پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1396 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 19689

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

بازه زمانی میزان اشعه فرابنفش به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود

با توجه به این‌که در ساعات پیک افزایش میزان اشعه فرابنفش که بین ساعت ۱۴ تا ۱۷ است و به مدت کوتاه برای دقایقی میزان این اشعه افزایش می‌یابد، با قرار گرفتن افراد در معرض تابش نور خورشید احتمال افزایش آثار نامطلوب این اشعه بر سلامتی وجود دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با همکاری ادارات ونهادهای متولی بازه زمانی افزایش میزان اشعه فرابنفش به مردم خوزستان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اطلاع‌رسانی بازه زمانی افزایش میزان اشعه فرابنفش در حاشیه جلسه کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی گرمای هوا و تشعشعات نور خورشید به مردم گفت:پیرو جلسه کارگروه گرمای هوا و تشعشعات نور خورشید در استانداری، تشکیل دو کمیته آموزش، اطلاع‌رسانی و خدمات رفاهی در زیرمجموعه این کارگروه به تصویب رسید.

کیامرث حاجی‌زاده  افزود:کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی با محوریت مدیریت بحران، صدا و سیما، معاونت بهداشت علوم پزشکی، هلال احمر، محیط زیست، هواشناسی و شهرداری و شرکت‌های آب و برق تشکیل و نخستین جلسه این کمیته امروز برگزار شد.
حاجی زاده ادامه داد:این خدمات شامل احیای سقاخانه‌ها، نصب آب‌سردکن در معابر شهری و برنامه‌ریزی برای مسقف کردن برخی خیابان‌های پرتجمع و پرازدحام اصلی این شهرها و بهسازی سیستم تهویه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و تاکسیرانی است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد: تامین اعتبار خریداری یک دستگاه سنجش اشعه فرابنفش به‌منظور سنجش میزان این اشعه نخستین مصوبه این جلسه بود.
وی افزود:خریداری و نصب دو دستگاه تلویزیون شهری که جزو تعهدات اداره‌کل هواشناسی خوزستان بود، انجام شده است و ظاهرا از فردا این تلویزیون‌ها فعال می‌شوند.
حاجی زاده تصریح کرد با توجه به این‌که در ساعات پیک افزایش میزان اشعه فرابنفش که بین ساعت ۱۴ تا ۱۷ است و به مدت کوتاه برای دقایقی میزان این اشعه افزایش می‌یابد، با قرار گرفتن افراد در معرض تابش نور خورشید احتمال افزایش آثار نامطلوب این اشعه بر سلامتی وجود دارد.
وی گفت:مقرر شد با اعلام این بازه زمانی به شهروندان، ارائه آموزش‌های لازم به منظور اجتناب از ترددهای غیرضروری در این ساعات و در صورت ضرورت تردد استفاده از چتر، کلاه یا عینک آفتابی در بیرون از منزل پیگیری شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت