پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 فروردین 1396 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 15537

گپی خودمانی با مجری دهدشتی صداوسیمای استان

پدرم بختیاری و مادرم از طایفه بزرگ دشمن زیاری است/خریداری دو هواپیمای ایرباس خبر خوش سال ۹۵ بود

لحظه تحویل سال آیه الکرسی خواندم و از خدا سلامتی خودم و اعضای خانواده ام رو خواستم و به خدا گفتم تو که از رگ گردن به ما نزدیک تری سرافرازی ایران را روز افزون و دشمنان این ملت و نظام رو مایوس کن.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حمیدرضا رحمت پور مجری خندان ودهدشتی صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد مهمان پایگاه خبری صبح زاگرس بود و به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری پاسخ داد.

مشروح این گفت وگو در زیر می اید.

به مناسبت فرارسیدن سال جدید و به پاس قدردانی از کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند به سراغ یکی از مجریان توانمند و خوب کهگیلویه وبویراحمدی رفته ایم تا با وی چند کلامی به گفت و گو بنشینیم که در ادامه شمارا به خواندن این گفت و گوی جذاب دعوت می کنیم:

۴۱۱۸۵

صبح زاگرس _ لطفا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی بفرمایید؟

حمیدرضارحمت پور هستم، گوینده رادیو و خبر صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد.۳۳سال سن دارم و دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی هستم.پدرم بختیاری و مادرم از طایفه بزرگ دشمن زیاری دهدشت است.تمام تحصیلات قبل از دانشگاه را در دهدشت گذراندم.دارای گواهینامه مربیگری قرآن و دوسال نفر اول قرائت قرآن استان و نفردوم قرآن درسطح پیشتازان سراسر کشور شدم.خداوند دو فرزند پسر و یک دختر به من عطا کرده است و من صمیمانه از زحمات ۸ ساله همسرم تشکر میکنم.

صبح زاگرس _ چند ساله در صدا و سیما مشغول هستین و چی شد وارد این حرفه شدید؟

رحمت پور : از سال ۸۷ در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد مشغولم.آنچه من رو معطوف و مشتاق به این کار کرد علاقه ی زیاد من از بچگی به این کار بود که از کلاس سوم دبستان و در جشن انجمن اولیا و مربیان مدرسه هم مجری گری کردم هم تک خوان گروه سرود بودم و هم تئاتر بازی کردم.بعد از دانشگاه تست دادم پذیرفته شد و ادامه ماجرا……

صبح زاگرس:لحظه تحویل سال نو از خدا چی خواستید؟

رحمت پور : من لحظه تحویل سال آیه الکرسی خواندم و از خدا سلامتی خودم و اعضای خانواده ام رو خواستم و به خدا گفتم تو که از رگ گردن به ما نزدیک تری سرافرازی ایران رو روز افزون و دشمنان این ملت و نظام رو مایوس کن.

صبح زاگرس _ تعریف شما از تحویل سال و نوشدن طبیعت و زمین و زمان چیه؟

رحمت پور : تعریف من از بهار وسال تحویل معطوف به توجه ویژه خدای مهربون به بهار و زندگی پس از مرگ است.باور کنید شاد می شوم ،چون باشکوفه زدن درختان و زنده شدن دوباره زمین سرد آدم امیدوار می شود که زندگی در همین دنیا تموم نمی شود و ما این شانس رو داریم تادردنیای دیگری به اذن خدا بازهم زندگی جدیدی روشروع کنیم واز الطاف الهی بهرمند بشیم به همین خاطر حس خوبی به بهار دارم.

صبح زاگرس _ چگونه سعی می کنید هر سال متفاوت تر از سال قبل باشید؟

رحمت پور: در این زمینه باید بگم هرسال روی کاغذ نقاط ضعف سال قبلم رو می نویسم و سعی می کنم که کاملا برطرفشون کنم گاهی اوقات می شه و بعضی وقت ها هم بنا به دلایلی میسر نیست. در زمینه حرفه ای و کار هم سعی می کنم بیشتر ببینیم و بیشتر بشنوم. و مطالعه ام نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

صبح زاگرس-بهترین خبری که دوست دارید از طریق صدا و سیما به مردم بدید و تا حالا پیش نیومده چیه؟

رحمت پور :من شادی مردم رو دوس دارم و صادقانه می گویم تمام دغدغه فکری من درکنار مسائل شخصی توسعه استان در تمام زمینه هاست.استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی داره که باید با کمک مسئولان به فعلیت برسد و به جایگاه اصلی خودش دست پیدا کند. دوست دارم با قدرت خبر رونق تولید و واحدهای تولیدی مخصوصا در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی وافزایش اشتغال جوانان استان رو به مردم استان بدم.

صبح زاگرس _ به نظر شما در سال نو انسان چه تغییراتی باید کند و از فصول سال به ویژه بهار باید چه درسی گرفت؟

رحمت پور : صبح زاگرس عزیز همون قدر که انسان به معنویت نیاز داره.بی شک مسائل مادی برای هر فردی راه گشا و با اهمیت است.به گمان من آدمی باید به مکارم اخلاقی توجه کنه ورذایل اخلاقی رو از خودش دور کنه و تمام تلاشش رو بکنه تادرکنار سلامتی به رونق وضع اقتصادی خودش همت کنه تا خانواده اش در آرامش زندگی کنند.

صبح زاگرس-بهترین خبری که تو سال ۹۵ شنیدید چی بود؟

رحمت پور : من از مجهز شدن و استاندارد شدن ناوگان حمل و نقل کشور خوشحال می شوم خریداری دو هواپیمای ایرباس خبر خوبی بود و از موفقیت‌های ورزشی استان هم شعف زده می شم.

صبح زاگرس _ خبرنگاران و اصحاب رسانه ازجمله کسانی اند که دائم الکارند و در عید هم سر کار. شما چطور برنامه ریزی می کنید که خانواده از دستتون ناراحت نشند و بگن همش کار و کار و کار ؟

_۴۱۱۸۴

رحمت پور :همین جا به شما و همه همکارانم در رسانه های مکتوب و غیرمکتوب سال جدید رو تبریک می گم .مخصوصا شما و همکارانتون در سایت وزین صبح زاگرس که تمام تلاشتون به روز بودن و نو شدنه.ما به این شرایط عادت کردیم ، خانواده هم کنار اومدن.به هرحال کاره وکسب روزی حلال ، اجازه بدید از طریق خبرگزاری شما یه خداقوت به آتش نشانان عزیز و همه دستگاه های خدمات رسان بگم.

صبح زاگرس-می تونید بهترین جاذبه های کهگیلویه و بویراحمد را نام ببرید و به گردشگران نوروزی پیشنهاد بدین ؟

رحمت پور : همه جای استان زیبا و باصفاست. پیشنهاد من تنگ گنجه ای یاسوج ،چشمه بلقیس چرام ،شلال دان باشت، دوگوردوپای گچساران،برم الوان بهمئی و موگرمون لنده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

صبح زاگرس _ یه خاطره خوب و یه خاطره بد از خودتون تعریف کنید؟

رحمت پور : بهترین خاطره من زمانی بود که ابلاغ استخدامی به دستم رسید و خاطره ی بد من زمانی بود که عزیزدلم و برادر مهربونم علی رضا را در سانحه رانندگی از دست دادم.

صبح زاگرس _ شعار سال رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال است شما در این رابطه چه نقشی می تونید برای تحقق آن ایفا کنید؟

رحمت پور خبر ۲۰۱۷۰۳۲۷_۲۰۵۶۲۱

رحمت پور : شعار سال شعاری هوشمندانه ومدبرانه ازسوی مقام معظم رهبری بود .من رسانه ای هستم و وظیفه من رسوندن پیام باصحت ،دقت و سرعته ولی پیشنهاد من به صاحبان مشاغل، کارافرینان و تولید کنندگان اینه که از جوانان و ظرفیتهای بومی استفاده و در استخدام ها نگاهشون به جوانان استان باشه چراکه جوان بومی دل بیشتری برای آبادانی استان می سوزانند و مسولان هم تمام همت خودشون روبه کار بگیرند تا میزان صادرات استان درزمینه های کشاورزی صنایع دستی و گیاهان دارویی بیشتر بشه که این خودش یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتیه با این کار شاهد نزدیک شدن به تحقق شعار سال هم خواهیم بود.

صبح زاگرس _ اگر مجری صدا و سیما نمیشدید چه شغل دیگری برای خودتان انتخاب می کردین؟

رحمت پور : من به کارفنی مخصوصا برقکاری علاقه زیادی دارم قطعا مهندسی برق رو انتخاب میکردم.

صبح زاگرس _ از نحوه مدیریت در صدا و سیما تا چه اندازه راضی هستید؟

رحمت پور : از مولفه های مدیریت ثابت و پایدار توجه مستقیم و غیرمستقیم به نیروی انسانی وپرسنل هست که دکتر افشار نیا این کار رو به خوبی انجام داده به خصوص در زمینه محقق کردن حقوق و مزایای کارکنان و زیبا و مناسب سازی محیط کار که اگه شما یه نگاه گذرا به فضا و تاسیسات صدا و سیما بیندازید این تفاوت رو نسبت به ادوار گذشته می بینید.

_۴۱۱۹۳

صبح زاگرس _ بهترین هدیه ای که تا حالا دادین و گرفتین چی بوده؟

رحمت پور : این موضوع برمی گرده به کلاس دوم دبستان که یک تندیس فیل کریستالی به مناسبت روز معلم به معلم خوبم هدیه دادم و طبق اطلاعی که دارم ایشون هنوز این هدیه رو دارن و بهترین هدیه ای که خداوند به من داد از طریق همسرم بود که ۳فرزند به من هدیه داد.

صبح زاگرس _ چه خاطراتی از دوران کودکی و عیدی گرفتن دارید؟

رحمت پور: من به آواز خوندان علاقه زیادی داشتم .خاطرم هست بچه که بودم دایی بزرگ من ازم می خواست که براش بخونم و منم کم رویی می کردم وشرطم این بود که اگه قراره بخونم هم باید به من پول بدی وهم تو اتاق کناری می خونم . ایشون هم قبول می کرد وهنوز اسکناس هایی که نزدیکای عید به من می داد از خاطرم نرفته وچون آخرای جنگ بود وهرروز شاهد آمدن یک آلاله و یک شهید بودیم من سرود دیشب خواب بابا رو دیدم دوباره رو می خوندم.

صبح زاگرس _ تا حالا به خاطر سرعت یا سبقت غیرمجاز جریمه شدین چه توصیه ای به رانندگان و مسافران نوروزی دارین؟

رحمت پور :بله جریمه شدم ، اونهم تو مسیر تهران قم و از اون به بعد دیگه رعایت کردم.توصیه قلبی من به مردم خوبم اینه که حقیقتا حیفه که آدم به خاطر یه پاره آهن به اسم ماشین زندگی خودش و خانوادشو به خطربندازه .طبق آمار پلیس بیشتر تصادفات منجر به فوت وجرح به سرعت و سبقت غیرمجازه که باید همه ما از این نوع رانندگی جدا خودداری کنیم.

_۴۱۱۸۹

صبح زاگرس _ وقتی صدای شلیک توپ و دعای تحویل سال رو می شنوی چه حسی بهتون دست میده ؟

رحمت پور : شعاری نباشه چون من به کلیشه گویی علاقه ای ندارم .ولی من یاد رئیسعلی دلواری می افتم نمی‌دونم چرا شاید بخاطر ایستادگی و رشادتهایی بود که مردم بوشهر مقابل استعمار پیر داشتند.

صبح زاگرس _ الگوی شما تو کار و تو زندگی چه کسانی هستند؟

رحمت پور : بهترین الگوی من در زندگی برادر بزرگم محمدرضا است که دانشجوی دکترای معماریه و درکار هم به اجرای سرکارخانم حسنی دخت شبکه خبر احترام میزارم.

صبح زاگرس _ چقدر به آشپزی علاقه دارید؟ و آیا آشپزی هم بلدید؟ چقد اهل کمک کردن به خانم خونه هستید؟

رحمت پور : من برنج و ماکارونی خوب درست می کنم .حقیقتا اهل ظرف شستن نیستم ولی کارای فنی و برخی کارای تزئینی خونه با منه.

صبح زاگرس _ یه قطعه شعر که دوست دارید به مخاطبان صبح زاگرس هدیه کنید ؟

رحمت پور : دوبیت از حضرت حافظ عزیز تقدیم مخاطبان خوش سلیقتون می کنم.

خوش آن دلی که مدام از پی نظر نرود به هر درش که بخوانند بی خبر نرود
دلا مباش چنین هرزه گرد و هر جایی که هیچ کار نزد تو بدین هنر نرود

گفت و گو: مرضیه سادات غلامی

نظرات

  1. یاسر گفت:

    حمیدرضارحمت پور.انصافا اجرای خوبی داره…بیشتر موقع سیل خبر نیکنم فقط سیل خوش ایکنم ..نونهسم اسمش حمیدرضا هست

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت