پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1403 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 147899

جلیلی: مشکلات را با ناامیدی و آیه یاس خواندن نمی توان رفع کرد

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضا ما ضعف‌ها، مشکلات و آسیب‌ها را می‌بینیم اما باید تاکید کرد که ضعف‌ها را با ناامیدی نمی‌شود رفع کرد بلکه با قدرت و شور و شعور ملت می‌توان آن ها را از میان برداشت.

به گزارش صدای جنوب ، سعید جلیلی شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار با مردم قزوین که در ورزشگاه شهید بابایی این شهر صورت گرفت، اظهار کرد: حضور امروز مردم شریف قزوین در ورزشگاه و بروز احساسات و عواطف پاک آن ها، بیانگر احساس مسوولیت و تکلیف نسبت به یک انتخاب بزرگ و چهار سال آینده است.

وی خطاب به مردم قزوین گفت: شما در شهر شهید رجایی زندگی می‌کنید. به یاد دارم بعد از نخست وزیر شدن در سال ۵۹، رییس جمهوری انتخاب شد که در آن زمان تعبیری را نسبت به شهید رجایی بکار برد با این محتوا که آن شهید بزرگوار خیلی خشک سر و غیرمنعطف است. امروز پس از ۴۵ سال می‌بینیم بیان چنین اهانت هایی ادامه دارد که قطعا می توان به این نتیجه رسید این رفتار صرفا بحث شخصی نیست.

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که در مسیر انقلاب نیستند، وقتی در مواجهه با حقانیت انقلاب قرار می‌گیرند نمی‌توانند از باطل دفاع کنند و چاره‌ای ندارند و به فریب و توهین و تهمت و بی منطقی متوسل می شوند.

جلیلی اضافه کرد: آنچه امروز می‌بینیم در صحنه جهانی علیه انقلاب صورت می‌گیرد تکرار همین فرمول زر و زور و تطمیع و تهدید است. اگر از طریق زور به جواب نرسند، از پول و تطمیع و تهدید استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما انقلاب بزرگی را آفریدند و دشمنان آن امروز معترف هستند ایران با انتخاب اسلام در ۴۵ سال پیش و با گفتن «آری» به جمهوری اسلامی، حیات جدیدی یافت و هیچ گاه در چند قرن اخیر کشورمان تا این اندازه مقتدر نبوده است

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: زمانی گفته می‌شد جمهوری اسلامی حق ندارد به اسرائیل توهین کند یا جمله‌ای بگوید که بر این اسای امام راحل با نیروی مردم به جمهوری اسلامی قدرت بخشید و صدها موشک در عملیات وعده‌ صادق به سمت رژیم صهیونسیتی پرتاب شد و صهیونیست ها هم هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مدتی پیش به جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفتند چرا علیه جمهوری اسلامی کارهای بیشتری انجام نمی‌دهید که پاسخ داده بود آنچه توانسته‌ایم انجام داده‌ایم و بیش از این نمی توان اقدامی کرد.

وی اضافه کرد: خاصیت انقلاب اسلامی این است که به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند و به قله‌ها فکر می‌کند. دشمن با جنگ، ترور، تحریم و فشارهای بسیار نتوانسته کاری از پیش ببرد اما برخی در داخل که قدرت ایران را نمی شناسند به خود تحقیری و ضعف روی می‌آورند و این امر خطرناک است

جلیلی اذعان کرد: تمام نگرانی دشمن این است که می داند ملت ایران قدرتمند است و فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسد. مردم ما یک جهان فرصت دارند و نتیجه یک جهان فرصت باید اقتدار ایران باشد و در عرصه‌های مختلف حماسه بسازد که قطعا با شور و شعور می توان این حماسه را ساخت.

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ملت ما حادثه تلخ شهادت رییس جمهور را به حماسه تبدیل کرد و این حماسه روز جمعه تکمیل می‌شود. ما باور داریم اگر ملتی برای قدرت خود ارزش قائل شود و از فرصت‌های موجود استفاده حداکثری کند، به موفقیت‌ها و جهش‌های بسیاری دست پیدا می کند.

جلیلی ادامه داد: فرصت‌ها فقط آب، نفت، گردشگری و … نیست بلکه بزرگترین فرصت ما، جوانان و دانشمندان هستند. بعضا ما ضعف‌ها، مشکلات و آسیب‌ها را می‌بینیم اما باید تاکید کرد که ضعف‌ها را با ناامیدی نمی‌شود رفع کرد بلکه با قدرت و شور و شعور ملت می‌توان آن ها را از میان برداشت.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر در طول تاریخ در نقطه‌های بزنگاهی غایب بودیم و غفلتی تحمیل شد امروز به پشتوانه مردم و جوانان ودانشمندان، دیگر فرصت های جهش را از دست نخواهیم داد.

دولت قبل فقط آیه یاس می‌خواند

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: در هشت سال روی کار بودن دولت قبل فقط آیه یاس خوانده می‌شد و بهانه می آوردند. زمانی می گفتند ما توافق کنیم هم چرخ اقتصاد می‌چرخد و هم چرخ سانتریفیوژها که رفتند توافق کردند و به تمام تعهدات خود عمل کردند و امتیازات را به دشمنان دادند اما طرف مقابل زیر توافقات زد و قیمت دلار از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید. البته تعبیر دولت قبل این بود که دشمن اخلاق را باخت و ما کاپ اخلاق را بردیم.

جلیلی افزود: برخی جریانات به جای عذرخواهی از مردم بابت عملکرد ضعیف سال دولت قبل، دوباره می خواهند همان نسخه را برای ملت ایران تجویز کنند‌.

وی ادامه داد: شهید رییسی می‌دانست اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید روابط گسترده با جهان داشته باشد. بر این اساس نیز مشاهده کردیم ایشان در سفر آخر خود به سریلانکا رفت و در نتیجه آن نیم میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی جوانان این آب و خاک صورت گرفت.

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: شهید رییسی کار را به جایی رساند که فروش روزانه نفت به دو میلیون بشکه رسید و واکسن خریداری کرد اما مسوولان دولت قبل حتی در روابط با همسایگان نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بودند.

جلیلی گفت: امروز در مقطع و دوره حساسی قرار داریم و برخی از اعضای دولت قبل می خواهند به عقب برگردیم اما ملت ایران از یک جهان فرصت، یک ایران جهش ایجاد خواهد کرد و ما معتقدیم این هدف با عزم و اراده و ایستادگی در برابر فشارها و فسادها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: امروز کسانی نگران شده‌اند که بدترین رانت ها و سواستفاده ها را از بیت المال داشته‌اند اما باید بدانند ملت ایران در برابر فشار خارجی و فساد داخلی ایستاده و جمهوری اسلامی با دنیا روابط خوب، سازنده و گسترده ای خواهد داشت و می‌تواند به اقتصادی پویا با ارزآوری و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال دست یابد

این کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: وظیفه دولت نقش آفرین بودن و برداشتن موانع از سر راه و مشکلات مردم است و دستگاه‌های دولتی و ادارات نیز باید پناهگاه مردم باشند.

جلیلی اضافه کرد: اگر امروز به قول مقام معظم رهبری بخواهیم در برابر فساد بایستیم نعره‌ها بلند می‌شود، اکنون نیز می‌شنوید برخی احساس خطر کرده‌اند و به خاطر همین مردم را با این حرف که اگر بنده به میدان بیایم چه می‌شود، می ترسانند. این یعنی انتخاب مردم در راستای اهداف انقلاب، منافع برخی افراد و سوءاستفاده آن ها از بیت المال را به شدت به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: برخی در برابر فشارهای خارجی کوتاه می‌آیند و لبخند می‌زنند و برای لبخند دشمن حاضر به امتیاز دادن هستند و سبب فرار دشمن از انجام تعهدات می‌شوند.

جلیلی بیان کرد: مردم با ایفای نقش خود در روز انتخابات، مسیر آینده کشور را تعیین می‌کنند و ما باور داریم با استفاده از ظرفیت حداکثری مردم می توان به توسعه کشور جامع عمل پوشاند. ملت جهش به سوی پیشرفت‌ها و قله‌ها را انتخاب می‌کند و با وفاق ملی و عزم همگانی جهاد بزرگ برای جهش ایران آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت