پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مهر 1403 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 150484

مرمت و ساماندهی امامزاده رجب (ع) در سایه نامهربانی مسئولان

امامزاده رجب (ع) سال‌هاست که از نگاه مسئولان مغفول مانده و به عینه می‌توان محرومیت و مظلومیت را در آن مشاهده کرد.

صدای جنوب:
همچون سایر نقاط میهن اسلامی انسان‌هایی از نسل پاک ائمه معصومین علیهم‌السلام را دربرگرفته و امامزاده‌هایی را در خود جای‌داده که آن‌گونه که باید، موردتوجه قرار نگرفته‌اند و در گمنامی به سر می‌برند‌.این امر نه‌تنها سعادتی بس عظیم برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است بلکه می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی مدنظر قرار گیرد اما این امر از سوی متولیان امر مورد غفلت قرار گرفته است. در روستای گوشه از توابع دهستان زیلایی بخش سرفاریاب چرام بقعه متبرکه‌ای به امامزاده رجب علیه‌السلام وجود دارد که از نگاه مسئولان مغفول مانده و مورد بی‌مهری واقع شده است که به عینه می‌توان محرومیت و مظلومیت این امامزاده را مشاهده کرد. این امامزاده واجب تعظیم که از نوادگان امام موسی کاظم علیهم‌السلام است، فاقد جاده ارتباطی، حرم و بارگاه و سنگ مزار است، در حالی است که آذر سال ۱۳۹۱ نیز برخی از مسئولان استانی و شهرستان چرام با سفر به این منطقه کلنگ بهسازی، مرمت و ساخت این بقعه متبرکه «امام زاده رجب ع» به زمین زده شد.
امامزاده رجب علیهم‌السلام در میان انبوهی از درختان، جنگل‌های بلوط، چشمه‌سارها و باغات بسیار زیبایی قرار دارد که این پتانسیل‌های خدادادی می‌تواند این منطقه را به مکانی گردشگری تبدیل کند. اهالی منطقه سرفاریاب و روستای گوشه که دیگر امیدی به وعده‌های پوچ مسئولان ندارند به‌صورت خودجوش با کمک‌های مردمی اقدام به احداث جاده ارتباطی و مرمت امام زاده رجب علیهم‌السلام کردند. یکی از اهالی روستای گوشه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به اینکه برای احداث جاده بارها از طریق بخشداری و فرمانداری چرام پیگیر شدیم اما هیچ گونه همکاری صورت نگرفت.وی خاطرنشان کرد: زیر سایه بی‌توجهی و بی مهری مسئولان که این جاده و امامزاده را به فراموشی سپردند اهالی منطقه به صورت خودجوش درحال احداث جاده و مرمت امام زاده هستند.
این شهروند با اشاره به نامطلوب بودن جاده ارتباطی، گفت: ناچار هستیم با احشام وسایل مورد نیاز را تا امامزاده حمل کنیم و اهالی منطقه در حال احداث محوطه امامزاده هستند.وی از مردم مسئولان خواستار حمایت و کمک جهت تکمیل جاده ارتباطی و مرمت و ساماندهی امامزاده رجب ع شد. پیگیری های خبرنگار فارس حاکی از فاقد بودن شهرستان چرام با ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه از اداره اوقاف است، گویا در سال ۱۳۹۷ به علت عدم توان پرداخت اجاره مکان به اداره اوقاف کهگیلویه در ۱۵ کیلومتری این شهرستان انتقال یافته است.که رئیس وقت اداره اوقاف و امور کهگیلویه گفته بود که بیش از ۳۰ سال است که اداره اوقاف کهگیلویه نیز استیجاری است و شاید بتوان گفت این مکان، ظرفیت فعالیت دو اداره را ندارد، می‌طلبد که مسئولان و متولیان امر برای این معضل چاره‌اندیشی کنند.
به گزارش فارس؛ در صورت تکمیل جاده ارتباطی و مرمت و ساماندهی امامزاده رجب ع، با توجه به پتانسیل های بسیار طبیعی منطقه قطعا یکی از قطب های گردشگری سرفاریاب تبدیل خواهد شد.امید است مسئولان و متولیان امر به این میراث های معنوی الخصوص در مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند و در ادامه مراحل احداث این امامزاده به کمک مردم بشتاند.فارس/مریم افشون 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت