پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1397 ساعت 01:12:: شناسه خبر: 51821

خطر در کمین مزارع کهگیلویه؛

ورود اولین دسته از ملخ های صحرایی به شهرستان بهمئی

اولین دسته از ملخ های صحرایی در شهرستان بهمیی مشاهده شد که زنگ خطری برای شهرستان های همجوار محسوب میشود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب اولین دسته از ملخ های صحرایی در شهرستان بهمیی مشاهده شد که زنگ خطری برای شهرستان های همجوار محسوب میشود.
کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی بهمئی دراین زمینه اظهارداشت:با توجه به احتمال ورود بیشتر و همچنین انتشار این آفت بسیار خطرناک در کل شهرستان مردم در صورت مشاهده به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

رضا راهدار بهمئی  افزود:همان طور که در محافل وفضای مجازی اخباری مبنی بر ورود ملخ صحرایی از کشور های عربی حوزه خلیج فارس به کشور شنیده شد  هم اکنون در استان های هرمزگان بوشهر و خوزستان فعالیت داشته و وزارت جهاد کشاورزی در حال مبارزه با این افت خطرناک بخش کشاورزی است .

وی گفت:لازم به توضیح است بدلیل شعاع پروازی بالای این آفت (۲۰۰ کیلومتر) در شرایط مساعد و وزش باد اولین دسته از این آفت نیز به شهرستان بهمئی وارد شد که تحت مطالعات اولیه و ردیابی و دیده بانی قرار گرفت و احتمال ورود بیشتر و همچنین انتشار در کل شهرستان وجود دارد .

راهدار بهمئی ادامه داد:از آنجایی که مسئولیت مبارزه با آفت مذکور بعهده دولت می باشد و تمهیدات لازم برای مبارزه با این آفت اندیشیده شد جلسه ستاد نطارت به ریاست فرماندار و با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان برگزار و اکیپ های کارشناسی نظارت تشکیل و باهماهنگی با سازمان حفظ نباتات کشور سموم مورد نیاز و سمپاش تهیه و در صورت طغیان شدید آفت استفاده از هواپیماهای سمپاش و پهباد ها در دستور کار قرار خواهدگرفت .

این کارشناس تاکید کرد: انتظار داریم با حفظ آرامش روانی و اطمینان خاطر کامل به اطلاع مردم شریف روستاهای شهرستان بخصوص روستاهای بخش مرکزی و همچنین دامداران محترم هم مرز با خوزستان رسانده شود تا از مزارع و مراتع خود بازدید و در صورت مشاهده ملخ صحرایی هر چه سریعتر به مدیریت جهاد کشاورزی واحد حفظ نباتات مراجعه و یا به کمک دهیاران و اعضای شورا واز طریق فضای مجازی اطلاع رسانی فوری صورت پذیرد تا قبل از هرگونه خسارت به مزارع و مراتع عملیات مبارزه صورت پذیرد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت