پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اسفند 1398 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 70286

توزیع کارت تردد و دفترچه عشایری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

بهمن آزادی از توزیع کارت تردد و دفترچه عشایری در سال‌جاری خبر داد.

صدای جنوب:

بهمن آزادی  از توزیع کارت تردد و دفترچه عشایری در سال‌جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه توزیع کارت تردد و دفترچه عشایری به منظور جلوگیری از قاچاق دام صورت می گیرد، گفت: عشایر استان برای جابجایی و تردد و عرضه دام با ارائه‌ دفترچه عشایری و کارت هوشمند می توانند دام را عرضه و یا به استان دیگری جا به جا کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون صدور دفترچه عشایری در حال اجرا است، گفت:عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند و دفترچه عشایری هر چه سریعتر اقدام کنند و چنانچه عشایر استان اقدام نکنند در هنگام کوچ با مشکل مواجه خواهند شد.

آزادی ابراز کرد:عشایر استان در سال آینده در هنگام کوچ با استفاده از دفترچه عشایری و ارائه کارت هوشمند می توانند دام خود را به استان های دیگر انتقال دهند.

این مسوول با بیان اینکه تعداد ۹باب شرکت تعاونی عشایری در استان دایر است، ابراز کرد:تعداد ۱۱هزار و ۱۲۰خانوار عضو شرکت تعاونی های عشایر این استان هستند.

به گزارش فارس،۱۲درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰هزار نفر عشایر هستند که از این تعداد۱۰درصد جمعیت عشایری استان معادل. یک هزار و ۵۳۰خانوار عشایری در گچساران است.

عشایر استان  بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند.

عشایر استان سالانه هفت هزار و ۵۰۹تن گوشت قرمز و ۳۵درصد صنایع دستی شامل ۱۰هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت