پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مرداد 1397 ساعت 12:05:: شناسه خبر: 39661

فرماندارچرام:

تحول عظیم در کشاورزی چرام با اجرای سد آبریز مارون ۲

با اجرای سد آبریز زمینه را برای مهاجرت معکوس به منطقه مساعد کنیم

تحول عظیم در کشاورزی چرام با اجرای سد آبریز مارون۲

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب، هادی فتاحی‌اصل صبح امروز در نشست بررسی مطالبات اجتماعی با بیان اینکه این سد می‌خواهد پروسه واقعی خود را طی کند، اظهار کرد: طرح آبریز مسائل اجتماعی را مطرح می‌کند.

فرماندار چرام با اشاره به این مطلب که در هر منطقه‌ای خرده فرهنگ‌های اجتماعی و قبیله‌ای و منافع فردی وجود دارد عنوان داشت: در مناطق ما، منافع فردی را بیشتر ترجیح می‌دهند و این می‌طلبد که روی سرمایه اجتماعی بیشتر بحث کرد و از ظرفیت افراد ذی نفوذ داخل و بیرون منطقه استفاده کرد.

وی به جلوگیری از مهاجرت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تنها سالمندان در روستاها مانده‌اند و بیشتر اهالی به دلیل عدم شغل به شهرها و حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند،اما خوشبختانه اگر زمینه کاری فراهم شود مهاجرت کننده ها به مناطق برمی‌گردند، بنابراین برای سرمایه اجتماعی باید اعتماد مردم را بالا ببریم.

فتاحی‌اصل اضافه کرد: با اجرای سد آبریز زمینه را برای مهاجرت معکوس به منطقه مساعد کنیم و امتیازهای ویژه‌ای برای برگشت در نظر بگیریم، مزایای اولیه طرح از مهاجرت بی رویه جلوگیری کرده و ایجاد شغل پایدار می‌کند.

فرماندار چرام تصریح کرد: با انتقال آب به چرام و دیگر مناطق فشار را بر مرکز استان برمی‌داریم چرا که بیشتر مردم به خاطر شغل و آب و هوا به یاسوج مهاجرت کردند که معضلات زیادی به وجود آمده اما با اجرای طرح آبریز از این مسئله جلوگیری به عمل خواهد آمد و مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر این مسئله که شهرستان چرام پتانسیل بالایی در زمینه خاک و کشاورزی دارد، ابراز کرد: با این طرح حلقه گمشده ما پیدا می‌شود چرا که ما نیروی کار و زمین داریم و اگر آب هم بیاید شهرستان چرام در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند پایلوت کشور شود.

وی به بحث ذخیره آب در چرام نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرچشمه سد کوثر و آب کهگیلویه از چرام است اگر از این دو استفاده کنیم و ۵۹۲ حلقه چاه مسدود شود،به طور خودکار موجب ذخیره منابع آب زیر زمینی می‌شود.

وی متذکر شد: کارگروه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آب باید برگزار شده تا همه زوایای طرح بررسی و تبادل اطلاعات صورت گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت