پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1395 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 4497

پس از فشار افکار عمومی انجام می شود؛

ساماندهی تپه نورالشهداویادمان شهیدان گمنام دهدشت در دو ماه اینده

کار ساماندهی جاده دسترسی به یادمان در میان برنامه‌های شهرداری قرار می‌گیرد و تلاش داریم تا قبل از مهر ماه که زمان برگزاری کنگره ملی شهدا است تکمیل شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

چهارمین نشست ستاد فرعی کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وظایف کمیته‌های هفت گانه این ستاد ،در شهر دهدشت برگزار ومقررگردیدتمامی ادارات برای برگزاری این کنگره همکاری نمایند.

به گزارش صدای جنوب،فرماندار کهگیلویه بابیان اهمیت این کنگره گفت: امسال این افتخارنصیب استان شده که چنین کنگره ای رادرنیمه دوم سال میزبانی نماید.

علی پوزش برلزوم همکاری نهادهاوادارت با متولیان برگزاری کنگره تاکیدکرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیزدراین نشست گفت:برای هر کمیته برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که باید تا قبل از مهرماه عملیاتی شود.

سرهنگ برومندزاده افزود: کمیته عمران و یادمان‌ها با مسؤولیت شهرداری از مهمترین کمیته‌ها بوده که نصب  إلمان اسوه‌های مقاومت و ایثار در یکی از میادین شهر در این کمیته پیش‌بینی شده است.

سعیدبرومندزاده از برگزاری سه یادواره تا قبل از کنگره ملی شهدای استان خبر داد و افزود: تا مهرماه سال جاری یادواره شهدای شهرستان در دهدشت، یادواره شهدای چاروسا در قلعه‌رئیسی و یادواره شهدای بخش دیشموک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های این کمیته است، افزود: شهرداری نسبت به زیرسازی و آسفالت جاده این مسیر اقدام کند.

سرهنگ برومندزاده  با اشاره به حساسیت رسانه‌ها و ابهام‌هایی که درباره ساخت یادمان شهدای گمنام وجود دارد، بیان کرد: تأمین اعتبار از طریق استانداری و فرمانداری بر اساس کمیته برنامه‌ریزی مشخص و معمولاً اجرای این پروژه در شهرستان‌ها به بسیج سازندگی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اعتباری این یادمان با بنیاد شهید و سپاه نیست، افزود: بر اساس کمیته برنامه‌ریزی مبلغی به عنوان اعتبار ساخت تخصیص می‌دهند و مجری پروژه بسیج سازندگی یا پیمانکار شخصی تعیین می‌شود.

برومندزاده ادامه داد: سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، ۵۶ میلیون تومان به پروژه اختصاص داده شد که با توجه به وضعیت نامناسب و گله‌مندی مردم و رسانه‌ها انتظار می‌رودفرماندارشهرستان  امسال توجه بیشتری به اعتبارات یادمان صورت دهد.

به گفته وی، تاکنون هیچ اعتباری به ساماندهی یادمان شهدای گمنام سوق و قلعه رئیسی اختصاص داده نشده و اقدامی برای ساماندهی این یادمان‌ها انجام نشده است.

برومندزاده افزود: با توجه به وضعیت نگران‌کننده یادمان دهدشت و بلاتکلیفی دیگر یادمان‌ها تا ساماندهی این یادمان‌ها هیچ برنامه‌ای برای ورود شهدای گمنام به دیشموک نداریم.

فرمانده سپاه ناحیه دهدشت با تأکید بر اینکه قبل از ورود شهدای گمنام باید زیرساخت‌های لازم فراهم و اعتبار لازم تأمین شود، گفت: به همین خاطر با وجود پیشنهادهایی که در بحث ورود شهدای گمنام به دیشموک بوده اما مخالفت کردیم.

برومندزاده از واگذاری زمین محدوده تپه نورالشهدا به شهرداری برای فضاسازی خبر داد و تصریح کرد: در جلسه سال گذشته بخشی از زمین که متعلق به سپاه بود در قالب مصوبه‌ای به شهرداری واگذار شده بودو همین جاهم اعلام می کنم هرکمکی که از عهده ما برآید درجهت سامان دادن این تپه به شهرداری دریغ نمی کنیم.

جواد تخشاشهرداردهدشت نیز  اظهار داشت: المان رزمنده دفاع مقدس در یکی از میادین شهر دهدشت نصب می‌شود.

شهردار دهدشت افزود: نصب تمثال شهدا در خیابان‌های شهر از عهده شهرداری خارج است و ضرورت دارد سایر نهادها در این کار همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری توان مالی در انجام این کار را ندارد تصریح کرد: ۸۰ درصد بودجه شهرداری به پرداخت حقوق پرسنل اختصاص دارد و جز با همکاری ادارات قادر به تأمین اعتبار لازم نیست.

تخشا جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام دهدشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورت انجام کارهای واگذاری زمین مربوطه در مسکن و شهرسازی حداکثر تا دو ماه آینده این جاده بازسازی می‌شود.تخشا ادامه داد: با همکاری سپاه ودیگرنهادهای دخیل ازجمله بنیادمسکن طرح واگذاری به شهرداری درحال انجام است وامیدواریم بنیادمسکن باتوجه به حساسیت افکارعمومی ولزوم ساماندهی این تپه همکاری خودراتسریع نمایند.

شهردار دهدشت افزود:کار ساماندهی جاده دسترسی به یادمان در میان برنامه‌های شهرداری قرار می‌گیرد و تلاش داریم تا قبل از مهر ماه که زمان برگزاری کنگره ملی شهدا است تکمیل شود.

ایرج کاظمی جورئیس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی کهگیلویه دراین نشست گفت استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان درزمینه برگزی این کنگره می تواند  به روندبهترکمی وکیفی کار کمک نماید.

وی از آمادگی این اداره برای هر نوع همکاری در برگزاری  کنگره شهدای استان خبرداد.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان نیز طی سخنرانی براهمیت هرچه باشکوه تر برگزاری کنگره شهدای استان تاکیدنمودوادامه دادسازمان تبلیغات  اسلامی برگزاری چنین برنامه هایی را در این شرایط توفیقی برای استان می داند ومسئولان بابدباجان دل در برگزاری این کنگره تلاش نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت