پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مهر 1397 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 41542

در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

ویژه برنامه های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گردشگری امسال دو پروژه گردشگری از محل تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان جنب جاده اصفهان به یاسوج و در روستای دهنو کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش صدای جنوب، محمود باقری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری شعار روز جهانی گردشگری امسال را «گردشگری و تحول دیجیتالی»عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در دنیا سواد الکترونیکی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا در حوزه گردشگری استان نیز اقداماتی شروع شده است.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها در حوزه گردشگری به جذب گردشگر، درآمدزایی، اشتغال‌زایی و حتی توزیع سفرها کمک شایانی می‌کنند، گفت: در نخستین جشنواره «استارتاپ، ایده‌های خلاق گردشگری» که ماه گذشته در یاسوج برگزار شد ۱۲ طرح خلاق گردشگری مطرح شد که عموما نرم‌افزارهای جامع گردشگری بودند که جاذبه‌ها را معرفی می‌کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه صنایع دستی نیز با توجه به اینکه اغلب تولیدکنندگان صنایع دستی ما در روستاها هستند، فضای الکترونیکی می‌تواند برای ما یک بازار مجازی را تعریف کند تا هنرمندان ما بتوانند به آسانی تولیدات خود را در این فضا به فروش برسانند.

باقری بیان کرد: علاوه بر این، ما جاذبه‌های تاریخی زیادی داریم که می‌توانیم با گرفتن فیلم‌های سه‌بعدی از آنها، تور مجازی تعریف کنیم تا در این حوزه نیز شاهد افزایش جذب گردشگر باشیم.

وی عنوان کرد: از استارتاپ‌ها و کسانی که ایده‌های نو دارند و می‌توانند در این فضا اشتغال و درآمد ایجاد کنند حمایت مالی می‌کنیم تا بتوانند ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های هفته گردشگری اشاره داشت و عنوان کرد: در این هفته دو پروژه گردشگری از محل تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان جنب جاده اصفهان به یاسوج و در روستای دهنو کلنگ‌زنی می‌شود.

باقری غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری نشست با فعالیت حوزه گردشگری را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و ادامه داد: پاکسازی نمادین مسیرهای گردشگری در همه شهرستان‌های استان در دستورکار قرار گرفته که بر این اساس، از همه طبیعت‌دوستان دعوت می‌شود ساعت ۹ روز نهم مهرماه جهت اجرای این برنامه حضور پیدا کنند.

وی از برگزاری تور برای مدیران گردشگری و بازدید رایگان برای علاقه‌مندان به موزه در هفته گردشگری خبر داد و گفت: در این هفته همچنین گردشگران می‌توانند از فضاهای گردشگری استان با تخفیف حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد استفاده کنند.

درپایان این نشست از خبرنگار پایگاه خبری ملانیوز به جهت نقشی که این رسانه جهت ثبت ملی لباس لری استان کهگیلویه و بویراحمد ایفا کرد با اهدای لوح تقدیر و هدایای نفیس از صنایع دستی استان تجلیل بعمل آمد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت