پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اسفند 1398 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 70128

اقدامات شبکه بهداشت و درمان چرام برای پیشگیری و مقابله با «کرونا ویروس»

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چرام اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان را بیان کرد.

صدای جنوب:

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چرام در خصوص بیماری کرونا به صدای جنوب گفت :covid-19که یک بیماری است عامل ان ازدسته کرونا ویروس است که با  قدرت ماندگاری بالای ویروس در بیرون از بدن و زنده  بودن تا ۹ روز  و همچنین قدرت واگیری و دوره کمون بیماری که تا ۱۴ روز  می باشد  اقدامات مبارزه را سخت تر کرده است،

علی جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:در تاریخ ۱۹ بهمن اولین جلسه شورای سلامت با موضوع کرونا برگزار شد که اولین جلسه در استان نیز بوده است.

جعفری تهیه وسایل ضدعفونی وگندزدایی وتوزیع در شعب اخذ رای شهرستان در روز ۲ اسفند ،برگزاری کلاس اموزشی برای تمام پرسنل شبکه و برگزاری کلاس های اموزشی برای مردم شهرستان ،برگزاری جلسه اموزشی با حضور رابطان اموزشی ادارات و جلسه مدیریت پیشگیری با حضور فرماندار چرام راازدیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی ییان کرد:برای امادگی بیشتر، تمام مراکز تجمع ازقبیل سالنهای ورزشی اموزش وپرورش،سپاه واستخر شنا تعطیل و قلیان سرا ها نیز جمع اوری شد.

علی جعفری به بازدید سرزده و مداوم از تمام اماکن حساس ورستورانها، ساندویچی ها ،نانوایی ها وکبابی ها ورستورانهای بین راهی وکافی شاپ ها اشاره کرد و گفت:،عدم عرضه غذا در سالن ها نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد:تهیه اب ژاول ۱درصد کلر با همکاری ابفار و در اختیار قراردادن ادارات،ازجمله اموزش پرورش ونظارت بر ضدعفونی مدارس در روز پنجشنبه اغاز و این روند گندزدایی ادارات بطور مرتب با همکاری شهرداری ،ناحیه مقاومت بسیج واموزش وپرورش وابفار روستایی همچنان ادامه خواهد داشت.

جعفری مهمترین اقدام را شناسایی و رهگیری مسافران ورودی از قم وسایرمناطق الوده با توجه به کثرت انها برشمردو گفت:ضمن ارایه اموزش های روزانه به انها و خانواده یشان تقاضامندیم این افراد بمدت ۱۴ روز درخانه  بمانند و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

وی اموزش بانکداران،جایگاههای سوخت،کارگاه ها و بویژه کارکنان شهرک صنعتی،اموزش کارکنان وکارگران خدمات شهری شهرداری،تامین امبولانس اختصاصی جهت اعزام بیماران مشکوک احتمالی وفعال شدن همه همکاران در فضاهای حقیقی ومجازی، نصب ۳ بنر اموزشی ومقادیر زیاد پوستر ،مکاتبه با رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه استان ورایزنی با امامان  جمعه هر دوشهر چرام وسرفاریاب در خصوص تعطیلی نماز جمعه را از دیگر اقداملات شبکه بهداشت ودرمان چرام ذکر کرد.

علی جعفری تاکید کرد: پنجشنبه بازار تعطیل و هرگونه برنامه ای که باعث تجمع افراد شود و یا جلسه اداری فعلا ممنوع می باشد.

جعفری با بیان اینکه بازرسی ها و اموزش ها ی شبکه بهداشت و درمان چرام با هماهنگی مسیولان استانی و شهرستانی  با تمام قوت ادامه دار خواهد بود گفت:از همه شهروندان  بویژه اصحاب رسانه می خواهیم با همدلی و وحدت کمک کنند تا کرونا را شکست بدهیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت