پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مهر 1403 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 150498

کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت از ۱۵ مهر در یاسوج آغاز می شود

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت در یاسوج با موضوع قیام عشایر زاگرس علیه رژیم پهلوی خبر داد.

صدای جنوب:

شریف اسلامی صبح امروز در آیین رونمایی پوستر این کارگاه که با حضور سید مجتبی امیرحسینی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نوشادی مدیر هتل پارسیان یاسوج و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: اولین کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت با حضور ۳۰ گرافیست مطرح از استان های فارس، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵ مهرماه به مدت پنج روز در محل هتل پارسیان یاسوج برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کارگاه با موضوع مبارزات عشایر جنوب و قیام عشایر زاگرس علیه رژیم پهلوی با تاکید بر حماسه های عشایر برگزار می شود و امیدواریم شاهد تولید آثار فاخر از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد باشیم.

اسلامی ابراز داشت: دو داور ملی و یک داور استانی کار قضاوت و داوری آثار تولیدی در اولین کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت را برعهده دارند و در روز پایانی پنج اثر برتر معرفی و تجلیل می شوند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه های جنبی نیز در کنار اجرای این کارگره اجرا می شود، گفت: رویداد چرایی و چیستی عشایر، شاهنامه خوانی، تبیین فرهنگ و هویت عشایری، اجرای نمایش مبارزات عشایر علیه رژیم پهلوی از جمله این برنامه هاست که این نمایش علاوه بر مهمانان در مدارس نیز اجرا خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: همچنین هنرمندان شرکت کننده در اولین کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت از مناطق عشایری بازدید می کنند و از نزدیک با زیست، فرهنگ و هویت عشایر استان آشنا می شوند.

عبدالرسول شریفی مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: آثار تولید شده دراولین کارگاه رقابتی منطقه ای طراحی پوستر بلوط و باروت در گالری های معتبر استانی و کشوری به نمایش گذاشته می شود و مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.خبرگزاری بسیج

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت