رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ۲ سؤال افکار عمومی پیرامون عدم پاسخگویی‌اش به تلفن و کار کردن صرفا” برای گچساران و باشت پاسخ‌های جالبی داد؛ او در مورد حال و هوای مجلس در هنگام نطق نمایندگان هم توضیحاتی داد.

به گزارش صدای جنوب، غلامرضا تاجگردون چند روز پیش با اعضای کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی یاسوج دیداری داشت؛ کیهان ایمانی، رئیس اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: آقای تاجگردون واقعا همه خصوصیات شما شایسته افتخار است ولی دو عیب داری که یکی به تلفن جواب نمی‌دهید و دیگری هم باید میان زیلایی کهگیلویه و لیشتر گچساران فرق نگذارید و برای همه کار کنید.

تاجگردون با این پرسش ایمانی فرصتی یافت تا به این انتقادات که این روزها در افکار عمومی هم مطرح هستند، پاسخ دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت در این زمینه گفت که از همان ابتدا به مردم و موکلینم گفته‌ام که نمی‌توانم به تلفن‌هایم پاسخ دهم بنابراین انتظار دارم در این باره گله‌مند نباشید؛ باور کنید چنین فرصتی ندارم چرا که در شبانه‌روز یا باید به حرف مردم گوش داد، یا در حال تصویب و کمیسیون و مجلس و یا هم در حال صحبت با تلفن باشیم.

مردم، عاشق نطق و سخنرانی هستند/ مجلس تره خورد نمی‌کند

او در پاسخی تکمیلی‌تر به موضوع علایق مردم اشاره کرد و گفت که متأسفانه خیلی از افراد در کهگیلویه و بویراحمد علاقه وافری به سخنرانی و دعوا و نطق دارند و گاها” به من خرده می‌گیرند که چرا مرتب در مجلس فریاد نمی‌زنید؟!

لازم است این موضوع را بگوییم که مشکلات مردم با دعوا و متن و سخنرانی و نطق در مجس حل نمی‌شود و اتفاقا” مجلس برای این حرف‌ها و نطق‌ها تره خورد نمی‌کند؛ رئیس مجلس موقع نطق‌ها، بلند می‌شود می‌رود و مجلس در هنگام نطق‌ها، به اصطلاح دنده‌خلاص است و این موقع‌ها وقت چای خوردن است.

تاجگردون این را هم گفت که من اگر به فکر مردم هستم باید برنامه‌ریز باشم و اطلاعات دقیق داشته باشم که بتوانم به موقع مطالبات به حق مردم استانم را عملیاتی کنم.

کفر نیست اگر بیشتر به فکر موکلینم باشم/ برنامه‌ریز بقیه حوزه‌ها نیستم اما پیگیر هستم

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این سؤال که بیشتر به فکر گچساران است، هم واکنش نشان داد و افزود: این که دیگر موضوع بدیهی است من نماینده گچساران و باشتم و منطقی نیست که حوزه انتخابیه دیگری اولویت من باشد؛ و کفر هم نیست اگر به فکر موکلین خودم باشم.

ضمن اینکه من نمی‌توانم برای جای دیگری برنامه‌ریزی کنم چون وکیل آنجا نیستم ولی برای رفع مشکلات همه نقاط استان پیگیری داشتم و خواهم داشت و در موارد بسیاری جلوی تضییع حق مردم مناطق مختلف را گرفتم.

وقتی از اعتبارات هزار میلیاردی استان حرف زدم خیلی‌ها خندیدند

او گفت که وقتی روز نخست موضوع هزار میلیارد تومان اعتبارات این استان را مطرح کردم همه خندیدند ولی اعتبارات استان چند برابر شد و این شدنی است و برای یک منطقه خاص هم نبوده است.

تاجگردون گفت: چون ایده نداریم، گرفتار مسائل ریز می‌شویم و برایمان غیرممکن است ولی از نظر من ۲ هزار میلیارد تومان هم عدد کوچکی است.

همیشه اضافه بر سهم استان برای گچساران و باشت اضافه گرفتم

او پاسخ تکمیلی‌تری به این سؤال هم داشت و تأکید کرد که هر آنچه بیش از بقیه جاها برای باشت و گچساران برده است، اضافه بر حق استان و از سهم کشوری بوده نه استانی.

نماینده مردم باشت و گچساران ادامه داد: همیشه اگر قدمی بیشتر برای حوزه انتخابیه‌ام برداشتم، به سرجمع استان اضافه کردم.

مثالی برای اثبات حرف تاجگردون

او برای اثبات حرف‌هایش به مثالی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: سهمیه کهگیلویه و بویراحمد از آبیاری تحت فشار، ۲ هزار هکتار بوده که رئیس سازمان جهاد کشاورزی با حمایت‌ نمایندگان و رایزنی، این سهمیه را به ۱۴ هزار هکتار رساند و بعد از آن، من با تشریح پتانسیل‌های حوزه انتخابیه‌ام، هفت هزار هکتار اضافه بر آن برای باشت و گچساران گرفتم که در مجموع ۲۰ هزار هکتار شد.

کریم بنام(ریواس جنوب)