پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اردیبهشت 1395 ساعت 07:02:: شناسه خبر: 1669

رییس اداره تعاون کارورفاه اجتماعی کهگیلویه:

کارگران نمونه شهرستان کهگیلویه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

پهناور از اعزام کارگران نمونه شهرستان جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: بسیج کارگری در هفته کارگر از خانواده شهدا سرکشی می‌کند.

یوسف پهناور درگفتگویی باخبرنگاران که به مناسبت هفته کاروکارگر برگزارشده بود گفت به منظور اثربخشی ملموس‌تر فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در مقوله بازرسی از کارگاه‌های مشمول شعبه ویژه دادرسی برای رسیدگی به دعاوی این اداره راه‌اندازی شده است.

به گزارش صدای جنوب رئیس تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه تصریح کرد: این شعبه به مناسبت هفته کارگر و در راستای عملیاتی کردن مفاد آیین نامه‌های اجرایی حفاظت فنی و ایمنی منتسب به شورای عالی کار موضوع ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی است.

پهناور با اشاره به اهمیت رابطه کارگر و کارفرما بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری دادستان عمومی و انقلاب دهدشت شعبه ویژه دادرسی به منظور رسیدگی به طرح دعاوی  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه علیه کارفرمایان متخلف اختصاص داده شد.

این مسئول،رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ها با هدف حذف اطاله دادرسی،کاهش حوادث ناشی از کار و تمکین کارفرمایان از الزامات قانونی حاکم بر روابط کارگر و کارفرما را از محورهای اصلی این برنامه دانست و گفت: با راه‌اندازی این شعبه از نیروی انسانی صیانت می‌شود.

پهناور از اعزام کارگران نمونه شهرستان جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: بسیج کارگری در هفته کارگر از خانواده شهدا سرکشی می‌کند.

وی،برگزاری مسابقات ورزشی در رشته کشتی را از دیگر برنامه‌های هفته کارگر عنوان و تصریح کرد: این برنامه با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.
رییس اداره تعاون کارورفاه اجتماعی درخصوص بیمه بیکاری ونرخ بیکاران هم گفت بیمه بیکاری جزو مواردحمایت های اجتماعی دولت ازکارگران بیمه شده ای می باشد که خارج ازاراده خود بیکارشده اند.
وی گفت درسال گذشته ازمجموع ۵۳۰ مقرری بگیربیمه بیکاری دراستان تعداد۱۶۵ مقرری بگیرمربوط به کهگیلویه بزرگ بوده است.
این مسئول خواهان همکاری بیشترسازمان تامین اجتماعی درزمینه قانون بیمه بیکاری وآیین نامه منتسب برای جلوگیری ازمشکلات عدیده درخدمت رسانی به قشرزحمتکش جامعه بیان کرد.
وی بااشاره به به این موضوع مواردی از نقض قانون رابیان نمود
۱. بی توجهی به تصمیمات کمیته تفاهم نامه مشترک کار وتامین اجتماعی
۲. مخالفت مکرر با متقاضیان مقرری بیمه بیکاری که درپروژه های عمرانی مشغول بکارهستند علی رغم تاکیدموکدقانون گذار دربندیک تفاهم نامه
۳. بی توجهی سازمان تامین اجتماعی استان به تصمیمات شهرستان ودخالت های بی ضابطه در امورات محوله وگاها حذف یک طرفه مقرری بگیران از ادامه دریافت حقوق و….

پهناورهمچنین درخصوص اماربیکاری هم گفت تنها مرجع رسمی اعلان تعداد بیکاران مرکز آمارایران می باشد.که درسال ۹۰ تعداد بیکاران را ۸۵۰۰ نفربیان کرده
اما براساس آمارموجوددرمراکزکاریابی حدود۱۰۰۰۰ نفرمی باشند که قطعا باتوجه به عدم وجودتمایل بخشی عظیم ازمتقاضیان به ثبت نام درمراکزمذکور این آمار یک آمارحداقلی می باشد.
یوسف پهناور ادامه داد
اداره تعاون کارورفاه اجتماعی درنگرش عام جامعه ،اشتغالزا تلقی می شوددرحالی که اشتغال یک مقوله فرابخشی می باشد.
این اداره درکنارسایراجزای تشکیل دهنده دولت نظیراداره فنی وحرفه ای جهادکشاورزی وسازمان میراث فرهنگی  ،سازمان صنعت معدن و….درقالب دبیرخانه کارگروه نقش هماهنگی دستگاه های عضورا دارامیباشد.این مسئول خاطرنشان کرد
اداره تعاون کارورفاه اجتماعی دارای رسالت های ذاتی نظیر تنظیم روابط کارگروکارفرما وصیانت ازنیروی انسانی موجود
رسیدگی به شکایات کارگران وصدوحکم قانونی علیه خواندگان دعوا واجرای مفادآن ازجانب اجرای احکام دادگستری، کارشناسی حوادث ناشی از کار وایجادشرایط عدم تکرارآن،نهی کارفرمایان از بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کارازطریق اهرم های اجرایی وبازدارنده قانونی،
تشکیل شرکت های تعاونی مندرج در اصل ۴۴ قانون اساسی که اصل اقتصادی نامیده می شودوحمایت های اجتماعی نظیر بیمه بیکاری و…است .
وی به رابطه مستقیم اشتغال وشبکه بانکی اشاره نمود و تصریح کردایجاداشتغال تقریبا متناسب با تزریق نقدینگی وپرداخت تسهیلات می باشدکه تبعا درصورت تعریف تسهیلات اشتغالزایی در سال جدید ازجانب دولت اقدامات مقتضی نیز عملیاتی خواهندشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت