پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1399 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 74389

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

تاکید بر اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی/وضعیت بیماری کرونادر استان مطلوب اما ناپایدار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وضعیت بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب اما ناپایدار توصیف و بر اجرای طرح فاصله‌گذاری فیزیکی با جدیت تأکید کرد.

صدای جنوب:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وضعیت بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب اما ناپایدار توصیف و بر اجرای طرح فاصله‌گذاری فیزیکی با جدیت تأکید کرد.

پرویزیزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا برای بیماران مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

یزدان‌پناه اظهار داشت: این تعداد تست برای نزدیکان افرادی که دارای ویروس کرونای مثبت بوده‌اند، بیماران با علائم مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد و افرادی که از شهرهای آلوده وارد استان شده‌اند، گرفته شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ تست کرونا انجام شده است.
وی تاکید کرد: با وجودی که در هفته‌های نخست آزمایشگاه ویروس‌شناسی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت با تلاش و پیگیری‌های فراوان این تعداد تست کرونا انجام شده که نشان‌دهنده حساسیت مسئولان علوم پزشکی برای بیماریابی است.
یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سنی انجام تست کرونا در استان ۴۰ سال است در حالی که این شاخص در کشور ۶۵ سال است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم‌اکنون روزانه ۲۰۰ تا ۳۶۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود در حالی که اسفند ماه روزانه ۵۰ تا ۷۰ نمونه در این استان انجام می‌شد.
وی ابراز داشت: برای انجام تست از نمونه‌های گرفته شده از آزمایشگاه‌های تهران و شیراز استفاده شد.
یزدان‌پناه افزود: از روز سوم فروردین انجام نمونه برای بیماریابی ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش چشم‌گیر یافته است.
وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و شروع فعالیت اصناف در استان گفت: واحدهای صنفی تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند در سامانه سلامت نام‌نویسی کنند و در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.
یزدان‌پناه استقبال اصناف استان برای نام‌نویسی در سامانه سلامت را ضعیف برآورد کرد و افزود: با توجه به ارائه پروتکل‌های بهداشتی مخصوص هر صنف، هنگام ثبت نام توجه به این امر ضروری است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست تا از اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند.
وی با یادآوری شلوغ شدن برخی خیابان‌های سطح استان گفت: وضعیت هنوز عادی نشده و کمترین کوتاهی می‌تواند به افزایش درگیری با بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر منجر شود.
یزدان‌پناه ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در استان مطلوب اما ناپایدار است و نیاز است که طرح فاصله‌گذاری فیزیکی با جدیت در استان دنبال شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت