پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1397 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 49422

یادداشت به قلم ولی الله شکوهی؛عدم واکنش مسئولان ازماجرای به دوش کشیدن چهل کیلومتری جسدی دردلی مهتاب چیست؟

هم اکنون شاهد مرگ یک نفر از همشهریان بودیم که بنا بخاطر نبود وسایل نقلیه جسد ان بر دوش مردم ان دیاربا فاصله نزدیک به چهل کیلومتر حمل شد، اما متاسفانه هیچ مسئولی نسبت به این موضوع مهم واکنش نشان ندادند و کاملا بی تفاوت بودند.

مهم ترین علت نارضایتی مردم، این است که  نهادهای دولتی وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، یعنی از مدیریت حوزه مسئولیتی که به ان سپرده شده است ناتوان هستند.

مسئولیتی که در کشور ما، مثلا بنا به هر دلیلی طرحی به اسم طرح فلان کلید می خورد، بخش اعظمی از منابع مالی دولت برای انجام این کار صرف می شود، بعد از اینکه عده ای از حجم عظیم این منابع مالی بهره مند می شوند و خزانه دولت خالی می شود، شکست طرح اعلام می شود؛ به همین سادگی! این به زبان ساده تر، یعنی ناکارآمدی!

 

در طراحی و اجرای یک سیاست! منابع هزینه شده، طرح شکست خورده و خزانه خالی شده و مردم هم همچنان بی پناه! همانند طرح جاده دلی مهتاب از کوه سیلم به روستای شوار که چندین سال بنا بخاطر ناتوانی و ضعف عده ای از مسئولین مقداری از ان کارشد و رهاشد، اینها همه ضعف مدیریتی است.

چرا که پست ها در یاسوج کنونی، نه بر اساس میزان تلاش شهروندان تقسیم می شود و نه بر اساس شایستگی فردی؛ به همین خاطر در رقابت با شایستگی و رابطه زدن، این رابطه است که غلبه می کند و حتی محق ترین و شایسته ترین ها در یاسوج ، برای رشد و ارتقاء خود را به افرادی نزدیک می کنند که در مقایسه با آنان از لحاظ شایستگی و صلاحیت در رتبه های بسیار پایین تر قرار دارند، اما به منابع قدرت وصل هستند؛ افرادی که بدون صلاحیت برای افراد صاحب صلاحیت، تصمیم گیری می کنند!به همین خاطر است که تلاش و کوشش برای رسیدن به صلاحیت و کیفیت قابل قبول برای تصدی مناصب مهم در استان متوقف شده است.

 

در واقع مناصب عمدتا در اختیار ناشایستگان قرار گرفته است و تعداد زیادی افراد صاحب صلاحیت هم بیرون گود، معترض و ناراضی نشسته اند.

بارها و بارها شاهد ضعف مدیریتی در استان بوده ایم.

هم اکنون شاهد مرگ یک نفر از همشهریان بودیم که بنا بخاطر نبود وسایل نقلیه جسد ان بر دوش مردم ان دیاربا فاصله نزدیک به چهل کیلومتر حمل شد.

 

هیچ مسئولی نسبت به این موضوع مهم واکنش نشان ندادند و کاملا بی تفاوت بودند باتوجه به ارسال تصویر جسد ان عزیز و ضعف عده ای از مسئولان زحمات چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال بردند.

کاش فرد مرحوم بابعضی از مدیران نسبت فامیلی داشت تا شاهد دستگاه های راه سازی و تمام ماشینهای ادارات برای حمل جسد و استقبال از ایشان بودیم همانگونه که شاهد چندین کیلومتر جاده، اب،  گاز،  برق،  حتی اینترنت برای استفاده باغ عده ای از مسئولین بودیم ولی چند کیلومتر جاده مهتاب بخاطر نبود تخصیص بر زمین مانده و پیمانکار ان را رها کرده است.

 

ولی الله شکوهی فعال سیاسی اجتماعی

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت