پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1397 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 34527

ویژه برنامه «تربت پاک» برای بررسی مشکلات گلزار شهدای کهگیلویه برگزار شد

علی پوزش برگزاری چنین برنامه‌هایی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه باید این شعار به صورت عملی در جامعه نهادینه کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

ویژه برنامه «تربت پاک» پیرامون مشکلات گلزارهای شهدای این شهرستان با حضور فرماندار، بخشداران تابعه، شهرداران، دهیاران و روسای ادارات مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، علی پوزش برگزاری چنین برنامه‌هایی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه باید این شعار به صورت عملی در جامعه نهادینه کنیم.

فرماندار کهگیلویه گلزارهای ساماندهی نشده در این شهرستان را ۱۹ گلزار شهید عنوان و با بیان اینکه از این تعداد ۴ گلزار آن یادمان شهدای گمنام هستند، گفت: به دلیل تغییر در طرح المان شهدای گمنام دهدشت، ساماندهی آن به طول انجامید و امیدواریم در سال ۹۷ به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ میلیون تومان برای ساماندهی قبور شهدا در سال گذشته در نظر گرفتیم، عنوان کرد: ساماندهی قبور شهدا وظیفه ما است و این کمترین کاریست که می‌توان برای شهدا انجام داد.

پوزش امنیت و آرامش کنونی ما را مرهون جانفشانی خون پاک شهدا دانست و بیان کرد: با الگوگیری از سیره و اندیشه شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج نماییم.

فرماندار کهگیلویه متولی یادواره‌های شهدا را بنیاد شهید و سپاه پاسداران عنوان و افزود: هیچ دهیاری حق ندارد خودسرانه اقدام به برگزاری یادواره نماید و باید از قبل با یکی از این دو نهاد هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشد.

وی خواستار تأمین آب، برق و بهسازی جاده دسترسی قبور شهدا از متولیان امر در این راستا شد.

پوزش هم‌چنین خواستار در نظر گرفته شدن تسهیلات بیشتر برای ایثارگران شهرستان کهگیلویه از بنیاد شهید استان شد.

وی با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت کشور و بنیاد شهید، گفت: ساماندهی قبور شهدا عملاً از حوزه بنیاد شهید خارج شد و در شهر به عهده شهرداران و در روستاها به عهده دهیاران خواهد بود.

سید کمال‌الدین دولتخواه در این برنامه اظهار داشت: جنگ هشت ساله به عنوان بزرگترین جنگ قرن بیستم گریبانگیر ملت ایران شد و انسان‌های زیادی برای دفاع از کیان و ناموس این مملکت شربت شهادت نوشیدند.

رئیس بنیاد شهید کهگیلویه از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهم‌ترین فرهنگ در کاهش انواع مشکلات اجتماعی نام برد و تصریح کرد: با ترویج این فرهنگ به دنبال پرورش نسل فاخر و انقلابی باشیم.

وی ساماندهی قبور شهدا و سرلوحه قرار دادن اندیشه شهدا را یکی از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: گنجینه فرهنگ قبور شهدا را روز به روز افزایش دهیم.

دولتخواه تعداد گلزار شهدای کهگیلویه را ۱۳۵ گلزار عنوان و بیان کرد: از این مجموع ۱۹ گلزار هنوز ساماندهی نشده که  ۴ گلزار آن قبور مطهر شهدای گمنام هستند.

این مسوول از واگذاری ساماندهی قبور شهدا در شهر به شهرداران و در روستاها به دهیاران خبر داد و بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه وزرات کشور و بنیاد شهید، اداره بنیاد شهید فقط کار نظارت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت ساماندهی برخی قبور شهدا در سالیان گذشته به خوبی انجام نشده است، گفت: اعتبار مجدد برای ساماندهی این قبور تخصیص داده نخواهد شد و دنبال این هستیم که از ردیف دیگر این قبور ساماندهی شوند.

دولتخواه بنیاد شهید و سپاه را متولی برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و با بیان اینکه روز به روز به فضای انتخاباتی نزدیک می‌شویم، عنوان کرد: دهیاران از هرگونه یادواره‌های قومی قبیله‌ای که صبغه سیاسی دارند بپرهیزند.

وی ضمن تشکر از شهرداری دهدشت در خصوص همکاری با بنیاد شهید، خواستار قرار دادن قطعه صالحین در قبرستان جدید و ساماندهی کنده‌کاری جلوی گلزار شهدای دهدشت از شهرداری شد.

علی‌محمد شفاعت‌نیا دهیار دهستان راک نیز به عنوان نماینده دهیاران به گوشه‌ای از مشکلات قبور شهدا پرداخت.

شفاعت‌نیا از شهدا به عنوان افتخار آفرینان برای نظام جمهوری اسلامی یاد و اظهار داشت: خدمت به شهدا علاوه بر اینکه وظیفه همه مسوولان است، سعادت دنیوی و اخروی را برای همه انسان‌ها به دنبال دارد.

دهیار دهستان راک با بیان اینکه امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست، خواستار تبیین و ترویج اندیشه شهدا در جامعه خصوصاً برای نسل جوان شد.

وی، دهستان راک را یکی از پرجمعیت‌ترین دهستان‌های بخش مرکزی عنوان و با بیان اینکه این دهستان ۹ شهید والا مقام تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده است، گفت: متأسفانه ساماندهی که برای قبور این شهدا انجام گرفته در شأن و منزلت آن‌ها نیست.

شفاعت‌نیا با بیان اینکه به هنگام بارندگی امکان تردد در بیشتر قبور شهدای شهرستان کهگیلویه وجود ندارد، خواستار حضور مسوولان در این گلزار شهداها شد و بیان کرد: جای تأسف است که بهترین نماد سرزمین ما دارای چنین وضعیتی باشند.

وی با بیان اینکه در آستانه عید نوروز طراحی‌هایی برای قبور شهدای دهستان راک انجام شد، گفت: اما در زیرساخت‌ها مشکلات فراوان است و امید می‌رود مسوولان با همکاری دهیاران این مشکلات را برطرف نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت