پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1403 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 147999

شهردار دوگنبدان خبر داد: افزایش سرانه فضای سبز طی دو سال اخیر

به طور کلی در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مقدار ۱۴۰۶۶۷ مترمربع فضای سبز اعم از حاشیه معابر و پارک‌ها ایجاد شد که از این مقدار ۴۱۴۳۹ مترمربع چمن کاری و درخت کاری مربوط به ۴پارک جدید احداث شده و مابقی مربوط به حاشیه معابر و بلوارها بوده است‌.

صدای جنوب؛

توسعه و نگه داری فضای سبز در حاشیه معابر و ایجاد پارک محله‌ای برای زیباسازی شهری و کمک به ایجاد مکان تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها باید از اولویت های شهرداری‌های مختلف باشد.
رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در رابطه با ایجاد و توسعه فضای سبز شهری اظهار داشت: به طور کلی در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مقدار ۱۴۰۶۶۷ مترمربع فضای سبز اعم از حاشیه معابر و پارک‌ها ایجاد شد که از این مقدار ۴۱۴۳۹ مترمربع چمن کاری و درخت کاری مربوط به ۴پارک جدید احداث شده و مابقی مربوط به حاشیه معابر و بلوارها بوده است‌.
وی ادامه داد:در همین راستا در کل شهر تعداد ۲۰۷۷۴ اصله گیاه و درخت کاشته شد.
مهندس قشقایی با اشاره به گرمسیری بودن منطقه و کمبود آب خاطر نشان کرد:۹۰ درصد سیستم آبیاری فضای سبز شهری را مدرنیته کردیم که با کمبود آب سازگاری داشته باشند و این اقدام در راستای حفظ فضای سبز موجود است.
شهردار دوگنبدان در رابطه با سرانه فضای سبز شهری در این شهر عنوان کرد:مساحت فضای سبز شهری ۱/۳۵۰/۰۰۰مترمربع و سرانه ۱۳/۵مترمربع برای هر نفر می باشد.
قشقایی مهم ترین حُسن فضای سبز را در زیباسازی شهر عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد و توسعه فضای سبز شهری از وظایف شهرداری است و تاثیرات روانی و تزریق حس مثبت این فضا بر شهروندان پوشیده نیست اما برای نگه داری این فضاها علاوه بر تلاش مجموعه شهرداری ،شهروندان نیز می توانند نقش داشته باشند و باید همیار ما در نگه داری این فضاها باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت