پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آذر 1396 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 27658

متن و حاشیه بازدید استاندار از چاروسا ؛

از مدیرانی که درحوزه کاری بی اطلاع هستند تا مدیرانی که آبروداری کردند/آقای استاندار!ما هم دل داریم هم درد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای اینکه به پتانسیل ها وظرفیت های دوبخش دیشموک وچاروسا اطلاع پبداکند با جمعی ازمدیران کل ازاین دو بخش بازدید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

سفر استاندار کهگیلویه وبویراحمد به بخش چاروسا و حضوردر شورای اداری این بخش حاوی نکات فراوان وقابل تاملی بود.

نکته برداری خبرنگارصدای جنوب حاوی گوشه ای ازاتفاقات این سفر کاری است.

راس ساعت ۸ کاروان دولت تدبیروامید از دهدشت عازم دوبخش محروم چاروساودیشموک شد.

دراین سفر استانداررا جمعی از مدیران استانی همراهی میکردند.

مدیرانی که اگر خیلی ازانهادراین بازدید حضور نداشتند اتفاق خاصی نمی افتاد زیرااطلاعات ناکافی و اشنانبودن انهابه این دوبخش درحوزه کاری موجب تعجب همگان می شد.

استاندار درابتدا ازروند جاده ای که عمری درازدارد بازدیدنمود.

جاده پاتاوه- دهدشت ازپروژه های سفرمقام معظم رهبری است.

علی محمد احمدی در بازدید خود از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت روند اجرای آن را کند و ناراضی کننده دانست.
وی تصریح کرد که در اسرع وقت در نشستی با حضور مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا، پیمانکار طرح و راه و شهرسازی استان روند هزینه کرد دقیق این میزان اعتبار مشخص و ادامه روند اجرای طرح نیز تعیین تکلیف خواهد شد.
روند اجرای قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی کند است و به گفته پژمان نیک اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با این روند بهره برداری از این طرح تا پایان سال ۹۷ نیز ادامه می‌یابد.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد، دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
روند کند این طرح ملی در حالی است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ظرف سال گذشته تاکنون افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به آن تزریق شده است.
محمد علی علیمردانی افزود: این میزان اعتبار به مجری طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا ابلاغ شده اما گویی در مسیر اجرای طرح هزینه نشده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.

استاندار هرچند درباره شرایط  جاده پاتاوه دهدشت غمگین وناراحت بنظرمی رسید اما گل لبخندبرلبان وی درجریان بازدیدازپروژه گازرسانی به این دوبخش محروم نقش بست.

به قلعه رییسی که رسیدیم کاروان ابتداباشهدای این شهر تجدیدمیثاق نمود.

و شرکت درنشست شورای اداری مهم ترین برنامه کاری امروز استاندار منظم و قاطع استان بود.

دوصفتی که تا لحظات اخر بازدید ازهردو بخش ،پشت تریبون بسیاربکاربرده شد.

درنشست شورای اداری امام جمعه قلعه رییسی ازمواضع عدالت محور استاندار در هفته های اخیر قدردانی کرد.


حجت الاسلام صلواتی ازمدیران پروازی انتقاد کرد و نسبت به خارج نمودن مددجویان کمیته امداد باتوجه به فقرشدیدمردم بشدت معترض شد.
وی ازپیشرفت لاک پشتی راه ارتباطی قلعه رییسی به دهدشت نیز ناراضی بود ونبودشهردار را به دلیل مشکلات ودرگیری های شورا متذکرشد.
صلواتی درادامه نیازهای جوانان رادربحث ورزش یاداوری کرد.
سپس پرواز بخشدار چاروسا گزارشی از روند مشکلات بخش ارایه کرد و با تذکراستانداردر بیان حرفهای تکراری روبرو شد.
پرواز وقتی خواست به حرفهای امام جمعه گریزی بزند بازهم استاندار تذکرداد وگفت اینجانیامدیم نبش قبر کنیم.
علیمردانی وقتی خواست از روند تکمیل محور قلعه رییسی دهدشت دفاع کند استاندار گفت:ایابرای ساخت ۲کیلومترجاده ۲سال زمان نیاز است؟
این تذکر باعث شدتاعلیمردانی دیگر ادامه ندهد.
سپس درزمینه بحث مشکلات کشاورزی استاندار از رییس سازمان جهادکشاورزی توضیح خواست.
جعفرگوهرکانی که تقوی و زاریان مدیران شهرستان وبخش رادرکنارخود می دید بادست پر حضوریافته بود.


گوهرکانی گفت:نگرانی های کشاورزان بحق است و مطالعات احداث سد رابرای ابیاری ۱۰۰۰هکتار باکمک منابع اب دردستورکارداریم.
وی ادامه داد این پروژه به دلیل ویژگی ها مسایل فنی ولزوم تاییدیه وزارت خانه های نیرووجهاد با نگاه کارشناسی وبراورد دقیق طبق خواسته انها از اهمیت خاصی برخورداراست.

گوهرکانی این راهم گفت که براساس مطالعات شرکت مشاور سازمان ارقام ارایه شده طول وناج سد  مطلوب وزارتخانه نیست.
استاندار پس ازشنیدن توضیحات کامل گوهرکانی وابرازرضایت از این موضوع سخنان داوودی مدیرمنابع اب استان رانیزشنید وگفت باهمکاری هردودستگاه سازه محدودترازنظرطول وتاج و حجم اب پیشنهادشود واستانداری هم به نوبه خود حمایت و موضوع رادنبال می نماید.

دراین بین کریمی عضو شورای شهر وقتی خواست به نمایندگی ازشورا سخن گوید استانداراجازه نداد و گفت نوبت شما هنوزنرسیده بگذارید مدیران صحبت کنند.

دیگرمدیری که استاندار ازسخنان کامل وی رضایت داشت رحمان خادم مدیرکل شرکت گازاستان بود.


خادم بابیان اینکه باگازرسانی به دیشموک وقلعه رییسی ۱۰۸ روستاودوشهر باجمعیتی ۳۰هزارنفری ازنعمت گازبهره مند میشوند گفت:شبکه گذاری داخلی دیشموک درهفته اینده پایان می یابدوانشاالا دهه فجر شاهد روشن شدن شعله گاز درقلعه رییسی خواهیم بود.
استاندار که خوشحال به نظرمی رسید ازاین صحبت مدیرکل گازکه گفت: منابع طبیعی هم همکاری کند حمایت کرد و تاکید نمود تمامی ادارات برای تسریع این پروژه ملی همکاری نمایند.
یکی ازنکات قابل توجه نبود نماینده ویامسیولی درحوزه ورزش بود هرچندکه استادیوم ورزشی وسالن بخش زیادی ازدرخواست های مردم ومسیولان چاروسایی بود.
دراین بین فرماندار کهگیلویه فرصت راغنیمت شمرد وگفت:تاپایان اذرماه استادیوم قلعه رییسی بااعتبار۴۰۰ میلیون تومانی به مناقصه گذاشته می شود.
جلال فر نماینده استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگرمسیولی بود که گزارش داد.
این مسیول توانبخشی و خروج ارام مددجویان را تصمیمات کشوری بیان کرد.
وی گفت در چاروسا یک درصد مددجویان راپس ازفراهم نمودن شغل خارج می نماییم اما سایرخدمات رابه انهاارایه میکنیم.
کریمی عضوشورای شهرقلعه رییسی خطاب به استاندار گفت می خواهم درددل کنم.
استانداردرپاسخ گفت: هم دل درد داریم و هم درد دل.
این سخن استاندار موجب خنده حضارشد.
وی توضیحات این عضو شورا در بخش اب وکشاورزی را نیازمند بحث تخصصی دانست و خاطرنشان کرد به نظرمتخصصان احترام بگذاریم قطعا انها بهتر تشخیص می دهند.
وی برق اضطراری بیمارستان را حق طبیعی مردم بیان کردوازداوری مدیرشبکه بهداشت ودرمان شنید که اعتبارتامین شده و پس ازطراحی سیستم تاپایان سال اجرامیشود .
دراین بین احمدی با مدت زمان مخالفت کرد و گفت تاپایان سال زمان زیادی است.
کریمی عضوشورا دیگرخواسته ها را استقراربانک ملی و ماشین اتش نشانی بیان کرد وگفت گاهی برای تعویض لامپ معابر بالابر از دیگر مناطق تهیه میکنیم.
بحث شهرستان شدن قلعه رییسی اززبان این عضو شورای شهر جاری شد.
سخنی که واکنش نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار را در روز های واپسین مسیولیتش در پی داشت.
نیک اقبالی گفت موضوع درتقسیمات کشوری درحال بررسی است.
وی ادامه داد مشکلات دوبخش چاروسا و دیشموک از سوی بنیادبرکت پیگیری شده وتاکنون گام های مهمی برداشته شده است.
این مسیول گفت:بااحداث سدبالیاب و توسعه مشاغلی مثل پرورش ماهی وگاوداری وگیاهان دارویی باحمایت بنیادبرکت بسیاری ازمشکلات این بخش هابرطرف خواهدشد وشاهد شکوفایی وتوسعه انهاخواهیم بود.
زمان که گذشت نوبت به ان روی سکه مدیران کلی رسید که حداقل دراین نشست امادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات استاندار را درباره بخش چاروساونیازمندی های ان نداشتند و به اصطلاح اگاهی نداشتند.
استاندار ازمشکلات خانواده های معلول ولزوم رسیدگی به مشکلات انهاگفت.
وی خطاب به مدیرکل بهزیستی استان امار معلولین این بخش را جویا شدواینکه برای رفع نیازهای انهاازقبیل مسکن چه اقداماتی انجام شده است.
موسوی امجد بارها درحین توضیحات خود ازاستاندارشنید که شفاف پاسخ دهید.
وی گفت دراستان ۱۸۵۰۰ معلول داریم و استاندارپاسخ داد به قلعه رییسی بپرداز…
این مدیرکل گفت برای ۲خانواده از۲۴ خانواده ۲معلولی مسکن ساخته ایم.
احمدی که ناراحت بنظر میرسید تاکید کرد  دراین شرایط برای  خانواده هایی که معلول ندارند ویا ۱معلول دارند زندگی سخت است وچه رسد به اینکه خانواده ۲معلول داشته باشند.
وی به موسوی امجد گفت جدی ترپیگیری کنید ،حداقل خانواده های دارای معلول ذهنی نباید چنین گرفتاری داشته باشند.
علی محمد احمدی افزود محروم ترازاین منطقه نداریم و مشکلات طی نامه ای به رییس سازمان بهزیستی کشور منتقل شود تاچاره سازی کنیم.
از مدیرکل بهزیستی که بگذریم نوبت به مدیرکل اموزش وپرورش رسید.
وی تعدادمدارس را ۹۰ مدرسه برشمرد و اظهارکرد هم اکنون مدرسه ای نداریم که دانش اموزان ازفاصله دور باسرویس ایاب وذهاب خودرا برسانند.
درهمین حین یکی از کارکنان اداری قلعه رییسی باصدای بلند گفت:اتفاقا مدرسه داریم وزیادهم داریم.
این کارمند ادامه داد دربرخی ازمناطق دانش اموزان تا۵ کیلومتر خودراپیاده به مدرسه میرسانند.
زارع پور سوالات استاندار را که در زمینه مدارس کپری وکانکس وهمچنین وسایل گرمایشی را به محرابی محول کرد.
مدیرنوسازی مدارس استان بی خبرازهمه جا بصورت کلی پاسخ دادوهمین پاسخ واکنش تند استاندار را در پی داشت.
احمدی گفت:شمامسیولید و باید اطلاعاتت دقیق باشد.
وی گفت به تمامی مدارس کارشناس میفرستم ونوع بخاری و شرایط را باعکس میفرستم تاشمابدانید اینجا چه خبراست.
مدیرکل گازاستان درهمین حین خبراز اهدای ۱۰عدد بخاری و موکت برای مدارس قلعه رییسی داد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت مگرمیشود اینجا بچه های ما بلرزد و درزیربرف به فکرانهانباشیم در حالی که همه برای جمع اوری کمکها به زلزله زدگان کرمانشاه بسیج میشویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه وبرای جمع بندی نشست شورای اداری بخش چاروسا گفت: بهره گیری از ظرفیت بنیاد برکت فرصتی مناسب برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله بخش چاروسا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

علی محمداحمدی اظهار داشت: یک تیم کارشناسی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بخش چاروسا برای معرفی به بنیاد برکت تشکیل و فعال شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، افزود: بخش چاروسا دارای قابلیت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف بوده و باید مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تلاش جهادی درصدد شکوفایی روزافزون این قابلیت‌ها باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان اجرایی این استان در سفر به مناطق و شهرستان‌های مختلف استان کاهش مشکلات راه‌های ارتباطی است.
احمدی عنوان کرد: سعی می‌شود از محل‌های گوناگون به ویژه اعتبارات بنیاد برکت برای توسعه هر چه بیشتر راه‌های ارتباطی مناطق و شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله بخش چاروسا استفاده شود.
وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: عملیات گازرسانی به ۲ بخش چاروسا و دیشموک امیدوار کننده بوده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۵ کیلومتر خط انتقال و ۳۰۰ کیلومتر شبکه داخلی در این طرح اجرا و فازهای اول و دوم آن نیز به اتمام رسیده است.
احمدی اظهار داشت: گازرسانی به شهر قلعه رئیسی یکی از خدمات ماندگار دولت یازدهم بوده و پیش بینی می‌شود تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در حوزه آب و خاک بخش چاروسا مستلزم برنامه ریزی دقیق و اصولی توسط متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید اهتمام جدی و یکی از اولویت‌های مهم کاری مسئولان اجرایی این استان ارائه خدمات زیربنایی در بخش چاروسا در راستای محرومیت زدایی از این منطقه باشد.
احمدی عنوان کرد: شهرداری‌های دارای دغدغه خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم و توسعه شهری مورد حمایت همه جانبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرند.
وی ابراز داشت: در صورت انجام تقسیمات جدید کشوری توسط وزارت کشور پیگیری‌های لازم برای شهرستان شدن قلعه رئیسی از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان با توجه به فقر و محرومیت بخش چاروسا باید در کنار توانمندسازی افراد و خانوارهای زیر پوشش توجه ویژه‌ای نیز به ارائه خدمات بیشتر به مردم این منطقه داشته باشد.
احمدی اظهار داشت: چمن و تجهیزات ورزشگاه شهر قلعه رئیسی که حدود ۱۰ سال نیمه کاره مانده بود در سال جاری اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال برای ساخت آن اختصاص یافته است.
وی افزود: عملیات چمن کاری و تأمین امکانات مورد نیاز این ورزشگاه تا اواخر آذر سال جاری به مناقصه گذاشته می‌شود.
احمدی بیان کرد: خدمت رسانی به تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق محروم از جمله بخش چاروسا همواره مدنظر مسئولان اجرایی این استان بوده و در اولویت برنامه‌های آنان باشد.
بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه و با جمعیتی افزون بر ۲۱ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت