهر رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان پیشنهاد دادهیات اندیشه ورز برای پیگیری مشکلات این نشست تشکیل و هر ماه یک کارشناس برای بررسی مشکلات بخش اعزام شود.

وی راه‌اندازی شهرک صنعتی روستایی را از دیگر راهکارهای مقابله با آسیب‌ها برشمرد و گفت: نباید بخاطر آسیب‌های ۳۰ درصدی۷۰درصد خوبیها نادیده گرفته شود.دادستان مرکز استان کلاهبرداری اینترنتی را مال حرام و سرقت از جیب مردم دانست و افزود: دغدغه‌ها را نه فقط در جلسات بلکه در خانواده و مجالس عروسی و..هم فریادبزنید.ملک حسینی از تشکیل کارگروه تخصصی و همفکری برای بررسی آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

محقق‌زاده فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست در ابتدا همه نقدها را خیر دانست و با بیان اینکه هیچ کس منکر خدمات نظام نیست،اظهار کرد: حاکمیت مسئول است ما بادی پاسخگو باشیم.وی گفت: برخی ندانسته تیشه به ریشه جامعه می‌زنند و با شعارهای دشمن همراهی می‌کنند ۴۵ سال گذشته خدمات بسیاری ارائه شد عیب هم اگرچه وجود دارد اما خدمات باید دیده شوند.مراقب کلیدواژه دشمن در فضای مجازی باشید نگویید ۴۵سال گذشت چکار کردید؟!

این مسئول گفت:فضای مجازی در دل خانواده رسوخ کرده و آثار آن در کف جامعه نمود پیدا می کندمحیط به مسئولان و جامعه اطراف برمی گردد هر کدام وظیفه خود را در قبال مسئولیت خود انجام دهیم به عنوان مسئولی که هفت ماهی است فرماندارم درب اتاقم به روی همه باز است.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مسئولیت‌ها را اختیاری و برای خدمت خواند و گفت: همه در قبال خود، خانواده و اجتماع مسئولیم در روایت آمده اگر منکری دیدید و نتوانستید فیزیکی مانع شوید زبانی مانع شوید و اگر با زبان نتوانستید با اظهار قلبی نسبت به آن واکنش داشته باشید و بی تفاوت نباشید.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:دشمن فساد و ولنگاری را برای خود نمی‌خواهد برای به دام افتادن جوانان و نوجوانان ما نقشه و ترفندها دارد.آسیب های اجتماعی سازمان یافته است دشمن تلاش می کندو بعنوان ابزار کشنده بکار می‌برد.

وی با بیان اینکه دشمن به قدرت جمهوری اسلامی پی برده است، یادآور شد: در عملیات وعده صادق هشت ساعت آسمان اسراییل در تسخیر ایران بود حیثیت نظامی دشمن از بین رفت گردن استکبار شکست.

امام جمعه یاسوج تقویت تربیت دینی در مقابله با آسیب ها را ضروری خواند و با اشاره به اوضاع فلسطین و سکوت مجامع بین الملل در برابر فجایع رخ داده گفت:در کشور ما کوچکترین اتفاق را فریاد می زنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: منظور از بیان مشکلات در این نشست این است که نظام اسلامی ظرفیت بیشتری دارد و انتظار خدمات مطلوبتر داریم.

عصردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت