پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1403 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 147007

کارخانه گیاهان دارویی گچساران نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است

کارخانه گیاهان دارویی گچساران نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

صدای جنوب؛

کارخانه گیاهان دارویی گچساران نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
عملیات ساخت این طرح در سال ۹۷ در روستای سربیشه گچساران در دستور کار قرار گرفت این طرح مهم اقتصادی قرار بود، در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد اما پیشرفت فیزیکی کار رضایت بخش نبود تا اینکه پس از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی کارخانه گیاهان دارویی گچساران جانی دوباره گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه جشنواره جام رسانه امید در کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارخانه گیاهان دارویی گچساران در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته شد که فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی شهرستان گچساران در قالب تولید انواع اَدیه و بسته بندی گیاهان دارویی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.
سید علی احمد زاده تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان نیز پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: این کارخانه نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است بستر بهره وری بهینه از منابع آب و خاک را فراهم می کند زیرا میزان درآمد بهره برداران گیاهان دارویی بسیار بیشتر از محصولات زراعی است.
احمد زاده ابراز کرد: بیش از ۲۵ نفر در این طرح اقتصادی به صورت مستقیم به اشتغال مشغول شدند.
وی تصریح کرد: کارخانه فراوری گیاهان دارویی علاوه بر فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید، بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان دارای بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید گیاهان دارویی کشور را دارد.
وی افزود: تکمیل طرح های اقتصادی یکی از اولویت های مهم دولت در استان است و برای رفع معضل بیکاری، ساخت طرح های اشتغال زا همچون کارخانه گیاهان دارویی باید در استان افزایش یابد.
احمد زاده اظهار کرد: در این دولت تحولات اقتصادی استان چشمگیر است و تعدادی از طرح هایی که از سنوات گذشته تکمیل نشده بودند در این دولت در حال تکمیل شدن است.
وی گفت: کارخانه گیاهان دارویی موجب ترویج و رونق کشت گیاهان کشاورزی در منطقه و استان های همجوار می شود.
احمد زاده تصریح کرد: ظرفیت تولید و فرآوری و بسته بندی این شرکت ۷۹۰ تن انواع گیاهان دارویی به صورت بسته بندی در حجم بالا، ادویه و دم نوش برآورد شده است.
وی ابراز کرد: این کارخانه شامل بخش هایی مختلف از جمله واحد شست و شو، خشک کن و بوجاری، خط تولید ادویه، خط تولید بالک بسته بندی در حجم بالا، خط تولید دمنوش و آزمایشگاه کنترل کیفی و واحد تحقیقی و توسعه است.
احمد زاده بیان کرد: با توجه به زیرساخت های موجود قابلیت افزایش تولید به میزان یک هزار و ۲۵۰ تن در سال را دارد.

 

#گروه_خبری_خدمت_شهادت_گچساران
#خدمت_شهادت
#کهگیلویه_و_بویراحمد
#جام_رسانه‌_امید
#پیشرفت_دنا
#قله_پیشرفت

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت