پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1403 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 148556

دیدار اعضای شورای اداری کهگیلویه با حجت الاسلام وحدانی فر /توصیه هایی برای مدیران امروز و مدیران فردا/ازظرفیت نماز جمعه برای بیان خدمات استفاده کنید/تا روزی که هستید در محضر خداوند مسئولید

صدای جنوب: حجت الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهرستان کهگیلویه ضمن خوشامدگویی به شورای تامین شهرستان و فرماندار کهگیلویه گفت: نماز جمعه اولین دستور پیامبر اسلام در ورود به مدینه است . تا قبل از این موضوع بشریت غیر از حج هیچ اجتماعی نداشت . هرچند در یهودیت مناسک شنبه و یک شنبه را داشتند […]

صدای جنوب:

حجت الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهرستان کهگیلویه ضمن خوشامدگویی به شورای تامین شهرستان و فرماندار کهگیلویه گفت:
نماز جمعه اولین دستور پیامبر اسلام در ورود به مدینه است . تا قبل از این موضوع بشریت غیر از حج هیچ اجتماعی نداشت . هرچند در یهودیت مناسک شنبه و یک شنبه را داشتند اما عملکرد و اثرگذاری نماز جمعه را نداشت.
تفاوت نگاه اسلامی با دیگر مذاهب اینست که در آنها یک توقفی وجود دارد به جز در شیعه ،علت نیز این است که در فقه شیعه موضوع امامت و ولایت مطرح است که بن بست ها را اجتهاد میشکند .
وحدانی‌فر به اشاره به جایگاه نماز جمعه گفت: در شأن و ارزش نماز جمعه همین بس که پیامبر دستور میداد زندانیان را آزاد کنید تا در نماز جمعه شرکت کنند. برخی می‌گویند نماز جمعه واجب تخییری است ، نه ، این تغییر را شما درست کردید.
امروز برکات فراوانی را میبینیم. بیش از پانزده نماز جمعه در استان داریم . صدای مردم از همین تریبون شنیده میشود . امروز ائمه جمعه هستند که در بخش ها تلاش می‌کنند. ائمه جمعه پدران معنوی هستند. جایگاه امام جمعه جایگاه تقابل نیست.
امام جمعه با تاکید بر جایگاه پدرانه امام جمعه افزود:
اگر مسولی نسبت به نماز جمعه بی تفاوت بود ،به آرمان های انقلاب نیز بی تفاوت است. نماز جمعه نباید به سمت مچ گیری از مسولین برود.نماز جمعه کارش هدایت و نظارت است.
برخی یک نگاهی دارند که میخواهند دین را سکولاریزه کنند می‌گویند چرا امام جمعه به فلان موضوع ورود میکند؟ در مصلی نمازشان را بخوانند. این هم یک نگاهی است به هر حال هرچند اشتباه.
حج و نماز جمعه خصوصیات فراوانی دارند از جمله برائت. نماز جمعه ای که صدای مردم نباشد و جلوی مفسدان نایستد بی فایده خواهد بود.
مسولین اولا به عنوان مسلمان وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت کنند و بعد وظیفه اخلاقی.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی خدمات خود را به جامعه منعکس کنند تشریح کرد:
 مسولین باید نماز جمعه را فرصت بیان گزارشات خود بدانند. این گلایه ای است که ما از مسولین داریم که چرا خدمات خود را بیان نمیکنند ؟ این ظرفیت را ما آزاد گذاشته ایم و در اختیار همه است .این گزارش دادن ها بیان مباحث جامعه است و ریا نیست.
امروز نیز عرض میکنم تریبون نماز جمعه در اختیار مسولین است. روایت اول مسایل را در نماز جمعه که بیشترین تجمع هفتگی هست بیان کنید.
وحدانی‌فر با اشاره به اینکه راجع به مسولین اصل بر اعتماد است تا زمانی که خلافش اثبات شود گفت:
هیچ کس را امین تر از مسول همان نهاد نمیدانم. ما به مسولان در نگاه اول اعتماد داریم مگر اینکه خلافش اثبات شود. این مشی رهبری نیز هست . وظیفه امام جمعه نیز همین است ، بله اگر جایی کج روی شود هم مردم توقع دارند و هم آرمان های انقلاب ما را بر آن میدارد که ورود کنیم . من خبر دارم که بسیاری از کارها انجام میشود اما خبری نمیشود.
امام جمعه از مسولین خواست از قلم های اجاره ای نهراسند. وی تصریح کرد:
برخی که در رسانه ها خبر مینویسند قلم های اجاره ای است . اینها مشخص است . از این ها نترسید ، نگران قلم های اجاره ای نباشید ، منظورم خبرنگاران و خبرگزاری هایمان نیست.
وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید از مسولین فعلی خواست تا روز آخر مسوولیت ملول و خسته نشوند . وی گفت:
نکته آخر اینست که تغییر دولت ایجاد شده است. از کار عقب نشینی نکنید و خسته نشوید. تا روزی که هستید در محضر خداوند مسئولید. سنگ اندازی ها و کم کاری ها را باهم می بینیم . برخی وارد کار تدافعی شدند و منتظرند کارشان تمام شود و مدیر جدید بیاید. شما به کارتان ادامه دهید.هنوز اول سال است . از مسولین بالادست تان هزینه و بودجه بگیرید و کار را رها نکنید .
درادامه نیزسید حمزه محقق زاده ضمن گرامی‌داشت سالروز اولین اقامه نمازجمعه، اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی به مردم، مجموعه مدیران موظف به اجرای برنامه های دولت هستند. وی با اشاره به اینکه دولت شهید رئیسی اقدامات ارزنده‌ و ماندگاری در حوزه‌های مختلف برای کشور و شهرستان انجام داد، گفت: شهید رئیسی آن رئیس جمهور محترمی بود که در اختیار ما بود اما مصلحت بر این بود که ایشان در راه خدمت رسانی به مردم به شهادت برسد. محقق زاده ضمن آرزوی توفیق برای دولت چهاردهم، گفت: امیدواریم این دولت هم در راستای خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف موفق و پیروز باشد. وی به مشکلات چهار مصلایی که در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اشاره کرد و گفت: طی دو ماه اخیر دستور العملی صادر شد که مصلی های نماز جمعه هر جمعه باید میزبان تعدادی از مدیران برای اجرای میز خدمت باشد که در این مدت این مهم اجرایی شد.

محقق زاده کهگیلویه و بویراحمد را یکی از محروم ترین استان ها از لحاظ زیر ساختی عنوان کرد و گفت: به طبع آن شهرستان کهگیلویه در استان شرایط خیلی خاص و حادی در مباحث مختلف دارد. در پایان فرماندار و اعضای شورای اداری کهگیلویه از زحمات امام جمعه این شهرستان تقدیر کردند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت