پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 فروردین 1399 ساعت 04:01:: شناسه خبر: 71453

غربالگری در مبادی ورودی دهدشت و ذکر چند نکته/جولان پلاک های غیر بومی و لزوم نظارت بیشتر مسئولان

این روزها شیوع کرونا و جهش آن در استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت روزهای قبل سبب نگرانی شدیدمردم شده و مسیولان نیز مردم را به ماندن در خانه دعوت می نمایند.

صدای جنوب:

این روزها شیوع کرونا و جهش آن در استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت روزهای قبل سبب نگرانی شدیدمردم شده و مسیولان نیز مردم را به ماندن در خانه دعوت می نمایند.

تا لحظه انتشار گزارش، کهگیلویه دارای ۱۶ بیمار  و مرگ قطعی یک نفر به کرونا ویروس است و   با توجه به همسایگی با خوزستان سیل مسافران به این شهرستان زیاد است و عملکرد برخی از دستگاه ها داد مردم و رسانه ها را در آورده به طوری که اگر در روزهای آینده شاهد چشمگیر مبتلایان و مرگ آنها باشیم نباید چندان تعجب نمود.

از همان روزهای اوایل شیوع ویروس، ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با همکاری سایر ادارات و گروه های جهادی اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان ها نمود و در ادامه با تعطیلی برخی از مراکز همچون بازار روز دهدشت طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا  و  اقدام قاطع در سال جدید در تعطیلی سراسری شهر به جز خدمات دهی برخی از صنوف ضروری، شاهد کاهش حضور مردمی هستیم.

اما آنچه موضوع اساسی این گزارش است  جولان خودروهای پلاک غیربومی در هر نقطه از این شهرستان است به طوری که بیشتر مردم گلایه مندند.

کار غربالگری و بازرسی مسافر و خودروها در محل فیلگاه توسط جمعیت هلال احمر ،نیروی انتظامی و شبکه بهداشت ودرمان تقسیم شده اما به نظر می رسد این پست کاملا به هلال احمر واگذار شده است.

امدادگران زیادی و در دو شیفت کاری بر ورود مسافران  نظارت می کنند و سایر علایم و مشخصات از جمله کد ملی انها را  از مسافران می گیرند.

اجازه دادن خودرو برای ورود به شهر با هر دلیل و بهانه ای در این شرایط اشتباه و خطرافرین است و نیروی انتظامی باید در اینباره با برخورد جدی تری از ورود این خودرو ها عملا جلوگیری نماید.

اگرچه کارشناسان امور روزهای آینده را پیک این بیماری عنوان می کنند اما باید مردم نیز به ماندن در خانه عادت کرده و غیرضروری از خانه خارج نشوند و اینکه فقط از دستگاه های متولی انتقاد کنیم شاید پسندیده نباشد اما مردم هم این گلایه به حق را دارند که اگر ما در خانه باید بمانیم پس علت حضور این همه خودرو با پلاک غیر بومی در دهدشت و اطراف چیست و آیا تضادی در سخنان مسئولان دیده نمی شود.

به هر حال با قدردانی از تلاش همه دستگاه های عضو ستاد پیشگیری از کرونا ویروس ،آنچه امروز بدون درنگ ضروری است و فرماندار محترم و شورای تامین می بایست تا دیر نشده قاطعانه تر عمل نمایند و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری و همچنین تشویق و در نهایت اجبار مردم به قرنطینه خانگی در داخل شهرخواهد بود.

صدای جنوب آماده انتشار عملکرد دستگاه های ذیربط در این زمینه است….

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت