پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1395 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 1790

احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و فعال سیاسی اصولگرا گفت: «در ایران اسلامی هر مسئولی باید بداند که علاوه بر پاسخگویی در جهان دیگر، در این دنیا نیز باید پاسخگو اعمال خود باشد.»

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب:

با افشای سوءمدیریت دولت احمدی نژاد در غارت دو میلیارد دلار از دارایی های ایران توسط آمریکا، بار دیگر بحث محاکمه احمدی نژاد در کشور مطرح شده است. اخیرا علی مطهری درباره حضور مجدد محمود احمدی نژاد در عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد ابتدا باید محاکمه شود، بعد به عنوان نامزد انتخابات خود را معرفی نماید.
چه لزومی برای محاکمه احمدی نژاد وجود دارد؟
احمدی نژاد به ملت ایران ظلم کرد
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و فعال سیاسی اصولگرا گفت: «در ایران اسلامی هر مسئولی باید بداند که علاوه بر پاسخگویی در جهان دیگر، در این دنیا نیز باید پاسخگو اعمال خود باشد.»وی با بیان اینکه اگر نسبت به خطاها و عملکرد مسئولان بی تفاوت باشیم طبیعی است که باید شاهد خیلی از مسائل و تکرار آن باشیم اظهار کرد: «در اسلام تنبیه و تشویق جزء اصول ما است. لذا اگر کسی خطایی کرد مشروط به اینکه حقوقی از وی ضایع نشود باید پاسخگوی عمل خود باشد.»

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: «در رابطه با محاکمه احمدی نژاد باید گفت هیچ مصونیتی برای هیچ شخصیتی در کشور ما وجود ندارد. کسی که خطا می کند باید پاسخگو باشد.»

وی ادامه داد: «احمدی نژاد به دلیل مهارتی که در پنهان کردن خطاهای خود دارد شاید خیلی از خطاهای وی هنوز مشخص نباشد اما مطمئن باشید روزی این مسائل آشکار خواهد شد.»

کریمی گفت: «در هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد عایدی ما از نفت بیش از ۲۶ سال درآمد ما از نفت بود که مسلما با مسائلی که داریم باید در این مقطع به صورتی عمل می کردیم که تمام زیربنا و بنیاد اقتصادی ما در حالت استحکامی قرار می گرفت که دشمن طمع نکند. این در حالی است که خیلی از تحریم ها در اثر بی تدبیری و بی مدیریتی احمدی نژاد ایجاد شد و اگر در زمان خود اقدامات لازم انجام می گرفت این همه مشکل برای ما پیش نمی آمد و به ملت ایران ظلم نمی شد.»

وی ادامه داد: «چطور امکان دارد در کشور ما با این همه دانش و مطالعاتی که صورت می گیرد یک نفر این مقدار به ملت ایران ظلم کند؟ لذا حتی اگر همه موارد آقای احمدی نژاد را کنار بگذاریم و صرفا همین یک موضوع سوء مدیریت ایشان را پیگیری کنیم برای محاکمه ایشان در پیشگاه قانون و ملت ایران کافی است.»

وی افزود: «من معتقدم احمدی نژاد حتی اگر خودش میل نکرد، اما حتما حیف کرده است.»

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: «احمدی نژاد در موضوع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر اساس قانون عمل نکرد و از سی درصد سهم تولید حتی یک ریال پرداخت نکرد و لذا رکود اقتصادی امروز و وضعیت نابسامان تولید نتیجه هشت سال جنایات احمدی نژاد در رابطه با تولید است.»

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا محاکمه احمدی نژاد به نفع نظام است؟، گفت: «در نظام جمهوری اسلامی مصونیتی وجود ندارد و تعهدی به کسی داده نشده است.»

وی افزود: «اگر امروز مسئولین برای محاکمه احمدی نژاد اقدام نکنند و زمانی که وی اعلام کاندیداتوری کرد بخواهند وی را ردصلاحیت کنند طرفدارانش نمی گویند چون خطا کرده بود رد صلاحیت شد؛ بلکه خواهند گفت چون رای می آورد اجازه حضور در انتخابات را به وی ندادند و در این شرایط هزینه این موضوع را نظام باید بپردازد.»

کریمی تصریح کرد: «لذا مسئولین باید همین امروز به فکر باشند و درباره تاخیر در محاکمه احمدی نژاد به مردم پاسخ دهند که فردا دیر است و تاخیر در محاکمه ایشان تبدیل به معضل بزرگی خواهد شد.»

محاکمه احمدی نژاد به نفع نظام است
اما ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا گفت: «محاکمه احمدی نژاد باید توسط قوه قضائیه صورت بگیرد و این امر نیازمند این است که شکایتی مستند از ایشان وجود داشته باشد.»

وی ادامه داد: «قوه قضائیه خوش بختانه بر خلاف بسیاری از فضاسازی ها درباره دولت احمدی نژاد بی ملاحظه و بی محابا عمل کرد و چند نفر از معاونین از جمله معاون اول ایشان را دستگیر کرد که نشان داد ملاحظه خاصی درباره دولت ایشان ندارد.»

وی افزود: «لذا توصیه بنده این است که دولت فعلی که اکنون به اطلاعات و آمار دسترسی دارد به جای کار سیاسی موارد شکایت خود از دولت قبل را به صورت مستند به قوه قضائیه ارجاع دهد. این کاری است که به نفع منافع ملت است. یعنی اگر دولت یازدهم به دنبال کار سیاسی نیست و موارد تخلفی در دولت قبل می بیند آنها را به صورت مستند و بدون جار و جنجال به قوه قضائیه ارجاع دهد.»

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: «منتهی بنده یک مورد هم سراغ ندارم که دولت فعلی چنین کاری کرده باشد. در حالی که این روالی است که در خیلی از کشورها صورت می گیرد.»

ایمانی در پاسخ به این سوال که محاکمه احمدی نژاد چه ضرورتی دارد و آیا به نفع نظام است؟، گفت: «بله به نفع نظام است و هیچ اشکالی ندارد. این موضوع نشان دهنده استحکام یک نظام سیاسی است و در کشورهای دیگر هم این اتفاق می افتد. لذا هر مسئولی در حیطه وظایف خود تخلفی کرده باشد باید محاکمه شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت