پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مرداد 1403 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 148891

درنماز جمعه دهدشت/

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه صدای خبرنگاران شد

عبدالکریم عبودی گفت: همه از پای کار بودن خبرنگاران می گوییم ولی در جذب نیروی ادارات توجهی به ظرفیت خبرنگار نمی شود، چرا این‌ها را در ادارات به کار گرفته نمی‌شوند؟

صدای جنوب:

سید عبدالکریم عبودی در سخنرانی پیش خطبه نمازجمعه دهدشت به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگار و خبررسانی در قرآن کریم گفت: در این خصوص ۳۰ آیه آمده است که خداوند به قلم قسم می‌خورد.وی به اهمیت قلم در این آیه اشاره کرد و افزود: قلمی که برای رفع مشکلات مردم می‌زنند و زبان رسای کسانی هستند که صدایشان به جایی نمی رسد.عبودی خبرنگار را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: مشکلات مردم را رصد و به گوش مسئولان میرساند تا برای حل آن کاری کنند.
وی با تقدیر از زحمات خبرنگاران در کهگیلویه، گفت: کارهای بزرگی به واسطه قلم خبرنگاران انجام گرفت، خبرنگاران می توانند امیدآفرینی کنند یا مردم را دلسرد و نا امید کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه فضای مجازی متفاوت از کار خبری است، افزود: رسانه هایی معتبرند که مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگار کسی است که با همه مسئولان در ارتباط است، گفت: سوز سرما و شدت گرما او را از مسئولیتش باز نمی دارد. عبودی با اشاره به اینکه مردم نباید با نگاه سیاسی به خبرنگار نگاه کنند، گفت: خبرنگارانی که در کنار مردم بدون مزد و حقوق دارند تلاش می کنند تا گره ای از مشکلات مردم باز کنند.وی در توصیف ویژگی های یک خبرنگار گفت: خبرنگار باید شجاع و واقعیت گرا باشد تا مشکلات جامعه را برطرف کند.
عبودی خاطرنشان کرد: خبرنگاری که شجاع نباشد نمی تواند به خوبی قلم بزند و اگر قلم کج رود جامعه کج می رود. وی با بیان اینکه قلم خبرنگار می تواند وحدت در جامعه ایجاد کند، گفت: ۳۶۵ روز سال روز خبرنگار است چون هیچ روزی بدون خبری وجود ندارد.

عبودی به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: همه از پای کار بودن خبرنگاران می گوییم ولی در جذب نیروی ادارات توجهی به ظرفیت خبرنگار نمی شود، چرا این‌ها را در ادارات به کار گرفته نمی‌شوند؟

وی خطاب به مدیران گفت: با خبرنگاران تعامل داشته باشید و اگر گزارش خبرنگار به ذوق مدیر نیامد باید صبور باشد، خبرنگاران ما با تجربه هستند.عبودی با بیان اینکه نظام اسلامی کارهای بزرگ انجام داده ولی مظلوم واقع شده، گفت: مدیران گزارش کار نمی دهند ارتباط با خبرنگار برای آگاهی بخشی ضروری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت