پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 خرداد 1399 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 78157

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی /هر گونه تبلیغ در خصوص عدم تراریختگی این گونه محصولات نیز غیر قانونی می باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برخی شرکت های صنایع غذایی در اقدامی نابجا، واژه ” غیر تراریخته ” را بر روی برچسب محصولات غذایی خود درج نموده اند. به گزارش  خبرنگار صدای  جنوب   به نقل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: این امر موجب بروز […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برخی شرکت های صنایع غذایی در اقدامی نابجا، واژه ” غیر تراریخته ” را بر روی برچسب محصولات غذایی خود درج نموده اند.
به گزارش  خبرنگار صدای  جنوب   به نقل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: این امر موجب بروز نگرانی، تنش، تنویر و تشویش افکار عمومی و گمراهی مصرف کنندگان می شود و زمینه رقابت ناسالم را ایجاد می نماید که عملا مشکلاتی را متوجه شرکت هایی می کند که به قوانین کشور متعهد بوده و اصول برچسب گزاری را رعایت می کنند.
وی با بیان اینکه درج عبارت “غیر تراریخته” بروی برچسب محصولات تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد، اذعان داشت: تولید کنندگان ملزم به درج عبارت ” تراریخته یا تغییر ژنتیکی یافته” بر روی محصولات در بخش ترکیبات هستند و درج عبارت و علامات دیگر مستلزم کسب مجوز از شورای ملی ایمنی زیستی است که تاکنون این شورا مجوزی جهت درج عبارت “غیر تراریخته” بر روی برچسب محصولات غذایی صادر نکرده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هر گونه تبلیغ در خصوص عدم تراریختگی این گونه محصولات نیز غیر قانونی می باشد.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت