پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1396 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 20442

رئیس اتاق بازرگانی ایران در یاسوج مطرح کرد

بسیاری از مسئولان ما به دنبال خرید محبوبیت هستند/برخی اقدامات گروه های سیاسی به تولید و صنعت کشور ضربه زده است

شافعی اظهار داشت : با استفاده از امکانات محلی به دنبال توسعه کشور هستیم که باید دیوار بین مرکز و سایر استان‌ها شکسته شود و اختیارات سطح کشور توزیع شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گردهمایی رووسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در یاسوج برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب،غلامحسین شافعی در این گردهمایی افزود : از طرفی به استانداران لقب والی میدهند اما از طرف دیگر اختیارات آنها را کم می کنند .

وی با بیان اینکه نگاه به استانداران در کشور هزینه‌ای است ، اظهار داشت : دولت باید سطح اختیارات مدیران ارشد استان‌ها را بالا برده و قدرت و میدان فعالیت اقتصادی را برای استانداران باز کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات کشور ریشه تاریخی و برخی ریشه فرهنگی دارد، افزود : با اقدامات وصل پینه‌ای این مشکلات برطرف نخواهند شد .

رئیس اتاق ایران بازرگانی ایران تصریح کرد : گروه‌های سیاسی در نقاط مختلف کشور اقداماتی را انجام داده‌اند که موجب ضربه زدن به بخش تولید و صنعت کشور شده است .

شافعی با بیان اینکه توزیع نامتوازن امکانات ریشه عمیقی دارد ، اظهار داشت : هر جایی که گروه‌ها در حکومت‌ها ذی‌نفوذ بودند این اتفاق رخ داده است .

وی عنوان کرد : گروه‌های سیاسی در نقاط مختلف کشور اقداماتی را انجام داده‌اند که موجب ضربه زدن به بخش تولید و صنعت کشور شده است .

این مسوول رسیدگی به مسائل و مشکلات روزمره را از وظایف بخش خصوصی و اتاق بازرگانی دانست و گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید کاری‌تر به مسائل وارد شوند و مشکلات را حل کنند.

شافعی با بیان اینکه مسوولان کشور باید به دنبال مصلحت مردم باشند نه رضایت توده مردم، افزود: بسیاری از مسوولان ما به دنبال خرید محبوبیت هستند که این رویه باید تغییر پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مصلحت مردم به رضایت مردم ترجیح داده شود، گفت: باید بر اساس توانمندی‌های و استعدادهای مناطق محلی کشور برنامه‌ریزی شود.

این مسئول با بیان اینکه همواره ملاحظات سیاسی جایگزین دیدن توانمندی ها و امکانات شده است، گفت: اتاق بازرگانی مدتی است که به این موضوع دقت کرده که با کمک دولت شرایط توسعه را فراهم کند.

وی از ارائه بسته جدید توسعه منطقه‌ای در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: بسته جدید توسعه منطقه‌ای با شروع دولت دوازدهم ارائه می‌شود که باید با واقع‌بینی به سمت توسعه متوازن برویم.

شافعی اظهار داشت : با استفاده از امکانات محلی به دنبال توسعه کشور هستیم که باید دیوار بین مرکز و سایر استان‌ها شکسته شود و اختیارات سطح کشور توزیع شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت