پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 تیر 1403 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 147196

قالیباف در سومین مناظره: با فیلترینگ مخالف هستم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فضای مجازی فضای زندگی مردم است. با فیلترینگ مخالفم، چون خطرات و فساد در بر دارد.

به گزارش صدای جنوب ، محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی گفت: رفیق داریم امشب در بحث مهم زن و خانواده چنددقیقه‌ای صحبت کنم. بدون شک امروز خانواده مهم‌ترین جایی است که باید موردتوجه دولت‌ها باشد. در دولت چهاردهم خانواده موردتوجه ما است. ما باید یا یک نگاه فردگرایانه داشته باشیم یا یک نگاه در جامعه داشته باشیم. بر این باور هستیم و انقلاب اسلامی بر با این باور است آن جایی که باید موردتوجه به آن کنیم خانواده است که می‌تواند بر مشکلات فائق شود.

عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است

قالیباف در بخش اول مرحله اول گفت: اگر ایران قوی می‌خواهیم احتیاج داریم. شک نکنیم که اگر خانواده عنصر و سلول اصلی جامعه ما است زن محور این حرکت در خانواده است.
قالیباف ادامه داد: آن چیزی که برای ما مهم است نقش‌زن است. حتماً نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم ولی حتماً عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است. برای ما نقش زنان مهم است. امروز در خانواده زن به‌عنوان مادر، زن به‌عنوان همسر، زن به‌عنوان تربیت‌کننده فرزندان و زن به‌عنوان مادرخرج در خانواده است.
وی گفت: زن است که در خانواده جبران همه کاستی‌ها را از سطح ملی تا سطح خانواده را انجام می‌دهد
.قالیباف تصریح کرد: مادر تنها کسی است که غمخوار و غمگسار خانواده است. حتی بعد از آنی که فرزندانش را بزرگ می‌کند هنوز دغدغه شغل و زندگی آنها را دارد. انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد که بانوان به اجتماع آمدند .
قالیباف بیان کرد: در دولت چهاردهم این قول را می‌دهم به‌گونه‌ای عمل کنیم که زنان را در یک دوراهی قرار ندهیم که به آن‌ها بگوییم یا زن خانه‌دار باش یا رشد علمی، اجتماعی و مدیریتی و تأثیر در جامعه، حتماً باید هر دو را برای زنانمان فراهم کنیم آنها خودشان هستند که انتخاب کنند

با فیلترینگ مخالف هستم

قالیباف در بخش اول مرحله دوم گفت: بحث فضای مجازی بسیار مهم است. بنده بر این باور هستم فضای مجازی فضای زندگی مردم است. این را باید درک کنیم که متوجه بشویم که چگونه می‌خواهیم تصمیم بگیریم.
وی افزود: حتماً با موضوع فیلترینگ مخالف هستم. چون خطرات و فساد زیادی به دنبال خواهد داشت. ما در شرایطی یک تصمیمی می‌گیریم و آن را تبدیل به تهدید می‌کنیم. البته اینجا یک استثنا هم دارد موقعی مثل سال ۱۴۰۱ که موضوعات امنیتی پیش می‌آید در همه دنیا امنیت اولویت است بحث آن جدا است.
قالیباف بیان کرد: ولی در بقیه شرایط نباید این‌گونه باشد. البته در فضای مجازی حتماً حکمرانی در فضای مجازی یک ضرورت است. امروز وقتی موضوعمان اقتصاد است بخش عمده‌ای از این اقتصاد در فضای مجازی است که باید به آن توجه کنید
.قالیباف گفت: فرهنگ را مردم تولید می‌کنند و خودشان نیز آن را مصرف می‌کنند. دولت‌ها باید فرهنگ را ناوبری کنند. دولت‌ها باید آن را تولیگری کنند. فرهنگ را باید هدایت کنند
.قالیباف ادامه داد: یک‌بخشی از فرهنگ مربوط به حوزه کالاها و تولیدات فرهنگی است. بچه‌های ما در حوزه بازی رایانه‌ای می‌توانند در تراز دنیا حرکت کنند. با این سرعت اینترنت و با این رفتار فیلترینگ که از بعدی که فیلتر کرده‌ایم استفاده از فیلترشکن‌ها از ۲۲ درصد به ۶۷ درصد رسیدیم. یعنی به‌جای مصون‌سازی خطر را بیشتر کرده‌ایم. هم خسارت اقتصادی و مالی دیده‌ایم و هم خسارت اخلاقی و رفتاری داشتیم. ذهن نوجوانانی که امروز می‌توانند در تولید از آن استفاده کنیم و می‌توانی فرهنگ فارسی و انقلاب اسلامی را به همه‌جاها ببریم.
قالیباف ادامه داد: بعضی از کشورها را نگاه کنید چگونه از طریق فضای مجازی بر روی جوانان ما تأثیر گذاشته‌اند. این فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم مصمم شدیم که شبکه ملی اطلاعات را باید تکمیل شود. بالای ۷۵ درصد این موضوع پیش رفته است. حتماً در آینده نزدیک سرعت اینترنت حل خواهد شد. دولت هم باید تضمین‌کننده حقوق مادی و معنوی باشد. یکی از نگرانی‌های که مردم به‌سوی سکوهای خارجه می‌روند آن است که احساس ناامنی می‌کنند.
وی گفت: مقام معظم رهبری در اینجا حکم و فتوا داده‌اند دخالت در زندگی مردم همین‌طور که اشاره شد حرام شرعی است و در فضای مجازی نیز حرام شرعی است. با حکمرانی درست از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت